ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عرضه ویندوز جدید کمکی به رکود ۱۰ درصدی بازار کامیپوترهای شخصی نخواهد کرد

پس از حدود دو سال رکود در بازار کامپیوترهای شخصی، امسال چنین گمانه زنی می شد که با از راه رسیدن ویندوز ۱۰، با رشد فروش PC نیز رو به رو خواهیم شد. در حالی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۰ تیر ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

پس از حدود دو سال رکود در بازار کامپیوترهای شخصی، امسال چنین گمانه زنی می شد که با از راه رسیدن ویندوز ۱۰، با رشد فروش PC نیز رو به رو خواهیم شد.

در حالی که هنوز هم نمی توان در این زمینه با اطمینان نظر داد، موسسات تحقیقاتی گارتنر و  IDC عنوان نموده اند که در سال جاری، با رکود ۱۰ درصدی فروش کامپیوترهای شخصی نسبت به سال پیش رو به رو خواهیم شد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

موسسه IDC در این زمینه می نویسد: «سال گذشته پشتیبانی از ویندوز اکس پی به پایان رسید و به همین دلیل نیز فروش کامپیوترهای شخصی بالاتر رفت؛ این در حالیست که چنین اتفاقی امسال روی نخواهد داد و در نتیجه بیشتر کاربران هم نیازی به ارتقا پیدا نکرده و بر همین اساس، فروش PC با کاهشی نسبی رو به رو می شود.»

جدا از بحث کاهش فروش، انتظار می رود که بازار این محصولات به زودی به یک تثبیت نسبی برسد. گارتنر در این خصوص می نویسد: «اگرچه فروش چندان بالا نخواهد بود اما انتظار می رود این روند تا سال ۲۰۱۶ بهبود پیدا نماید.»

از سوی دیگر IDC باور دارد که ویندوز ۱۰ با استقبال گسترده ای مواجه خواهد گشت اما به طور کلی در سال اول، کاربران ترجیح خواهند دارد از بروز رسانی رایگان استفاده نمایند تا اینکه به سراغ خرید یک کامپیوتر شخصی کاملا جدید روند. همانگونه که پیشتر در دیجیاتو خوانده اید، مایکروسافت به کاربران ویندوز ۷ و ۸.۱ اجازه می دهد تا به شکل رایگان به مدت یک سال از ویندوز ۱۰ بهره جویند.

IDC و گارتنر هر دو باور دارند که بزرگ ترین تولید کننده کامیپوترهای شخصی در سال ۲۰۱۵، شرکت چینی لنوو خواهد بود. این در حالیست که HP دوم و Dell نیز در رتبه سوم قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • Behtash
    Behtash | ۲۰ تیر ۱۳۹۴

    خدا این د ورج رو نابود کنه که سایت هایی مثل دیجیاتو به اون خوبی رو به نابودی میکشند . دیجیاتو جان من قبلا هم بهت گفتم از این سایت دست بکش . چند بار تا حالا کامنت زدم ولی شما پاک کردی .
    از من گفت بود . این سایت نابودت میکنه . شک نکن . با چند سال تجربه تو وب گردی دارم بهت میگم .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی