ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

5 عادت هر روز صبحِ افراد موفق

علم ثابت کرده که انسان پس از بیدار شدن از یک خواب شبانه کافی، کنترل بهتری بر بدن خود داشته و توان و انرژی بیشتری برای شروع یک روز تازه را دارد. محققان دانشگاه ناتینگهام و موسسه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ تیر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

علم ثابت کرده که انسان پس از بیدار شدن از یک خواب شبانه کافی، کنترل بهتری بر بدن خود داشته و توان و انرژی بیشتری برای شروع یک روز تازه را دارد.

محققان دانشگاه ناتینگهام و موسسه ملی آموزش در سنگاپور پس از بررسی 83 پژوهش جداگانه ای که روی خود کنترلی انجام گرفته بود، دریافتند که توانایی انسان در این حوزه بسیار محدود است و در مدت زمان کوتاهی پس از بیدار شدن از خواب شبانه، سطح این کنترل نیز پایین آمده و در نهایت خستگی جسمی بر انسان فائق می آید.

از همین روست که گفته می شود انسان صبح ها بهره وری بیشتری دارد و ضروری است که از این محدوده زمانی نهایت استفاده را داشته باشد. یک خواب شبانه کافی و صرف صبحانه سالم از جمله بخش های کلیدی یک زندگی روزانه هستند، اما افراد موفق معمولا صبح خود را اندکی متفاوت از این آغاز می کنند و به همین دلیل است که با عامه مردم فرق دارند.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با پنج عادت روزانه افراد موفق آشنا نماییم. با دیجیاتو همراه باشید.

1- ورزش

ورزش کردن می تواند احساس سلامتی را هم در ذهن و هم در جسم به وجود آورد. فردی که به صورت مستمر ورزش می کند نسب به کسی که این کار را انجام نمی دهد انرژی بیشتری دارد.

نکته دیگر اینکه انجام فعالیت های بدنی باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می شود که از آن تحت عنوان انتقال دهنده احساس خوب در مغز نیز یاد می گردد. با آزاد شدن اندورفین در بدن، سطح استرس در انسان کاهش می یابد و در نتیجه فرد می تواند روز خود را با انرژی و ذهنی باز شروع کند.

2- برنامه ریزی و تعیین استراتژی

تهیه یک طرح منسجم برای فعالیت های کاری به افراد امکان می دهد که در طول روز بهره وری بیشتری داشته باشند. این برنامه هم می تواند شامل ایجاد لیستی از وظایف باشد و هم شرحی از اهداف بزرگ تر که امید می رود در طول یک روز کاری محقق گردند. برای نمونه دونا دیوید مدیر شرکتی تحت همین نام، هر روز صبح 15 دقیقه از وقت خود را به سازماندهی روزش اختصاص می دهد و سه کار مهمی که باید در آن روز انجام دهد را مشخص می کند.

3- دشوارترین کار را در ابتدا انجام می دهند

مارک تواین زمانی گفت: «اگر در ابتدای هر روز یک غورباقه زنده را بخورید دیگر تا پایان آن روز اتفاق بدتری برایتان رخ نمی دهد». برخی تصور می کنند منظور واقعی تواین این بوده که بهتر است ابتدا سخت ترین کار انجام شود. چراکه با این کار، نتنها فرد دشوارترین فعالیت آن روزش را زمانی که بیشترین انرژی را دارد، انجام می دهد بلکه هر کار دیگری که پس از آن به انجام برساند در نظرش ساده جلوه می کند. این کار همچنین باعث افزایش سطح اعتماد به نفس فرد به صورت روزانه می شود.

4- ایجاد انگیزه

یکی از نخستین کارهایی که استیو جابز هر روز صبح انجام می داد این بود که در آینه به خود نگاه کند و از خود سوال نماید که اگر امروز آخرین روز زندگی ام باشد، آیا همان کاری را انجام می دهم که قصد انجامش را دارم؟ و هر زمان که پاسخ به این سوال برای دفعات مختلف منفی می شد به این نتیجه می رسید که باید چیزی را تغییر دهد.

انگیزه به افراد کمک می کند که اهدافش را همواره در دورنمای پیش رویش ببیند و مطمئن شود که در مسیر درست برای رسیدن به آنها قدم می گذارد و از طرفی توان و انرژی کافی را برای دست و پنجه کردن با مشکلاتی که در طول روز برایش پیش می آید را در او به وجود می آورد.

5- سرگرمی مورد علاقه شان را دنبال می کنند

افراد موفق درک درستی از اهمیت زمانی دارند که صرفا باید به خودشان اختصاص پیدا کند. علایق و سرگرمی های شخصی زمانی که حجم بالای وظایف و فعالیت های به ظاهر مهم تر به سمت انسان هجوم می آورند معمولا دیگر جایی در برنامه های روزانه ندارند.

از همین رو، دنبال نمودن این علایق در هنگام صبح بهترین راه برای انجامشان است. دنبال کردن سرگرمی ها و علایق شخصی همچنین روشی است که افراد موفق برای توجه کردن به خود از آن استفاده می کنند. برای مثال، بروس پون تیپ بنیانگذار G Adventures هر روز صبح یوگا انجام می دهد تا نتنها برای خود زمان بگذارد بلکه بتواند از این طریق به خود بیاید و سپس با ذهنی متمرکز به سراغ امور روزانه اش برود.

صرف یک صبحانه سالم و خواب کافی دو فاکتور بسیار مهم در سلامت هر فرد محسوب می شوند اما آنچه افراد موفق را از دیگران متمایز می کند آن است که بیشترین استفاده را از زمان صبح خود که بالاترین بهره وری را دارند، می برند و برای این منظور سعی شان بر این است که صبح زود و با اشتیاق کامل از خواب بیدار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • ***
    *** | ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

    سلام، من خیلی دوس دارم از صبح زود فعالیت داشته باشم ولی نمیتونم ولی میخوام سعی خودمو کنم
    سحرخیز باش تا کامروا باشی

  • Amin_Naderi
    Amin_Naderi | ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

    اتفاقا خیلی هم موفقن ...
    برو ببین چند درصد از روستا نشینان اجاره نشینن؟
    چند درصدشون بیمارن؟
    چند درصدشون بیکارن؟
    چند درصدشون احساس بدی دارن؟

  • Max
    Max | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    روستای ها هم صبح بین ساعت 5تا6 صبح بلند میشن از خواب و ورزش هم میکنند و کلی کار روز مره و شب هم تا هوا تاریگ شد ساعت 9 دتا10 دیگه می خوابن پس چرا موفق نیستن به نظر من همش وابسته به شرایط محیطی و خود آدم داره مخصوصا محیط

    • مجتبی تواضعی
      مجتبی تواضعی | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

      شما باید ببینی از نظر هر کس موفقیت ینی چی!
      کار روستایا کشاورزیه و... خب صبحا زود پامیشن میرن سر زمین
      و آخر کار که محصولشم برداشت کرد به موفقیتش رسیده
      .
      .
      .
      .
      ‌.
      فرهنگ احترام به هم روداشته باشم

    • Hamet
      Hamet | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

      موفق نیستن؟
      دیدگاه تو از موفقیت چیه؟
      موفقتر از روستایی ها نداریم.
      همیشه شاد، پر انرژی و پر امید هستند.
      اینها یعنی موفقیت :)

      موفق باشید...

    • الی
      الی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

      روستایی های ما هدف ندارند صرفا تقلید گذشتگانشونو می کنن می کنن
      برای همین موفق نیستند

  • شیراز
    شیراز | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    اینجا که شیرازه . ما هم بیست و چهار ساعت خوابیم . شما هم بخوابید . . .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی