ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بوئینگ پتنت مربوط به یک موتور جت با سوخت هسته ای را به ثبت رساند

هفته گذشته دفتر علائم تجاری و پتنت های ایالات متحده آمریکا، پرونده مربوط به پتنتی را از سوی سه تن از کارکنان بوئینگ به نام های رابرت بادیکا، جیمز هرزبرگ و فرنک چندلر دریافت کرد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ تیر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

هفته گذشته دفتر علائم تجاری و پتنت های ایالات متحده آمریکا، پرونده مربوط به پتنتی را از سوی سه تن از کارکنان بوئینگ به نام های رابرت بادیکا، جیمز هرزبرگ و فرنک چندلر دریافت کرد که به یک موتور هواپیما با سوخت لیزری و هسته ای مربوط می شد.

تولید کنندگان هواپیما مرتبا در تلاشند تا راه های جدید و البته مقرون به صرفه تری را برای تامین انرژی محصولات خود بیابند و این موتور لیزری نیز جدیدترین ایده ایست که تاکنون از سوی مهندسان بوئینگ و در راستای هدف مذکور ارائه گردیده.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

گفتنی است که هواپیماهای به خدمت گرفته شده در خطوط هوایی مدرن نظیر Boeing Dreamliner از موتورهای توربو فن متعدد برای تامین انرژی مورد نیاز خود بهره می گیرند که در آنها از تعدادی فن و توربین برای فشرده سازی هوا و احتراق سوخت به منظور تولید انرژی بهره گرفته می شود.

حال، موتوری که پتنت آن از سوی بوئینگ به ثبت رسیده از روشی کاملا متفاوت و مبتکرانه برای این منظور استفاده می کند. براساس اسناد مربوط به این پتنت، موتور لیزری یاد شده قابلیت تامین انرژی راکت ها، موشک ها و حتی فضاپیماها را نیز داردکه این می تواند خبر بسیار خوبی برای صنایع هوا و فضا و همچنین نظامی باشد.

لازم به یادآوری است که این موتور تاکنون تولید نشده و صرفا پتنت مربوط به آن به ثبت رسیده است و مشخص نیست که آیا به این زودی ها شرکتی اقدام به تولید آن خواهد کرد یا خیر. در ادامه فرایند عملکرد این موتور به صورت تصویری در اختیارتان قرار می گیرد.

این موتور با تاباندن پرتوهای لیزری روی مواد رادیواکتیو نظیر دوتریوم و تریتیوم کار می کند.
این موتور با تاباندن پرتوهای لیزری روی مواد رادیواکتیو نظیر دوتریوم و تریتیوم کار می کند.
پرتو متصاعد شده از لیزرها مواد رادیواکتیو را تبخیر کرده و باعث ایجاد نوعی شکافت در آن می شوند و در واقع نوعی انفجار هسته ای کوچک در موتور رخ می دهد.
پرتو متصاعد شده از لیزرها مواد رادیواکتیو را تبخیر کرده و باعث ایجاد نوعی شکافت در آن می شوند و در واقع انفجار هسته ای کوچکی در موتور رخ می دهد.
در نتیجه این انفجار هسته ای کوچک مقداری هیدروژن و یا هلیوم تولید می شود که در فشارهای بسیار بالا از قسمت انتهایی موتور خارج می شود و انرژی مورد نیاز برای هواپیما تولید می گردد.
در نتیجه این انفجار هسته ای کوچک، مقداری هیدروژن و یا هلیوم تولید می شود که در فشارهای بسیار بالا از قسمت انتهایی موتور خارج می شود و انرژی مورد نیاز برای هواپیما را تولید می کند.
در عین حال، دیواره داخلی بخشی از موتور که پوششی از اورانیوم 238 دارد با نوترون های دارای سطح انرژی بالا که در نتیجه واکنش های هسته ای تولید شده وارد عمل شده و گرما تولید می کند.
در عین حال، دیواره داخلی بخش احتراق موتور که پوششی از اورانیوم 238 دارد با نوترون های دارای سطح انرژی بالا که در نتیجه واکنش های هسته ای تولید شده وارد عمل شده و گرما تولید می کند.
موتور با فعال کردن سیستم خنک کننده در سمت دیگر واحد احتراق پوشیده شده از اورانیوم این حرارت را مهار می کند.
موتور با فعال کردن نوعی سیال خنک کننده (Coolant) در سمت دیگر واحد احتراق پوشیده شده از اورانیوم این حرارت را مهار می کند.
در این مرحله خنک کننده که انرژی مورد نیازش را از طریق حرارت تولید شده به دست آورده به داخل یک توربین و ژنراتور فرستاده می شود و در آنجه الکتریسیته مورد نیاز برای لیزرها را تامین می کند.
در این مرحله سیال که انرژی مورد نیازش را از طریق حرارت تولید شده به دست آورده به داخل توربین و ژنراتور فرستاده می شود و در آنجه الکتریسیته مورد نیاز برای لیزرها را تامین می کند.
این موتور به غیر از مواد رادیواکتیو به میزان بسیار کمی هم به منابع انرژی خارجی نیاز دارد.
این موتور به غیر از مواد رادیواکتیو به میزان بسیار کمی هم به منابع انرژی خارجی نیاز دارد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • abed
    abed | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵

    اگه مطالب بیشتری راجع ب این موضوع دارید لطفا ب اشتراک بزارید.متشکرم

  • ♥♥♥--من گرافن را دوست دارم---♥♥♥
    ♥♥♥--من گرافن را دوست دارم---♥♥♥ | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    جسارتا تا جایی که من میدونم پرتو متصاعد نمیشه ها ساتع میشه. اگه اشتباه میکنم بگین اقا من تحملشو دارم

  • genius
    genius | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    بازهم امریکا و بازهم نوآوریهای انقلابی در علم و تکنولوژی!
    اروپاشم با تموم ادعاش دهه ها از امریکا عقبه چه برسه به ما که هنوز مباحث علمی سوخت و احتراقمون در حد احتراق متان یا اتان با هواست!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی