ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صاعقه جان مردی که مونوپاد در دست داشت را گرفت

دو مرد بر اثر برخورد صاعقه در سلسله جبال Beacons واقع در ولز بریتانیا جان خود را از دست دادند و براساس اظهارات تیم نجات یکی از آنها یک مونوپاد فلزی را با خود حمل می کرده. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ تیر ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

دو مرد بر اثر برخورد صاعقه در سلسله جبال Beacons واقع در ولز بریتانیا جان خود را از دست دادند و براساس اظهارات تیم نجات یکی از آنها یک مونوپاد فلزی را با خود حمل می کرده.

بر اساس گزارش تازه ای که در سایت تلگراف و به نقل از اعضای تیم نجات حضور یافته در محل حادثه منتشر گردیده، آن مونوپاد احتمالا باعث جذب صاعقه شده و در نهایت به مرگ فرد مذکور منتهی گردیده.

کارشناسان اظهار داشته اند که در زمان بروز رعد و برق، بهتر است که افراد اشیاء رسانای الکتریسته را از خود دور نگه دارند که جالب است بدانید که حتی خطوط تلفن زمینی نیز در همین زمره جای می گیرند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

برای نمونه افرادی که گلف بازی می کنند باید در زمان وقوع صاعقه باید از نزدیک شدن به چوب های خود که دارای بخش های فلزی هستند جلوگیری نمایند. شناگران نیز باید در چنین مواردی از آب بیرون بیایند چراکه بدن انسان می تواند به کانالی برای تخلیه بار الکتریکی تبدیل شده و آب نیز الکتریسیته را به خوبی از خود عبور می دهد.

برخی افراد مستقیما مورد اصابت صاعقه قرار می گیرند (و زنده می مانند) با این وجود، در برخی موارد هم صاعقه پس بر برخورد با زمین به اطراف حرکت کرده و به انسان اصابت می کندو در نهایت باعث مرگ فرد می شود.

آزمایشگاه ملی توفان های سهمگین در آمریکا اظهار داشته که صاعقه می تواند چیزی بین 100 هزار تا یک میلیارد ولت الکتریسته را با خود حمل کند. در گزارش این آزمایشگاه آمده که احتمال برخورد صاعقه با انسان برابر با یک در سه هزار است (با در نظر داشتن متوسط عمر 80 سال برای یک فرد) و احتمال آنکه فردی در ایالات متحده آمریکا بر اثر این پدیده جانش را از دست داده یا مجروح شود برابر با یک در 240 هزار اعلام گردیده.

در گزارش این آزمایشگاه توصیه شده تا در صورت بروز رعد و برق افراد به دنبال پناهگاه باشند یا اینکه داخل یک خودروی دارای سقف فلزی بنشینند و شیشه های آن را بالا بدهند. اگر در داخل یک محیط بسته هستید توصیه شده که دراز نکشید (حتی در سطوح بتونی) و به دیوارهای بتونی نیز تکیه ندهید.

چندی است که مونوپادها به نمادی از نیاز بشر امروز برای عکس گرفتن از خود در حین انجام کاری یا حتی در زمان بیکاری بدل شده اند. رستوران های زنجیره ای پیتزا هات نیز در اقدامی عجیب که بیشتر به یک شوخی می ماند چندی پیش ویدئویی را در یوتوب منتشر کرد و در آن همه خطرات احتمالی این ابزارها را بر شمرد که یکی از آنها برخورد صاعقه بود.

اما در باب خطر این ابزارهای مدرن فلزی همین بس که می توانند باعث از دست رفتن جان انسان شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Amir hosein_elf
    Amir hosein_elf | ۱۸ تیر ۱۳۹۴

    بدبخت :|

  • ALI-R
    ALI-R | ۱۷ تیر ۱۳۹۴

    هان که هشداری باشد و عبرتی برای خویش اندازان!!! :)

  • barobach
    barobach | ۱۷ تیر ۱۳۹۴

    تو انیمه دیگری هم تو کوهستان وقتی بارون اومد یکی که دستش چطر بود با ساعقه مرد
    منم همون لحظه فکر کردم چطر تمام پلاستیکی ایده خوبی میشه
    اما الان بنظرم منوپادش بیشتر میگیره
    برم به یه کارخونه تو چین سفارش بدم ():

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی