ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

htc one m9 گوشی وان ام 9 اچ تی سی
تکنولوژی

ارزش سهام HTC به پایین ترین حد در ۱۰ سال گذشته رسیده است

هفته گذشته بود که شرکت تایوانی HTC، گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ را ارائه داد و همانگونه که حدس زده می شد، زیانی ۲۵۹ میلیون دلاری را نیز به ثبت رساند. نکته تعجب ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ تیر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

هفته گذشته بود که شرکت تایوانی HTC، گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ را ارائه داد و همانگونه که حدس زده می شد، زیانی ۲۵۹ میلیون دلاری را نیز به ثبت رساند. نکته تعجب بر انگیز اینکه شرکت یاد شده توانسته بود در دوره سه ماهه اول سال جاری به سود ویژه ۱۱ میلیون دلار دست یابد اما عملکردش در مدتی کوتاه منجر شد تا با زیانی اینچنین هنگفت رو به رو گردد.

بر همین اساس، اکنون مشخص گشته که ارزش سهام HTC، به پایین ترین حد خود در یک دهه گذشته رسیده اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در حال حاضر HTC دارای ۱۷.۳۰ میلیون سهم در بازار بورس بوده و ارزش هر سهم این شرکت نیز اکنون به ۲.۲۱ دلار رسیده که با مارس سال ۲۰۰۴ برابری می کند. این در حالیست که رشد منفی همچنان متوقف نگشته و جای تعجبی نیست که این شرکت به یک رکورد در رشد نزولی بزرگ دست پیدا کرده و به پایین ترین ارزش خود برسد.

تحلیلگران حتی باور دارند که احتمال ورشستگی نیز در مقطع فعلی وجود داشته و مقصر اصلی را نیز تلفن هوشمند One M9 و عملکرد بسیار ضعیف آن در بازار می دانند.

graph3

البته به این نکته نیز باید توجه داشت که بازار گجت های الکتریکی به طور کلی با رکودی نسبی مواجه بوده و در این میان بازیگران اصلی این میدان یعنی اپل و سامسونگ، بیشتر سود را برای خود کنار می گذارند. HTC به همین دلیل به بازار چین پناه آورد و با رونمایی هفتگی از پرچمداران مختلف، تلاش کرد تا بر درآمدهای خود اضافه کند؛ اتفاقی که البته هنوز روی نداده.

از طرفی مسئله امیدوار کننده اینجاست که مدیران ارشد شرکت مورد بحث مشکل اصلی خود را درک کرده و در صدد برطرف کردن آن هستند. از همین روست که از منابع مختلف خبر می رسد که در HTC تا پایان سال جاری، یک موبایل پرچمدار دیگر با نمایشگر و دوربین عالی را معرفی می نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • m
    m | ۲۰ تیر ۱۳۹۴

    تبليغاتش ضعيفه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی