ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت گوگل برای عکاسی با عینک هوشمند از طریق فرمان حرکتی

گوگل مدتی پیش با جار و جنجال فراوانی از عینک هوشمند خود رونمایی کرد و مدتی بعد نیز در پاسخ انتظار های کاربران اعلام کرد پروژه گوگل گلس در شکل پیشین خود متوقف شده و قرار است در آینده ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

گوگل مدتی پیش با جار و جنجال فراوانی از عینک هوشمند خود رونمایی کرد و مدتی بعد نیز در پاسخ انتظار های کاربران اعلام کرد پروژه گوگل گلس در شکل پیشین خود متوقف شده و قرار است در آینده ماهیتی تازه به خود بگیرد.

کمپانی ساکن مانتین ویو تصمیم گرفت نسل دوم این محصول را برخلاف نمونه اولیه بدون سر و صدا توسعه دهد و اجازه ندهد کاربران همانند مدل پیشین در جریان روند توسعه محصول قرار داشته باشند. همین موضوع باعث شد کنجکاوی ها به اوج برسد و اکنون گوگل راه سختی را در پیش دارد تا بتواند محصولی ارائه کند که ارزش این همه جار و جنجال و انتظار را داشته باشد.

یکی از عملکردهای این دستگاه که گوگل برای شگفت زده کردن کاربران در مورد آن به خلاقیت زیادی احتیاج دارد قابلیت عکاسی است و این شرکت نیز به تازگی پتنتی را در همین زمین ثبت کرده که بر اساس اطلاعات مندرج در آن، کاربران عینک هوشمند را قادر خواهد کرد تا در حرکتی شبیه به کارگردان های سینمایی، دستان خود را به شکل قاب درآورده و از طریق این فرمان حرکتی به ثبت عکس بپردازند.

برای جزئیات بیشتر و مشاهده تصویر پتنت های در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

نسل بعدی گوگل گلس با داشتن قابلیت تشخیص چهارچوب تشکیل یافته توسط انگشتان شست و سبابه ۲ دست، هربار با دریافت این فرمان حرکتی تصویر از نمای پیش روی خود را ثبت خواهد کرد. این محصول همچنین قادر است با تشخیص دایره شکل بودن قاب تشکیل شده توسط انگشتان،تصویر را در قابی دایره شکل ثبت کند که اندازه آن نیز به میزان گشودگی حفره میان انگشتان کاربر بستگی خواهد داشت.

گفتنیست در پتنت ثبت شده نام محصول به شکل «ابزار قابل سوار شدن روی سر» ثبت شده است و ثبت پتنت نیز الزاما به معنی بکار گیری این قابلیت در هیچ محصولی نخواهد بود، اما با توجه به اهمیت گوگل گلس برای این شرکت و همچنین اهمیت قابلیت های عکاسی عینک هوشمند برای کاربران، می توان تاحد زیادی انتظار داشت نسخه دوم این محصول جنجالی همان دوربین فوق پیشرفته ای از آب در بیاید که گیک های علاقه مند به عکاسی انتظار دارند.

در پایان می توانید تصویر پتنت های یاد شده را مشاهده نمایید.

colorcorrected-61

 

colorcorrected-58

colorcorrected-62

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • afshin7727
    afshin7727 | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    خیلی جالبه.!!

  • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...
    BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ... | ۲۱ تیر ۱۳۹۴

    واو
    خارق العادست
    واقعا هیجان انگیز و نواورانه هست این پتنت و ارزش ثبت کردن داره

مطالب پیشنهادی