ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلت نکسوس 9 nexus 9 google htc tablet
تکنولوژی

فارستر می گوید بازار تبلت ها بازهم روندی نزولی خواهد داشت

همانطوری که می دانیم میزان فروش تبلت ها هر روز و هر ماه در حال کاهش یافتن است، اما علاوه بر دلایل قبلی این تنزل، اکنون ظاهراً دلایل دیگری نیز پدید آمده اند که سبب ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ تیر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

همانطوری که می دانیم میزان فروش تبلت ها هر روز و هر ماه در حال کاهش یافتن است، اما علاوه بر دلایل قبلی این تنزل، اکنون ظاهراً دلایل دیگری نیز پدید آمده اند که سبب سرعت یافتن بحث عدم علاقه مندی کاربران به دیوایس های مورد بحث گشته اند.

در همین راستا موسسه آماری فارستر نتایج تحقیق تازه ای را منتشر کرده که بر اساس آن گفته می شود عرضه ی فبلت ها با قابلیت ها و قیمت های بسیار متنوع عامل اصلی تحلیل رفتن بازار تبلت ها محسوب می گردد.

این گزارش می افزاید هم اکنون در سراسر جهان ۴۱ درصد از افرادی که در زمینه IT فعالیت دارند از موبایل هایی با نمایشگر بالای ۵ اینچ استفاده می کنند و یازده درصد همین قشر با صراحت ذکر نموده اند فبلت شان را به تبلت ترجیح داده و همه ی کارهای لازم را با آن به سرانجام می رسانند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

شواهد بسیار مستحکمی وجود دارند که نشان می دهند موفقیت فبلت ها عملاً بر فروش تبلت ها اثر گذار بوده است. برای مثال سهم سامسونگ از بازار گجت های مذکور، درست پس از عرضه ی گلکسی نوت ۴ دچار کاهشی ۵ درصدی شده.

اپل نیز پس از ارائه ی آیفون ۶ پلاس خود که نمایشگری ۵.۵ اینچی داشت آیپد هایش دچار تقاضای کمتری از جانب کاربران گشته. گفتنیست فروش تبلت کمپانی ساکن کوپرتینو در سه ماهه چهارم سال قبل تنزلی ۱۸ درصدی داشته و تحلیل گران برجسته ای همچون Ming-Ching Kuo حدس می زنند این عدد طی سال جاری به ۳۰ درصد برسد.

البته در این بین کور سوی امیدی برای تبلت سازان نیز وجود دارد، زیرا ظاهراً اکنون کسب و کارها و سازمان ها به این دیوایس ها علاقه نشان داده و تمایل دارند خودشان را به آنها تجهیز نمایند.

فارستر در گزارش اش آورده نیمی از کارمندانی که با آنها مصاحبه نموده گفته اند در هفته حداقل یکبار برای انجام امور خود به سراغ تبلت ها می روند. این قشر می افزایند در صورتیکه از طریق کارفرما تبلت در اختیارشان نباشد ترجیح می دهند تا تبلت خود را به سرکار بیاورند.

فعلاً ۲۹ درصد کمپانی های آمریکایی به کارمندان شان تبلت می دهند و گمان می رود این رقم به زودی دچار رشد شود.

البته نباید از خاطر برد بر خلاف بازار اسمارت فون ها که محصولات در آن هر دو سال یکبار دچار تحولات اساسی شده و ارتقا ضروری به نظر می رسد، نوآوری در زمینه ی برادر بزرگتر آنها یعنی تبلت ها چندان سریع و زیاد نیست و افراد تا وقتی یک نمونه ی مناسب در اختیار دارند که کارهایشان را به سرانجام می رساند ترجیح می دهند یک مدل تازه را خریداری نکنند، که همین امر خود در عدم رشد بازار مرتبط کاملاً اثرگذار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    خدایی وب گردی با تبلت و صفحه نمایش بزرگتر که نیاز به اسکرول کمتری داره یه حس دیگه داره! شما رو نمیدونم اما من با گوشی اصلن نمیتونم وب گردی کنم! :(

  • R3D R4N9ER
    R3D R4N9ER | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    حتي با آمدن iOS9 و اندرويد M هم بازار تبلت ها سقوط همراه است.
    (ورژن مايكروسافتي ديجياتو براي اين جور تيتر ها)
    دليلش واضحه،فبلت ها و بي كاربرد بودن تبلت ها.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی