ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمونه ای نایاب از کنسول Nintendo Play Station یافت شد

تا به حال داستان همکاری سونی و نینتندو برای ساخت کنسولی به نام Play Station را شنیده اید؟ نینتندو در آن زمان برای خود پادشاهی می کرد و سونی قرار بود به عنوان یکی از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۷ تیر ۱۳۹۴ | ۰۰:۳۰

تا به حال داستان همکاری سونی و نینتندو برای ساخت کنسولی به نام Play Station را شنیده اید؟ نینتندو در آن زمان برای خود پادشاهی می کرد و سونی قرار بود به عنوان یکی از شرکای تجاری به نینتندو ملحق شود تا کنسول جدیدی بسازند.

نتیجه نبوغ بازی سازان نینتندو و تکنولوژی Compact Disc سونی، کنسولی بود با نام Nintendo Play Station که نه تنها هیچ وقت عرضه نشد، بلکه هیچگاه ظاهر آن هم به نمایش در نیامد. نینتندو به دلیل نا امن بودن تکنولوژی CD و کپی شدن آن تصمیم گرفت تا قرارداد خود با سونی را مختومه اعلام کند و با شرکت پاناسونیک وارد همکاری شود.

حتی نینتندو و پاناسونیک هم نتوانستند کنسولی مشترک بسازند و نتیجه این شد که ژاپنی ها به کارتریج های کوچک رضایت دادند و Nintendo 64 ساخته شد. اما این رابطه نفعی عظیم برای سونی داشت. اگرچه این دو غول ژاپنی نتوانستند با یکدیگر کنسولی مشترک به بازار بفرستند اما قطع همکاری از سوی نینتندو سبب شد تا برند PlayStation، به جای Play Station متولد شود.

هفته گذشته، شخصی با نام Dan Dieblod ویدیویی از Nintendo Play Station منتشر کرد و راز افسانه ای 25 ساله را منتشر نمود. در ادامه مطلب این ویدیو به همراه تصاویری از کنسول با توضیحات ارائه شده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تنها 200 واحد از این کنسول ساخته شده و گفته می شود که همه آن ها، به غیر از این یکی نابود شده اند. بنابراین Nintendo Play Station آقای Dieblod نه تنها نایاب و ارزشمند است، بلکه ممکن است میلیون ها دلار ارزش داشته باشد.

Terry Dieblod، پدر دن، بین سال های 2000 تا 2009، در شرکتی به نام Advanta Corporation خدمات رسانی می کرده اما ارتباط Advanta Corporation با سونی و نینتندو چیست؟ اولاف اولافسون، فیزیکدان و نویسنده ای شناخته شده است و مدیریت کمپانی مذکور را به عهده داشته. اما پیش از Advanta، وی مدیر بخش سرگرمی های تعاملی سونی بوده و این قطعه نایاب از آنجا آمده.

اما اوضاع Advanta خیلی خوب پیش نمی رود و در نهایت کمپانی اعلام ورشکستگی می کند. پس از ورشکستگی، به آقای Diebold دستور داده می شود تا محیط شرکت را مرتب کرده و لوازم اضافه را دور بریزد، در این هنگام است که گنجینه گران قیمت یافت می شود اما خانواده Diebold ارزش واقعی کنسول را زمانی متوجه می شوند که چند روز پیش، پسرشان آن را از نزدیک مشاهده می کند و ویدیو و تصاویر آن را در اینترنت منتشر می نماید.

در ادامه ویدیو و همچنین تصاویر کنسول را مشاهده می کنید.

HvBKn1x.0

laaXzFe.0

original.0

gboKXrt.0

xgaRKE4.0

1mzWul8.0

6UBJrG3.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • سام خط تیره
    سام خط تیره | ۱۷ تیر ۱۳۹۴

    خیلی از این کنسول های قدیمی خوشم میاد پدرم تو خونه یه اتاری داره یه مدت بش معتاد بودم :|

  • mortezaall(mutd)
    mortezaall(mutd) | ۱۷ تیر ۱۳۹۴

    قطع همکاری خوبی بود...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی