ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه بعدی اندروید Wear با واچ فیس های تعاملی و امکانات ارتباطی تازه از راه می رسد

بر اساس گزارش سایت Phandroid، نسخه بعدی اندروید Wear با امکانات تازه در راه است. این آپدیت با گذشت بیش از یکسال از معرفی این پلتفرم ارائه می شود و قرار است قابلیت هایی به ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۲ تیر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

بر اساس گزارش سایت Phandroid، نسخه بعدی اندروید Wear با امکانات تازه در راه است. این آپدیت با گذشت بیش از یکسال از معرفی این پلتفرم ارائه می شود و قرار است قابلیت هایی به سیستم عامل ابزارهای پوشیدنی گوگل اضافه کند که پیشتر شاهد ارائه آنها در Watch OS اپل نیز بوده ایم.

به گزارش این سایت، ابتدا بنا بوده نسخه بعدی در تاریخ ۲۸ جولای مصادف با ۶ مرداد ارائه شود، اما زمان عرضه به تاریخ نامعلومی در ماه بعدی میلادی یعنی آگوست منتقل شده است. در ادامه این مطلب برای آشنایی با قابلیت های تازه نسخه بعدی با دیجیاتو همراه باشید.

اولین قابلیت تازه که در این گزارش به آن اشاره شده واچ فیس های تعاملی است که فرمان های حرکتی تک ضربه ای را به اندروید Wear خواهند آورد. در حال حاضر کاربران برای فعال کردن لانچر ساعت هوشمند خود لازم است روی صفحه این دستگاه سوایپ کنند، اما کارهای مختلفی هستند که انجام آنها با tap کردن برای کاربر بسیار راحت تر خواهد بود.

بطور مثال کاربر در این حالت جدید می تواند با زدن تنها یک ضربه اطلاعات به نمایش درآمده روی صفحه یا المان های گرافیکی آن را تغییر داده، یا امکانات مختلف نرم افزاری دستگاه را فعال و غیر فعال کند.

هرچند پیش از این برخی توسعه دهندگان تلاش کرده بودند با ارائه امکان فوق در واچ فیس خود استفاده از این پلتفرم را ساده تر نمایند، اما ارائه چنین قابلیت هایی در سطح سیستم عامل، موجب خواهد شد احتمال بروز ناسازگاری های نرم افزاری بین واچ فیس و سیستم عامل در اثر تغییرات ایجاد شده توسط توسعه دهندگان کاهش یابد.

قابلیت مهم بعدی نیز Together نام داشته قرار است به دارندگان ساعت های هوشمند اندرویدی نیز این امکان را بدهد تا همانند کاربران اپل واچ، برای یکدیگر متن، شکلک و پیام های نقاشی شده ارسال کنند.

هرچند ظاهرا این قابلیت بر خلاف مورد پیشین در سطح سیستم عامل نبوده و تنها روی یکی از واچ فیس ها ارائه می شود. این مورد استفاده از سیستم پیام رسانی Together را تنها به کاربرانی محدود می کند که از واچ فیس مورد نظر استفاده می کنند.

در پایان لازم است خبر خوشی را نیز برای کاربران ساعت هوشمند LG G Watch R (بررسی دیجیاتو) اعلام کنیم. این کاربران پس از دریافت نسخه ۵.۱.۱ اندروید روی ساعت های خود متوجه شده بودند این محصول برخلاف دیگر ساعت های هوشمند، در این آپدیت تازه قابلیت اتصال به وای-فای را بدست نیاورده است. چنین موضوعی موجب شده بود این کاربران احساس کنند توسط سازنده فراموش شده و موجبات نارضایتی آنها را فراهم آورده بود.

نسخه بعدی اندروید Wear با وجود رقیب سرسختی مثل اپل واچ، نقش مهمی را در جنگ بین این دو پلتفرم ایفا خواهد کرد و باید دید اضافه کردن این قابلیت های تازه تا چه حد می تواند مزیت های رقابتی سیستم عامل پوشیدنی گوگل را در مقابل ساعت هوشمند اپل افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...
    BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ... | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    مقایسه ساعت های مثلا هوشمند با ساعت های سوئیسی مثل مقایسه تابلوی ونگوک با عکس دیجیتاله

    اولی یه هنر به تمام معناست و با گذر زمان ارزش کلکسیونی پیدا میکنه دومی با وجود همه تکنولوژیش اصلا هنری نیست و با گذشت زمان Dellete میشه

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    ساعتِ هوشمند هم مثلِ موبایل های بزرگ شده ی شکست خورده اس....
    باید تغییر کنن وگرنه همشون مثلِ همن و ناقص الخلقه ان... بی کاربرد..

  • Metal
    Metal | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    بازم يك عده ميان دوباره شروع ميكنند به حرفهاي بيهوده كه ساعت هوشمند كاربردي نيست (خوب نخريد اسلحه پشت سرتونه ؟!)
    يك عده هم ميان ميگن ساعت آنالوك و مكانيكي بهتره !!! مثل اينكه يكي بياد بگه چرتكه بهتر از ماشين حسابه
    خوب پولتون نميرسه وجدانن اينقدر حرص نخوريد وگرنه در حال حاضر بهترين ساعت هوشمند با اختلاف وحشتناكي اپل هستش و بس
    بازم جماعت منفي بدست پيداشون ميشه

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

      ساعت هوشمند کاربردی نیست..
      ساعت آنالوگ و مکانیکی بهتره..
      پولِ عرق ریخته رو جای دیوایسای چرت نمیدم..
      ساعتا با هم هیچ‌ فرقی نداره.. همه‌مثلِ همن.. بدونِ هیچ اختلافی...
      منفی میدم.. چون مسخره کردنه واقعیت .. واقعیت رو مسخره نمیکنه...

    • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...
      BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ... | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

      اون ساعت ۳۰۰ دلاری کامپیوتری رو که حتی خودت از نزدیک ندیدی رو با ادوکس مقایسه کن تا از خنده هلاک شی!! پولتون نمیرسه؟ تو اصن ساعت سوئیسی اصل از نزدیک دیدی؟ اونایی که تو دیدی کپی هستن همش :D برو از نزدیک ساعت اصل سوئیس ببین بعد در مورد قیمتشون نظر بده

    • reza_mohammadi
      reza_mohammadi | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

      _

مطالب پیشنهادی