ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سخت گیری های اپل بر رقبایش در صنعت موسیقی پای نهادهای قانونی آمریکا را به میان کشید

به تازگی گزارش تازه ای از سوی رویترز منتشر گردیده که نشان می دهد، اپل به خاطر ایجاد برخی موانع در اپ استور برای رقبایش در صنعت استریم موسیقی از سوی کمیسیون تجارت ایالات متحده آمریکا (FTC) تحت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

به تازگی گزارش تازه ای از سوی رویترز منتشر گردیده که نشان می دهد، اپل به خاطر ایجاد برخی موانع در اپ استور برای رقبایش در صنعت استریم موسیقی از سوی کمیسیون تجارت ایالات متحده آمریکا (FTC) تحت نظر گرفته شده.

در واقع این کمیسیون می خواهد اطمینان پیدا کند که رفتار اپل نسبت به رقبایش برخلاف قوانین این کشور نیست. بند پنجم از قانون FTC شرکت ها را از انجام «اقدامات غیر منصفانه و یا فریب کارانه» در قبال یکدیگر منع می کند و احتمال می رود که این کمیسیون نیز قصد دارد برهمین اساس، اپل را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

هنوز مدت زیادی از راه اندازی سرویس استریم موسیقی اهالی کوپرتینو نمی گذرد و این در حالی است که این شرکت، اپلیکیشن های دیگری نیز برای پخش موسیقی در اپ استور خود دارد که از آن جمله می توان به اسپاتیفای، Rhapsody، Jango و موارد دیگر اشاره نمود.

اپل ماهانه 9.99 دلار را بابت استفاده از سرویس پخش موسیقی خود از کاربران دریافت می کند (البته پس از یک دوره رایگان سه ماهه) و این رقم برای استفاده یک خانواده 6 نفره مجموعا برابر با 14.99 دلار خواهد بود.

کوپرتینویی ها همچنین 30 درصد از حق اشتراک دریافتی توسط رقبای خود که در اپ استور حضور دارند را نیز دریافت می کنند و به همین دلیل شرکت های رقیب گله مندند که چون این شرکت بخشی از سهم آنها را دریافت می کند مجبورند که برای جبران این رقم یا 30 درصد بیشتر از کاربران خود پول بگیرند یا اینکه همان حاشیه سود پایین را بپذیرند.

نگرانی مطرح شده دیگر این است که اپل از رقبایش خواسته در اپلیکیشن های خود حضورشان در پلتفرم های دیگر را تبلیغ نکنند و یا اینکه از داخل اپ خود به وب سایت رسمی شان لینک ندهند.

حال با در نظر داشتن این نکته که گوگل هم 30 درصد از درآمد حاصل از فروش شرکت های استریم موسیقی از محل گوگل پلی را دریافت می کند، بسیاری مدعی شده اند که سخت گیری های اهالی مانتین ویو کمتر از کوپرتینویی هاست.

اوایل سال جاری میلادی و درست قبل از معرفی سرویس Apple Music شایعه شده بود که وزارت دادگستری آمریکا در حال بررسی اقدامات اپل است. طبق گزارشات منتشر شده در آن زمان، این شرکت از هنرمندان و بزرگان موسیقی خواسته بود که اسپاتیفای را برای حذف بخش رایگان سرویس موسیقی اش تحت فشار قرار دهند.

گزارش دیگر حکایت از آن داشت که اپل به Universal Music وعده داده بود در صورتی که دیگر مجموعه آهنگ های خود را در اختیار یوتیوب قرار ندهد، کلیه ضررهای ناشی از این کار را برایش جبران خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • jahanjkb
    jahanjkb | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    vaaay haG dmt grm namusn nemidoni chqd khandidm k albaT az baqi dostanm tashakor unam dar shad kardan o khandondan mn sahim bodn ba in cm mashon
    y seri k faz roshan fkro ba ADAB migreftn y seriyam haminjor ro hava hrf mizdn kholaS koli maro khandondin dmtin grm

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی