ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [14 تیر-21 تیر]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ تیر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

مروری بر اخبار پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران

پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران در حال برگزاری است و بازی سازان، آثار بسیاری برای این جشنواره ارسال نموده اند. در ابتدا، مهلت ارسال آثار تا 31 خرداد در نظر گرفته شده بود اما پس از اعتراض جمعی از توسعه دهندگان بازی، این تاریخ تا 15 تیر تمدید شد.

متین ایزدی، دبیر جشنواره از همان ابتدا اعلام داشت که تمامی آثار، چه مستقل و چه غیر مستقل، توانایی حضور در این مسابقات را دارند و داوران تفاوتی میان شان قائل نمی شوند. درست به مانند سال های پیشین، آثار براساس سبک دسته بندی می شوند و نه بزرگ و کوچک بودن.

در جریان این جشنواره، قرار است 3 کلیپ مفهومی در ارتباط با داستان بازی سازان ایرانی منتشر شود که اولین کلیپ را می توانید به کارگردانی متین ایزدی مشاهده کنید:

لازم به ذکر است که به دلیل استقبال از مراسم اختتامیه دوره پیشین جشنواره، امسال نیز مراسم در سالن همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر، آدرس اینترنتی www.tehrangamefestival.ir در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

در انتها نیز می توانید پوستر پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران را مشاهده کنید:

unnamed

کینکت را فراموش کنید؛ مایکروسافت فرزند خود را از یاد برده

Kinect-is-Dead

E3 مکانی بود که مایکروسافت طرفداران خود را زیر بارانی از سورپرایز و نوآوری های جدید قرار داد. مایکروسافت توانست با نمایش بازی ها و اخبار خیره کننده، نظر همه را به خود جلب کند.

اخباری مانند سازگاری بازی های اکس باکس 360 روی کنسول فعلی و همچنین، پشتیبانی نسخه ی اکس باکس Fallout 4، از مادهایی که برای بازی ساخته می شوند. این ها اخبار ویژه ای بود که طرفداران را بسیار خوشحال نمود و امید ساخت بازی های جذاب بیشتری را از طرف این شرکت در دل گیمرها زنده نگه داشت.

بر خلاف سال های پیشین، خبری از تمرکز بیش از حد روی کارکردهای جانبی کنسول یا ایده هایی برای تبدیل آن به یک وسیله ورزشی نبود. این اخبار که در گذشته بسیار توسط مایکروسافت پوشش داده می شد، جای خود را به اخباری مانند طراحی یک کنترلر جدید و بازی های انحصاری دادند.

پرسش این است: کینکت را چه شده؟ قطعه ای گران قیمت که میلیون ها طرفدار اکس باکس وان مجبور به خرید آن شدند، حالا چه کاربردی دارد؟ بن کوچرا، نویسنده وبسایت Polygon در این ارتباط افکار خود را با ما به اشتراک گذاشته است، تفکراتی که چندان دور از حقیقت نیستند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

پسری که هاف لایف 2 را دزدید؛ داستان پشت پرده ی سرقت 250 میلیون دلاری

14

6 صبحِ هفتمین روز از ماه مه سال 2004، اَکسل گِمب (Axel Gembe) در شهر کوچک شونا ایم شوارتزوالد، واقع در آلمان، از خواب بیدار شد و خود را در محاصره ی افسران پلیس یافت. سلاح های اتوماتیک سرش را نشانه رفته بودند و جمله ی "از تخت بیا پایین، به کیبورد دست نزن" در گوشش صدا می کرد.

گمب دقیقا می دانست دلیل حضور پلیس ها چیست اما به هر حال، با چشمان نیمه باز خود، سوال اش را از آنان پرسید.

در پاسخ گفته شد که: "به تو اتهام هک کردن شبکه ی شرکت والو، دزدیدن بازی هاف لایف 2، انتشار غیر قانونی آن در اینترنت و ایجاد ضرر مالی 250 میلیون دلاری زده شده. لباست را بپوس"

هفت ماه قبل، در 2 اکتبر 2003، مدیر کمپانی والو، گِیب نیووِل (Gabe Newel)، در شهر بزرگ سیاتل، واقع در شمال غرب آمریکا، از خواب بیدار و متوجه شد که سورس کد بازی کمپانی اش، که چیزی در حدود 5 سال صرف ساخت آن شده بود، در اینترنت و به صورت غیر قانونی پخش شده است.

بازی قرار بود چند هفته بعد منتشر شود، اما تیم سازنده 12 ماه از برنامه عقب بود. هاف لایف 2 قرار بود تاخیر بخورد و هنوز خبر آن از سوی گیب نیوول اعلام نشده بود. انتشار غیر قانونی بازی در اینترنت، آن هم در این شرایط، نه تنها از لحاظ مالی بسیار تهدیدآمیز بود، بلکه رسوایی بزرگی هم برای شرکت والو به دنبال داشت.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

مصاحبه انگجت با شوهی یوشیدا؛ مدیر بخش سرگرمی های سونی

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

شوهی یوشیدا، مدیر بخش اجرایی پلی استیشن، از بهترین های صنعت بازی های ویدیوی به حساب می آید. سرپرست استودیوهای جهانی این برند، علاوه بر علاقه بیش از حدش به رقابت، بسیار خوش برخورد و روشن فکر است.

از یوشیدا درباره ی همکاری مایکروسافت با شرکت های مختلف که روی تکنولوژی واقعیت مجازی کار می کنند سوال کردم و جویای نظرش در این باره شدم. اما پاسخ جالبی از او شنیدم: اصلا و ابدا نگران نیستم.

در E3 امسال، فرصتی داشتم تا در کنار یکی از خوش برخوردترین چهره های سونی قرار بگیرم و از نزدیک با افکارش درباره ی آینده آشنا شوم. از اجتماعی تر نمودن مورفیوس تا احیای دوباره ی بازی های کلاسیک و این که چه بر سر "The Last Guardian" آمده.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید.

ده بازی برتر آفلاین دو نفره برای پی سی و کنسول ها

4538470-2420393246-latest

یاد دوران کودکی مان بخیر. در خانه پدر بزرگ هایمان جمع می شدیم و سرگرمی مان، بازی هایی مثل منچ و مار و پله بود. اما این روزها، اوضاع بسیار متفاوت است. تکنولوژی پیشرفت کرده و به همراه آن سرگرمی انسان ها نیز دچار تغییر و تحولات اساسی شده. دیگر خبری از منچ و مار و پله نیست و همه در حال گشت و گذار در شبکه های اجتماعی هستند.

اما هدف از پیشرفت تکنولوژی دور کردن انسان ها از یک دیگر نیست. بالعکس، دغدغه ی توسعه دهندگان تکنولوژی در راستای نزدیک تر شدن انسان ها به یکدیگر است. به همین منظور، یکی از بخش هایی که توسعه دهندگان بازی های ویدیویی بسیار به آن توجه دارند، بخش آنلاین و بازی های چند نفره است.

همه ی ما دوست داریم برخی از بازی ها را در کنار دوست یا برادر خود به اتمام برسانیم. اما تعداد بازی های دو نفره ای که بتوان آن ها را با استفاده از یک کنسول و به صورت آفلاین بازی کرد، بسیار محدود است.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید.

بررسی بازی Sunset؛ جادوی رئالیسم

Sunset

با پیشرفت روز افزون بازی های ایندی یا مستقل، اهمیت وجود کیک استارتر کاملا مشهود است. خوشبختانه بازی سانسِت از استودیوی Tale of Tales یکی از همین معدود بازی های ایندی است که به کمک کیک استارتر توانست روند ساخت اش به پایان رسد و تا به امروز به فروشی نسبتا موفقیت آمیز دست یابد.

سانست همانند بازی مطرح Gone Home، پیرو سبک FPX یا First Person Exploration است. به این معنا که تمام بازی به صورت اول شخص و با گشت و گذار در محیط دنبال می شود و گیمر در این گشت و گذارها علاوه بر این که از پس زمینه های داستانی بازی با خبر می شود، می تواند بر محیط و عوامل آن نیز تاثیرگذار باشد.

البته تفاوت بزرگ سانست با بازی هایی نظیر Gone Home را می توان در اینجا دانست که گیمر صرفا به دنبال سرنخ های موجود برای درک بیشتر داستان نیست و این توانایی را دارد که باعث شکل گیری برخی از اتفاقات پیرامون خود شود. بنابراین سانست در کنار فضای داستانی قدرتمند خود، یک بازی سرگرم کننده هم به شمار می رود.

وقایع سانست در سال 1972 میلادی اتفاق می افتند. شخصیت اصلی بازی، زنی آفریقایی-آمریکایی است به نام آنجلا برنز که از آمریکا به کشور خیالی آنکوریا در آفریقا سفر کرده است. هدف او از این سفر، ادامه ی تحصیل بود اما به دلیل انقلاب مردم آن کشور علیه حکومت دیکتاتوری، دچار مشکل شده و در نهایت توسط مردی ثروتمند به نام گابریل اورتگا، به عنوان خدمتکار خانه اش استخدام می شود. لازم به ذکر است که تمام وقایع و مراحل از ساعت 5 الی 6 بعد از ظهر، در بازه ی زمانی یک ساله، به وقوع می پیوندد.

هر بخش از بازی متشکل است از ورود به پنت هاوس اورتگا و رسیدگی به اموری که وی از شما خواسته است. اولین بار که وارد خانه ی بزرگ وی می شوید، وظیفه دارید که جعبه های پخش شده در محیط را باز کرده و هر وسیله را در جای مخصوص به خود قرار دهید. اما از دفعه ی دوم به بعد، دیگر بازی به صورت جدی آغاز می شود و باید به انجام امور مربوط به خانه داری بپردازید. هر چه بیشتر در بازی پیش بروید، متوجه خواهید شد که وسایل داخل خانه بیشتر می شوند و خانه را تکمیل می کنند.

برای مطالعه مقاله کامل کلیک کنید.

آنچارتد 4 و Fallout 4 جوایز E3 2015 را از آن خود کردند

falloutsmall6101

هفته پیش، لیست بهترین نمایش های E3 2015 اعلام شد و در میان ده ها عناوین متعدد، Star Wars: Battlefront، آنچارتد 4 و Fallout 4 بیشترین درخشش را داشتند. طبیعتا انتظار می رفت که بیشترین جوایز از آن عناوین نامبرده شود.

آنچارتد 4 و Fallout 4 هر کدام در چهار شاخه مختلف نامزد بودند که موفق به دریافت سه جایزه شدند. جالب اینجاست که برنده چهارمین شاخه نیز میان این دو عنوان تقسیم شده. برای مثال با وجود حضور Fallout 4 در لیست بهترین بازی کنسولی، اما آنچارتد برنده اعلام شده. رقابت تنگاتنگ برای انتخاب بهترین نمایش نیز دست آخر منجر به برگزیدن Fallout 4 شد.

هولولنز و مورفیوس نیز در رقابت با Oculus Touch، کنترلر جدید هدست واقعیت مجازی آکیلس، حرف جدیدی برای گفتن نداشتند و به نظر می رسد داوران از تکنولوژی آکیلس تاچ بیشتر لذت برده اند.

همچنین، برای ستایش گرافیک خیره کننده Uncharted 4: A Thief’s End، داوران تقدیر ویژه ای از این بازی داشتند.

بهترین نمایش

  • Fallout 4 – Bethesda Game Studios/Bethesda
  • Horizon Zero Dawn – Guerrilla Games/SCE
  • Oculus Touch – Oculus VR
  • Star Wars Battlefront – DICE/EA
  • Uncharted 4: A Thief’s End – Naughty Dog/SCE

بهترین بازی جدید

  • Abzu – Giant Squid/505 Games
  • Cuphead – Studio MDHR
  • Horizon Zero Dawn – Guerrilla Games/SCE
  • The Last Guardian – GenDesign/SCE Japan/SCE
  • Unravel – Coldwood Interactive/EA

بهترین بازی کنسولی

  • Fallout 4 – Bethesda Game Studios/Bethesda
  • Horizon Zero Dawn – Guerrilla Games/SCE
  • Star Wars Battlefront – DICE/EA
  • Super Mario Maker – Nintendo
  • Uncharted 4: A Thief’s End – Naughty Dog/SCE

بهترین بازی کنسول های دستی و موبایل

  • Fallout Shelter – Bethesda Game Studios/Bethesda
  • Mario & Luigi: Paper Jam – AlphaDream/Nintendo
  • Persona 4 Dancing All Night – Atlus
  • The Legend of Zelda: Tri Force Heroes – Nintendo

بهترین بازی پی سی

  • DOOM – id Software/Bethesda
  • Fallout 4 – Bethesda Game Studios/Bethesda
  • Just Cause 3 – Avalanche Studios/SquareEnix
  • Star Wars Battlefront – DICE/EA
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Siege – Ubisoft Montreal/Ubisoft

بهترین سخت افزار

  • Microsoft HoloLens – Microsoft
  • Oculus Rift – Oculus VR
  • Oculus Touch – Oculus VR
  • Project Morpheus – Sony Computer Entertainment
  • Xbox Elite Wireless Controller – Microsoft

بهترین بازی اکشن

  • DOOM – id Software/Bethesda
  • Halo 5: Guardians – ۳۴۳/Microsoft Studios
  • Just Cause 3 – Avalanche Studios/SquareEnix
  • Star Wars Battlefront – DICE/EA
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Siege – Ubisoft Montreal/Ubisoft

بهتزین بازی اکشن-ماجراجویانه

  • Horizon Zero Dawn – Guerrilla Games/SCE
  • Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – Kojima Productions/Konami
  • Rise of the Tomb Raider – Crystal Dynamics/Microsoft Studios
  • The Last Guardian – GenDesign/SCE Japan/SCE
  • Uncharted 4: A Thief’s End – Naughty Dog/SCE

بهترین بازی نقش آفرینی

  • Dark Souls 3 – From Software/BandaiNamco Games
  • Fallout 4 – Bethesda Game Studios/Bethesda
  • Fire Emblem Fates – Intelligent Systems/Nintendo
  • Mario & Luigi: Paper Jam – AlphaDream/Nintendo
  • Sword Coast Legends – nSpace/Digital Extremes/Wizards of the Coast

بهترین بازی ریسینگ

  • Forza Motorsport 6 – Turn 10/Microsoft Studios
  • Need for Speed – Ghost Games/EA
  • Trackmania Turbo – Nadeo/Ubisoft

بهترین بازی ورزشی

  • FIFA 16 – EA Canada/EA
  • NHL 16 – EA Canada/EA
  • Madden NFL 16 – Tiburon/EA
  • Pro Evolution Soccer 2016 – Konami
  • Rory McIlroy PGA Tour – EA Tiburon/EA

بهترین بازی خانوادگی/اجتماعی

  • Disney Infinity 3.0 – Avalanche Software/Disney Interactive
  • Guitar Hero Live – FreeStyleGames/Activision
  • LEGO Dimensions – TT Games/WBIE
  • Rock Band 4 – Harmonix
  • Super Mario Maker – Nintendo

بهترین بازی مالتی پلیر

  • Call of Duty: Black Ops III – TreyArch/Activision
  • Halo 5: Guardians – ۳۴۳/Microsoft Studios
  • Star Wars Battlefront – DICE/EA
  • Tom Clancy’s Rainbow Six Siege – Ubisoft Montreal/Ubisoft
  • Tom Clancy’s The Division – Massive/Ubisoft

بهترین بازی مستقل

  • Abzu – Giant Squid/505
  • Below – Capy Games
  • Cuphead – Studio MDHR
  • No Man’s Sky – Hello Games/SCE
  • Wattam – Funomena

تقدیر ویژه برای بهترین گرافیک

  • Uncharted 4: A Thief’s End – Naughty Dog/SCE

سگا: ما با محصولات بی کیفیت به اعتماد طرفداران مان خیانت کردیم

SEGA-Logo

هاجیمه ساتومی، مدیر عامل فعلی سگا باور دارد که سگا طی سال های اخیر با عرضه محصولاتی که کیفیت لازم را نداشته اند، به اعتماد طرفداران شان خیانت کرده اند و حالا در نظر دارند تا برای بهبود کیفیت بازی های شان اقدام کرده تا برند سگا را دوباره ارزشمند سازند.

در مصاحبه با مجله ژاپنی فامیتسو، ساتومی اعلام داشت در شرکت، کارکنان و مدیران برای ارتقا کیفی محصولات برنامه های راهبردی ارائه می دهند و در این مورد بحث و گفتگوهایی انجام می شود.

وی به صراحت می گوید: "من معتقدم اگر نمی توانیم کیفیت لازم را تضمین کنیم، بهتر است اصلا چیزی منتشر نکنیم." به نظر می آید ساتومی سعی دارد سگا را به دوران اوج خود بازگرداند، دورانی که جوجه تیغی آبی، سونیک، سلطان بلامنازع بازار بود.

در ادامه گفته شده: "ما در زمینه ایجاد رابطه اعتماد مشترک با طرفداران قدیمی مان بهترین تلاش مان را ارائه دادیم اما با نگاهی به گذشته متوجه می شویم محصولاتی بوده که به این حس اعتماد طی ده سال گذشته خیانت کرده."

اما سگا همیشه اینطور نبوده: "سگا در دهه 90 به خاطر برندش شناخته شده بود، اما پس از آن، ما اعتماد را از دست دادیم و حالا هیچ چیز جز شهرت نداریم. ما می خواهیم دوباره اعتماد را کسب کنیم و یک بار دیگر برند شویم."

در ادامه صحبت های خوشحال کننده، وی می گوید در Tokyo Game Show امسال، سگا در نظر دارد تا عنوان جدیدی برای کنسول های خانگی معرفی کند.

آیا دوباره روزی فرا خواهد رسید که سگا با کنسولی جدید به عرصه نبرد بازگردد و جوجه تیغی آبی دوست داشتنی یک بار دیگر در صدر لیست محبوب ترین بازی های مان باشد؟

امیدواریم...

مایکروسافت نسخه ای رایگان از ماینکرفت برای کاربران کنونی ویندوز 10 منتشر نمود

jpg

کاربران نسخه اینسایدر ویندوز 10 از همین حالا می توانند به Minecraft: Windows 10 Edition دسترسی رایگان داشته باشند. پس از عرضه ویندوز 10 به صورت رسمی، بازی در فاز بتا برای دیگران با قیمت 10 دلار قابل خریداری است. طبیعتا پس از عرضه بازی به طور کامل، قیمت آن افزایش خواهد یافت.

استودیو Mojang، سازنده بازی در وبلاگ خود نوشت که در حال حاضر نسخه ویندوز 10 کامل نشده اما شامل بخش های Survival و Creative خواهد بود. همزمان با اعلام این خبر، تریلری جدید از Minecraft: Story Mode نیز منتشر شد که در استودیو Telltale Games در حال ساخت است و داستانی تازه را در دنیای ماینکرفت بیان می کند.

بازی ماینکرفت داستان خاصی ندارد و هدف در این بازی کاملا بستگی به میل مخاطب دارد. در واقع نه داستانی برای پیگیری وجود دارد و نه مراحلی برای انجام دادن. در بخش Creative می توانید هر چقدر مایلید خلاقیت به خرج دهید و هر بنایی که دوست دارید را بسازید اما در بخش Survival باید تمام تلاش خود را در طول روز به کار بگیرید و سرپناهی بسازید تا در تاریکی شب از شر موجودات خبیث در امان باشید.

اما Minecraft: Story Mode که بازی جداگانه ای محسوب می شود، توسط استودیو Telltale Games در دست ساخت قرار دارد. استودیو Telltale Games طی چند سال اخیر با ساخت بازی هایی همچون The Walking Dead و Game of Thrones: A Telltale Games Series توانست شهرتی برای خود دست و پا کند.

در حال حاضر Telltale Games عمده فعالیت خود را روی ساخت بازی از روی کمیک ها، سریال ها و فیلم های معروف گذاشته و ماینکرفت و Borderlands تنها بازی های ویدیویی هستند که این استودیو ورژن متفاوتی از آن ها را می سازد.

اولین قسمت از Minecraft: Story Mode اواخر امسال برای پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، اکس باکس وان، اکس باکس 360، پی سی، مک، آی او اس و اندروید عرضه می شود. تریلر بازی را در زیر می توانید مشاهده کنید.

مدل جدید پلی استیشن 4 در ژاپن مصرف برق و صدای کمتری دارد

ps4-cuh-1200-2-600x450

سونی اخیرا مدل های جدید پلی استیشن 4 را با هارد یک ترابایتی و تحت عنوان بسته های Ultimate Player معرفی نمود و هفته آینده می توان آن ها را خریداری کرد. طبق اطلاعاتی که اعلام شده بود، این ورژن جز ارتقای فضای داخلی، تفاوت دیگری با مدل های پیشین ندارد اما به نظر می رسد ژاپنی ها یک قدم جلوتر هستند.

مدلی که در ژاپن رویت شده، مادربورد CUH-1200 را درون خود گنجانده و اگرچه ظاهر کنسول تغییری نکرده و سونی آن را پلی استیشن 4 اسلیم خطاب نمی کند اما کنسول مذکور نسبت به مدل های کنونی مصرف برق کمتری داشته و در نتیجه صدای کمتری هم توسط سیستم خنک کننده دستگاه تولید می شود.

البته، CUH-1200 تفاوت بسیاری با مدل های کنونی ندارد و نمی توان آن را ورژنی پیشرفته تر خواند. به جز تفاوت ظاهری بورد، تنها تفاوت آن با بوردهای موجود روی پلی استیشن های فعلی، استفاده کمتر دستگاه از RAM است. در نتیجه این صرفه جویی، دستگاه نیز به برق کمتری نیازمند می شود.

اگر قصد خرید پلی استیشن 4 دارید، بهتر است چند ماهی صبر کنید. کنسول های جدید سونی 18 درصد مصرف برق کمتری دارند و به جای 148.6 وات، 122 وات مصرف می کنند که رقم قابل توجهی به حساب می آید. جدای از این مسئله، یک ترابایت فضای در دسترس، همیشه بهتر از 500 گیگابایت است؛ البته اگر قرار باشد برای هر دو یک قیمت مساوی بپردازید. اگر مایل به خرید پلی استیشن های ژاپنی هستید، هنگام خرید توجه کنید که باید کنسول تان متعلق به ریجن 3 باشد.

درآمد 7.4 میلیون دلاری PewDiePie از یوتوب در اینترنت جریان ساز شد

345416e9-a9d4-47a6-867b-5653c8d6674a

ستاره این روزهای یوتوب، فلیکس کیلبرگ ملقب به پیو دی پای (PewDiePie) سال گذشته موفق به کسب درآمدی 7.4 میلیون دلاری تنها از طریق تبلیغات یوتوب شد. فلیکس با تقریبا 38 میلیون مشترک و 9 میلیارد بازدید از ویدیوهایش حالا پادشاه یوتوب خوانده می شود.

اگر رقم 7.4 میلیون دلاری را تقسیم بر تعداد مشترکین وی کنیم، او از هر مشترک خود 20 سنت در طول سال درآمد کسب می کند. این رقم در سال 2013، تقریبا 4 میلیون دلار بود، بنابراین روند رو به رشد یوتوب گیمینگ کاملا محسوس به نظر می رسد.

اما واکنش اخیر مردم در اینترنت نسبت به شغل و میزان درآمدی که PewDiePie دارد وی را به پاسخ برخی ابهامات مجبور کرد. اگرچه فلیکس جوان علاقه ای به دفاع همه جانبه از خود ندارد اما می گوید: "مردم... آن ها می گویند منصفانه نیست. فکر می کنند تمام روز روی صندلی ام نشسته ام و مرتبا جیغ و داد می کشم -که البته درست فکر می کنند- اما خیلی بیشتر از این هاست."

وی برای نمونه یکی از واکنش های تند مردم نسبت به این مسئله را می خواند: "الکس: ای کاش من هم می توانستم اینقدر پول بگیرم و جلوی وبکم یک احمق به تمام عیار باشم و میلیون ها بازدیدکننده جذب کنم." فلیکس در پاسخ می گوید: "من یک دوربین ریکوردر خیلی خوب دارم، بسیار از تو ممنونم. به نظرم همین در مورد یوتوب جذاب است. هر کسی می تواند این کار را انجام دهد. مسلما اگر من نبودم، شخص دیگری جایم را پر می کرد. واقعا زمان زیادی را کار می کنم. و الکس، به نظرم اگر تو هم این کار را انجام دهی می توانی موفق شوی، من به تو ایمان دارم."

در نهایت دلخوری وی کاملا مشهود است: "نتیجتا، به نظر می رسد دیگران نسبت به پولی که در می آورم حساسیت بیشتری نشان می دهند تا خود من. سال گذشته یک میلیون دلار برای خیریه پول جمع کردیم و تنها چند مقاله در ارتباط با آن نوشته شد اما حالا همه جای اینترنت پر شده از میزان درآمد من."

شما چطور فکر می کنید؟ آیا تا به حال ویدیوهای وی را تماشا کرده اید؟ آیا فلیکس کیلبرگ استحقاق این را دارد که درخشنده ترین ستاره یوتوب باشد یا خیر؟

یوبیسافت از Rayman جدید پرده برداشت

rayman_adventures_key_art_1-600x338

Rayman دوباره بازگشته اما نه آنطور که انتظارش را داشتیم. شعبه Montpellier شرکت یوبیسافت، هفته گذشته اطلاعات جدیدی از عنوان در حال ساخت خود با نام Rayman Adventures منتشر کرد، یک بازی کوچک پلتفرمر برای تلفن های همراه و تبلت ها.

اگرچه نامی از پلتفرم های مورد نظر نیامده و نمی دانیم که Rayman Adventures قرار است برای چه سیستمی منتشر شود اما در بیانیه خبری، نمایش بازی روی نمایشگرهای رتینا تحسین شده. بنابراین با توجه به اینکه نمایشگرهای رتینا تنها روی محصولات اپل در دسترس هستند، بنابراین عجیب نیست که سیستم عامل iOS را تایید شده در نظر بگیریم.

همچنین، در این بیانیه، تلاش تیم سازنده برای ارائه گرافیکی در حد کنسول های بازی روی پلتفرم های موبایل تمجید شده. Rayman Adventures قرار است با کیفیتی که در تصاویر زیر می بینید، به صورت 60 فریم روی تلفن همراه شما اجرا شود.

به نظر می آید Rayman Adventures عنوان کاملی باشد و همانند دو بازی قبلی سری ریمن برای تلفن های همراه، صرفا یک رانر ساده نباشد. بنابراین انتظار عرضه آن روی کنسول های بازی و پی سی نیز چندان بعید نیست.

اکتیویژن از بخش زامبی Call of Duty: Black Ops III رونمایی کرد

Black_Ops_3_Zombies_Shadows_of_Evil_Jack_Vincent_WM.0

زامبی ها قرار است بخشی مجزا در سومین نسخه از سری Black Ops داشته باشند، درست همانند دو نسخه قبلی. Call of Duty: Black Ops III در تاریخ 6 نوامبر امسال قرار است برای پی سی و کنسول های بازی منتشر شود و همه منتظر رونمایی از بخش زامبی آن بودند.

اکتیویژن با ارائه تریلری Shadows of Evil، رسما بخش زامبی را در Comic-Con امسال به نمایش در آورد. بخش زامبی در Call of Duty های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرد و Shadow of Evil حالا به دهه 40 میلادی و فضای نوآر آن زمان سفر کرده.

استودیو Treyarch، سازنده این نسخه از Call of Duty و به طور کلی سازنده سری Black Ops وعده داده تا مپ Der Riese از عنوان قبلی را بازسازی کرده و در بسته های الحاقی به صورت جداگانه بفروشد.

اکتیویژن با حضور مداوم در تمامی همایش های سرگرمی سعی دارد Call of Duty را همچنان زنده نگه داشته و سمت آن به عنوان ماشین پولسازی خود را حفظ کند. تریلر Shadows of Evil را می توانید در زیر مشاهده کنید.

مایکروسافت در توکیو گیم شو امسال حاضر نخواهد شد

Microsoft-Skip-TGS-2015

به نظر می رسد نمایشگاه توکیو گیم شو در میان کمپانی های غربی، روز به روز اهمیت خود را از دست می دهد. در آخرین اعلام خبری، مایکروسافت طی بیانیه ای، عدم حضور خود در این نمایشگاه را رسما تایید کرد.

ماسایوکی اینوئه، مدیر بخش بازاریابی ژاپن مایکروسافت گفت: "در سال 2015 به ارائه لاین آپ بازی های جذاب، با بازی های انحصاری ادامه خواهیم داد. امسال، مایکروسافت در توکیو گیم شو مشارکت نخواهد کرد اما در تلاشیم تا آخرین اخبار اکس باکس را به طرفداران و رسانه ها برسانیم. به محض اینکه بتوانیم، بروزرسانی ها را ارائه خواهیم داد."

مایکروسافت شرایط چندان جالبی در سرزمین آفتاب ندارد. چند هفته پیش، فروش اکس باکس وان در ژاپن به پایین ترین حد ممکن از زمان عرضه اولین اکس باکس رسید. بنابراین سرمایه گذاری در کشوری که علاقه مندان بسیار کمی در آن پیدا می شود عاقلانه به نظر نمی رسد.

جالب اینجاست که از سوی دیگر، مایکروسافت در گیمزکام 2015 حاضر خواهد شد اما سونی لزومی به شرکت در این نمایشگاه ندیده است. گیمزکام ماه آینده از 5 تا 9 آگوست در کلن آلمان جریان خواهد داشت و توکیو گیم شو از 17 سپتامبر به مدت 3 روز برگزار می شود.

الکترونیک آرتز سیستم پیشنهادی برای اجرای فیفا 16 را اعلام کرد

Fifa-16

22 سپتامبر موعد عرضه فیفا 16 برای پی سی و کنسول های بازی است. همانطور که پیشتر در مورد این بازی برای تان توضیح دادیم، امسال برای اولین بار، فوتبال زنان نیز در فیفا گنجانده شده که این مسئله می تواند تغییری جالب و بزرگ باشد.

اخیرا نیز طرح روی جلد مناطق مختلف هم منتشر شده. لیونل مسی قرار است روی طرح اصلی قرار داشته باشد و جوردن هندرسون، کاپیتان 25 ساله لیورپول نیز برای انگلستان در نظر گرفته شده.

fifa_16_uk_cover

سیستم پیشنهادی

  • OS: Windows 8/8.1/10 -64-bit
  • CPU: Intel i5-2550K @ 3.4Ghz
  • RAM: 8GB
  • Hard Drive Space Required: 15.0 GB
  • Supported Video Cards: ATI Radeon HD 6870, NVIDIA GTX 460
  • DirectX: 11.0

حداقل سیستم مورد نیاز

  • OS: Windows 7/8/8.1 -64-bit
  • CPU: Intel Core i3-2100 @ 3.1GHz
  • RAM: 4GB
  • Hard Drive Space Required: 15.0 GB
  • Minimum Supported Video Cards: ATI Radeon HD 5770, NVIDIA GTX 650
  • DirectX: 11.0

نمونه ای نایاب از کنسول Nintendo Play Station یافت شد

original.0.0

تا به حال داستان همکاری سونی و نینتندو برای ساخت کنسولی به نام Play Station را شنیده اید؟ نینتندو در آن زمان برای خود پادشاهی می کرد و سونی قرار بود به عنوان یکی از شرکای تجاری به نینتندو ملحق شود تا کنسول جدیدی بسازند.

نتیجه نبوغ بازی سازان نینتندو و تکنولوژی Compact Disc سونی، کنسولی بود با نام Nintendo Play Station که نه تنها هیچ وقت عرضه نشد، بلکه هیچگاه ظاهر آن هم به نمایش در نیامد. نینتندو به دلیل نا امن بودن تکنولوژی CD و کپی شدن آن تصمیم گرفت تا قرارداد خود با سونی را مختومه اعلام کند و با شرکت پاناسونیک وارد همکاری شود.

حتی نینتندو و پاناسونیک هم نتوانستند کنسولی مشترک بسازند و نتیجه این شد که ژاپنی ها به کارتریج های کوچک رضایت دادند و Nintendo 64 ساخته شد. اما این رابطه نفعی عظیم برای سونی داشت. اگرچه این دو غول ژاپنی نتوانستند با یکدیگر کنسولی مشترک به بازار بفرستند اما قطع همکاری از سوی نینتندو سبب شد تا برند PlayStation، به جای Play Station متولد شود.

هفته گذشته، شخصی با نام Dan Dieblod ویدیویی از Nintendo Play Station منتشر کرد و راز افسانه ای 25 ساله را منتشر نمود. در ادامه مطلب این ویدیو به همراه تصاویری از کنسول با توضیحات ارائه شده.

تنها 200 واحد از این کنسول ساخته شده و گفته می شود که همه آن ها، به غیر از این یکی نابود شده اند. بنابراین Nintendo Play Station آقای Dieblod نه تنها نایاب و ارزشمند است، بلکه ممکن است میلیون ها دلار ارزش داشته باشد.

Terry Dieblod، پدر دن، بین سال های 2000 تا 2009، در شرکتی به نام Advanta Corporation خدمات رسانی می کرده اما ارتباط Advanta Corporation با سونی و نینتندو چیست؟ اولاف اولافسون، فیزیکدان و نویسنده ای شناخته شده است و مدیریت کمپانی مذکور را به عهده داشته. اما پیش از Advanta، وی مدیر بخش سرگرمی های تعاملی سونی بوده و این قطعه نایاب از آنجا آمده.

اما اوضاع Advanta خیلی خوب پیش نمی رود و در نهایت کمپانی اعلام ورشکستگی می کند. پس از ورشکستگی، به آقای Diebold دستور داده می شود تا محیط شرکت را مرتب کرده و لوازم اضافه را دور بریزد، در این هنگام است که گنجینه گران قیمت یافت می شود اما خانواده Diebold ارزش واقعی کنسول را زمانی متوجه می شوند که چند روز پیش، پسرشان آن را از نزدیک مشاهده می کند و ویدیو و تصاویر آن را در اینترنت منتشر می نماید.

HvBKn1x.0

laaXzFe.0

original.0

gboKXrt.0

xgaRKE4.0

1mzWul8.0

6UBJrG3.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • احسان
    احسان | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    جای Half Life 3 بد خالی بود، ان‌شاءالله سال دیگه منتشر میشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی