ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حسگر آکوستیکی که می تواند قاچاق انسان را متوقف کند

قساوت برخی قاچاقچیان در حدی است که انسان های زنده را در لابلای قسمت های نامناسب کامیون ها، قطارها و یا درون کانتینتر های آهنی مخفی کرده و این افراد را با شرایط نامطلوبی بطور غیر ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۲ تیر ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

قساوت برخی قاچاقچیان در حدی است که انسان های زنده را در لابلای قسمت های نامناسب کامیون ها، قطارها و یا درون کانتینتر های آهنی مخفی کرده و این افراد را با شرایط نامطلوبی بطور غیر قانونی از مرز کشورها عبور می دهند. دشواری مقابله با این موضوع نیز در اینجاست که تشخیص حضور افراد در پشت دیواره ها و اجسام قطور فلزی بسیار مشکل است، خصوصا اگر شخص تحرک نداشته باشد.

Franklin Felber از موسسه مشاوره علمی Starmark اما اعلام کرده پس از امتحان گزینه های موجود در بازار برای رفع این مشکل و عدم رسیدن به نتیجه مناسب، خود دست بکار شده و حسگری آکوستیک توسعه داده که از حساسیت لازم جهت تشخیص حضور یک فرد از پشت دیواره های فلزی برخوردار است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این قطعه ده هزار دلاری از یک ترانسفورماتور آکوستیک متصل به صفحه فلزی تشکیل شده است. داخل این ترانسفورماتور نیز یک قطعه متحرک وجود دارد که بطور مدام ضرباتی را به صفحه فلزی وارد می کند.

Acoustic-radar-630

طرز کار ابزار نیز به این شکل است که صفحه فلزی دستگاه را به دیواره کانتینتر متصل می کنند و ضربات وارده به این صفحه فلزی، فرکانس هایی را تولید می کند که قابلیت عبور از دیواره کانتینر را دارد. این فرکانس ها پس از برخورد به دیواره های دیگر بازگشته و مجددا توسط حسگر آکوستیک دستگاه دریافت می شوند تا وجود اجسامی با کوچکترین حرکت در پشت دیواره توسط دستگاه تشخیص داده شود. این حرکات می تواند حتی به اندازه تحرک قفسه سینه یک فرد در هنگام تنفس ظریف و ناچیز باشد.

تنها نکته منفی دستگاه اما سرعت عملکرد آن است، که با توجه به قابلیت بررسی هر کانتینر در نیم دقیقه، بررسی کامل محموله یک کشتی یا هواپیمای باربری به زمان زیادی احتیاج خواهد داشت، ضمن اینکه برای کارکرد صحیح لازم است صفحه فلزی دستگاه به طرز مناسبی به دیواره کانتینر متصل شود و هیچ المانی از جمله ناپایداری آب و هوا، سر راه سیگنال های ارسالی توسط آن اختلال ایجاد نکند.

این نقاط ضعف نشان می دهد هنوز نمی توان دستگاه فوق را به عنوان یک راه حل قطعی و سریع برای رفع همیشگی مشکل قاچاق انسان در نظر گرفت، اما می توان امیدوار بود مثل هر تکنولوژی جدید دیگری، این ابزار نیز به مرور زمان بهبود یافته و در نهایت به میزان بلوغ لازم جهت استفاده عمومی برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    اونای که تحت هر شرایطی حاضر به تحمل بدترین مشقات واسه مهاجرت میشن همه آدمهای بدبخت و بیچاره ای هستن که از ظلم و نابرابری تو کشور خودشون به ستوه اومدن و واسه نجات زندگی خودشون و عزیزاشون حداقل یه امید به زندگی بهتر در یه جای دیگه رو تو سر دارن و اکثرا" هم گیر آدمها که چه عرض کنم درنده هایی تحت عنوان قاچاقچی انسان میشن و اکثرا" تنها چیزی که نصیبشون میشه مرگ و درد و رنج و در بهترین شرایط از دست دادن پول و دیپورت شدنه! من خودم یه کلیپ دیدم یه مادر و 3 تا بچه به خاطر قرار دادن تو یه محفظه آهنی کوچیک تا رسیدن به مقصد مرده بودن! این مردن چطور بوده و چه به روزشون اومده !! الله اکبر!!
    واسه همین فک میکنم نیت اصلی سازندگات این تجهیزات در درجه اول جلوگیری از وقوع چنین فجایع انسانی باشه!

  • rouzbeh
    rouzbeh | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    چه بد! امیدوارم این تکنولوژی به بلوغ نرسه...همین مونده دور کشورها رو دیوار بکشن!!!

  • ALI-R
    ALI-R | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    پس این مطلب معرفی سایت bodywhat کو؟

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    کسلِر :D

مطالب پیشنهادی