ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

13 ترفند برای افزایش عمر باتری در گجت های گلکسی اس 6 و اس 6 اج

با وجود این که گلکسی اس 6 و اس 6 اج سامسونگ هر دو از عمر باتری خوبی برخوردارند، اگر صاحب یکی از این دو گجت باشید شاید بدتان نیاید که بتوانید باز هم میزان بهره وری از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ تیر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

با وجود این که گلکسی اس 6 و اس 6 اج سامسونگ هر دو از عمر باتری خوبی برخوردارند، اگر صاحب یکی از این دو گجت باشید شاید بدتان نیاید که بتوانید باز هم میزان بهره وری از باتری آنها را افزایش دهید.

خوشبختانه روش هایی وجود دارند که با بکارگیری آنها خواهید توانست تا عملکرد باتری این دو پرچمدار زیبای اندرویدی را بهبود ببخشید که در این مطلب به 13 مورد از آنها پرداخته ایم. برای آگاهی از ترفندهای افزایش بهره وری از باتری در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

1- روشنایی صفحه را کاهش دهید، حتی در حالت خودکار

Tweak-brightness-even-on-Auto

یکی از موثرترین راه ها برای کاهش مصرف باتری کاستن از روشنایی صفحه نمایش به طور دستی است، حتی در صورتی که تنظیم نور را در حالت خودکار قرار داده اید. با کاهش نور صفحه در حالت خودکار نه تنها می توانید از مزایای تغییر نور صفحه به شکل پویا در موقعیت های مختلف استفاده کنید، بلکه با این عمل در مصرف انرژی باتری صرفه جویی خواهید کرد.

2- بهتر است که قابلیت Smart Stay را غیر فعال کنید

Consider-turning-off-Smart-stay

بگذارید از همین ابتدا بگوییم که ما عاشق قابلیت Smart stay سامسونگ هستیم؛ قابلیتی که صفحه نمایش را مادامی که به آن نگاه می کنید روشن نگه می دارد. این قابلیت در هنگام مطالعه مقالات طولانی برای جلوگیری از قفل خودکار صفحه فوق العاده کاربردی ظاهر می شود.

همانطور که گفتیم، Smart stay متوجه می شود که شما در حال نگاه کردن به صفحه هستید، و این کار را با گرفتن عکس از طریق دوربین سلفی تشخیص می دهد. هر چند گذر از این قابلیت فوق العاده کار چندان ساده ای نیست، اما توجه داشته باشید که خاموش کردن آن می تواند باتری بیشتری را برای شما حفظ کند. بنابراین اگر حفظ باتری برایتان اهمیت دارد، توصیه می کنیم که حتما این کار را انجام بدهید.

3- در صفحه نمایش های Super AMOLED کمتر از رنگ سفید استفاده کنید

Whites-are-the-bane-of-Super-AMOLEDs

سامسونگ سالهاست که از نمایشگرهای Super AMOLED در گجت هایش استفاده می کند. هر چند که در این سالها، کمپانی کره ای به پیشرفت تکنولوژی به کار رفته در این نمایشگرها توجه داشته، اما هنوز هم محدودیت های اساسی آن به قوت خود پابرجایند.

به عنوان مثال، نمایشگرهای OLED با ساتع کردن نور سفید بیشترین انرژی را از باتری مصرف می نمایند. بنابراین اگر بخش اعظم نمایشگر گلکسی اس 6 یا اس 6 اج شما را رنگ سفید تشکیل داده، باتری با سرعت بیشتری نسبت به یک صفحه تمام مشکی رو به خالی شدن خواهد رفت.

بنابراین مشخص است که والپیپرهای سفید رنگ برای باتری شما مضر هستند، پس بهتر است که از آنها استفاده نکرده و به جایش رنگ های تیره را به کار بگیرید. هر چه والپیپر تیره تر، عمر باتری هم بیشتر.

4- کمتر از والپیپرهای زنده استفاده کنید

While-still-on-the-topic...

تا هنوز از مبحث والپیپر خارج نشده ایم، بد نیست که اشاره ای هم به والپیپرهای زنده و مصرف زیاد باتری آنها داشته باشیم. درست است، نمونه های خوب و کم مصرفی از این والپیپرهای زنده هم وجود دارند، ولی تجربه ثابت کرده که بهتر است که برای حفظ باتری از آنها گذر کنید.

5- از رنگ های منفی استفاده کنید

Turn-on-Negative-colors

فعال کردن رنگ های منفی می تواند در کاهش مصرف باتری موثر واقع گردد.

برای امتحان کردن آن کافیست به Settings > Accessibility > Negative Colors مراجعه کنید. با فعال کردن این حالت، رابط کاربری اندروید به رنگ مشکی درخواهد آمد و در این حالت به علت کاهش فشار وارده بر ساتع کننده های نور صفحه نمایش، شارژ باتری تا زمان طولانی تری حفظ خواهد شد.

6- تم جدیدی برگزینید

Change-your-theme

اگر نمی توانید حالت رنگ های منفی را تحمل کنید، راه بهتری برای تاریک کردن صفحه هم هست: نصب یک تم جدید.

استور تم سامسونگ در حال حاضر مملو از تم های متنوعی است که اختصاصا برای رابط کاربری تاچ ویز طراحی شده اند. خوشبختانه با جستجو در این استور می توانید تعداد نسبتا زیادی تم با رنگ غالب مشکی را بیابید تا با این کار، مصرف باتری گجت را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

7- حالت سیاه و سفید را فعال کنید

Go-greyscale

سامسونگ قابلیت سیاه و سفید کردن صفحه نمایش را به گلکسی اس 6 و اس 6 اج هم آورده، و برای دسترسی به آن می بایست به Accessibility > Vision > Greyscale مراجعه نمایید. اگر در عین حفظ باتری خواستار مطالعه در اسمارت فون خود هستید، فعال کردن این قابلیت می تواند یکی از مناسب ترین گزینه هایتان باشد.

8- عملکرد پردازنده را محدود کنید

Restrict-performance

مسلم است که با محدود کردن عمل پردازنده می توان باتری گجت را حفظ نمود. برای انجام این کار، به Battery > Power Saving Mode مراجعه کرده و این قابلیت را فعال کنید. با انجام این کار سرعت پردازش CPU کم شده و روشنایی و نرخ فریم صفحه نمایش کاهش می یابد. علاوه بر این شاهد خاموش شدن چراغ های LED دکمه ها، غیر فعال شدن ویبره و کاهش زمان قفل خودکار صفحه نمایش نیز خواهید بود.

9- تکان ها و ژست های حرکتی را غیر فعال کنید

Turn-off-motions-and-gestures

در منوی تنظیمات روت می توانید منوی فرعی Motions and gestures را بیابید که در آن چهار قابلیت متمایز نهفته شده. تماس مستقیم، Smart alert و Palm swipe to capture مواردی هستند که خاموش کردنشان می تواند باتری بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

10- اپلیکیشن ها را کنترل کنید

Keep-apps-in-line

کسی نگفته که اصلا اپلیکیشن نصب نکنید، اما زمانی که این کار را انجام دادید بهتر است که مدیریت کاملی بر آنها داشته باشید. برخی از اپلیکیشن ها، به عنوان مثال آنهایی که دائما موقعیت جغرافیایی شما را ردیابی می کنند نقش بسیار مهمی در افزایش مصرف باتری در تلفن هوشمندتان دارند.

یکی از بهترین روش ها برای کنترل این اپلیکیشن ها استفاده از اپلیکیشن Clueful محصول بیت دفندر است. این ابزار به غیر از نمایش وضعیت حریم خصوصی قادر است تا اپلیکیشن های نصب شده در گجت را بسته به مجوزهای درخواستی دسته بندی کند. به عنوان مثال، با Clueful می توانید تنها اپلیکیشن هایی که مجوز دسترسی به موقعیت جغرافیایی شما را می خواهند یافته و در صورت روت بودن دستگاه، با دانلود اپلیکیشن های شخص ثالث این مجوزها را غیر فعال کنید.

اگر هم دستگاه شما روت نشده قادرید با مراجعه به منوی تنظیمات هر کدام اقدام به غیر فعال کردن مجوزها به صورت دستی نمایید. و در انتها اطمینان حاصل کنید که بروزرسانی خودکار پلی استور غیر فعال باشد، یا حداقل اپلیکیشن ها تنها از طریق وای فای بروز گردند. با این کار هم دیتای بیشتری حفظ می کنید و هم باتری.

11- شر Wakelock ها را از موبایل خود کم کنید

Get-rid-of-wakelocks

زمانی که اپ به خصوصی از ورود گجت شما به خواب عمیق (بزرگترین عامل حفظ انرژی) جلوگیری می کند، به آن Wakelock می گوییم. برای تشخیص این اپ های خورنده باتری می توانید از اپلیکشن های مخصوص این کار بهره بگیرید. برای این که بدانید با آنها چه کنید توصیه می کنیم که از راهنمایی های این مقاله استفاده کنید.

12- تنظیمات وای فای را تغییر دهید

Wi-Fi-tweaks

گجت های گلکسی اس 6 و اس 6 اج به طور پیش فرض، حتی در حالت خاموش دائما در حال جستجوی شبکه های وای فای هستند. از آنجایی که این امر موجب مصرف باتری می شود، بهتر است که با مراجعه به Settings > Wi-Fi > More جلوی این کار را بگیرید.

13- منوی Briefing را حذف کنید

Get-rid-of-Briefing

Briefing یک Home screen اضافی است که به طور پیش فرض در گلکسی اس 6 و اس 6 اج وجود دارد که در آن می توان اخبار و اتفاقات جدید را دنبال کرد. این صفحه تخصصی در عین کند بودن خورنده باتری هم هست و با سوایپ به طرفین دائما فید خبری اش را بروزرسانی می کند. توصیه می کنیم که آن را غیر فعال نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Saeedskandari933@gmail.com es
    Saeedskandari933@gmail.com es | ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

    سلام گوشیم ۳ ساعت بیشتر صفحه روشن نمیده آیا راهی وجود نداره که بفهمم خراب شده یا نه به غیر از باد کردن باتری

  • ghazal
    ghazal | ۷ شهریور ۱۳۹۴

    S6 daram.harbar mizanam be sharj 6saat tol mikeshe kamel she.chera inghad tolani?

  • reza
    reza | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    14- رام گوشی رو از ایران به امارات یا اروپا تغییر دهید

  • google_user_130
    google_user_130 | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    مفید بود ولی به قول شما از اون همه تم دوتارو بیشتر نمیشه دانلود کرد جدا از این موضوع اگه قرار باشه کسی این کار ها رو با این بکنه بهتره گوش رو اصلا خاموش کنه این جوری تا عمر داره باتری داره!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی