ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

92 درصد از سود صنعت تلفن های هوشمند به حساب اپل واریز می شود

شاید در میان تولید کنندگان موبایل سراسر دنیا، اپل بیشترین سهم را نداشته باشد (این افتخار فعلا نصیب سامسونگ شده) اما جالب است بدانید که این شرکت هم اکنون بالاترین سود عملیاتی را در این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ تیر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

شاید در میان تولید کنندگان موبایل سراسر دنیا، اپل بیشترین سهم را نداشته باشد (این افتخار فعلا نصیب سامسونگ شده) اما جالب است بدانید که این شرکت هم اکنون بالاترین سود عملیاتی را در این صنعت به خود اختصاص داده.

براساس گزارش موسسه Canaccord Genuity در جریان سه ماهه نخست امسال، اپل 92 درصد از سود عملیاتی کسب شده توسط هشت شرکت مطرح تولید کننده موبایل را به خود اختصاص داده که این رقم در مقایسه با 65 درصد سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در مقام دوم سامسونگ قرار دارد که 15 درصد از سود عملیاتی کل را از آن خود نموده. احتمالا این سوال در ذهنتان شکل گرفته که چرا مجموع سود عملیاتی کسب شده توسط اپل و سامسونگ (92+15) از 100 درصد به دست آمده توسط هشت شرکت نخست دنیا بیشتر است؟ پاسخ ساده است، برخی از تولید کنندگان در این بازه زمانی زیان ده بوده اند و برخی دیگر هم ورشکسته شده اند.

این روزها، بسیاری از شرکت های تولید کننده موبایل با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند. برای نمونه اچ تی سی جدیدا گزارش داد که در سه ماهه دوم سال 2015 میلادی مجموعا 256 میلیون دلار زیان داده است و هفته پیش نیز مایکروسافت از ضرر 7.6 میلیارد دلاری اش خبر داد که بدنبال خرید واحد موبایل نوکیا متوجه آن شده است.

با این همه، تنها 20 درصد از میزان فروش جهانی تلفن های همراه به اپل مربوط می شود و بالا بودن سود عملیاتی اش هم بیشتر به خاطر بالا نگه داشتن قیمت آیفون در مقایسه با تلفن های هوشمند اندرویدی است.

بنابر گفته Neil Mawston، مدیر اجرایی یک شرکت فعال در حوزه تحقیقات بازار به نام Strategy Analytics، هم اکنون بیش از 1000 تولید کننده موبایل در سطح دنیا فعالیت می کنند. برخی مانند شیائومی تمایل دارند محصولات اندرویدی خود را با سود ناچیز و بعضا بدون سود به فروش برسانند و در عوض از اپلیکیشن ها و لوازم جانبی خود پول درآورند و برخی دیگر هم ترجیح می دهند سودشان را مستقیما از محل فروش خود دستگاه به دست بیاورند.

متوسط قیمت آیفون در سال گذشته 624 دلار در سطح جهانی بود و این در حالیست که متوسط قیمت تلفن های هوشمند اندوریدی برابر با 185 دلار اعلام گردید. در سه ماهه مالی منتهی به 28 ماه مارس 2015، متوسط قیمت فروش آیفون با افزایش 60 دلاری به رقم 659 دلار رسید و فروش سال به سال آن نیز رشدی 43 درصدی را تجربه کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (44 مورد)
  • فرزام
    فرزام | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    دوستان من یه سوال دارم از دوستی که معترضن نسبت به نسبت سود محصولات.
    ایا تو همین مملکت خودمون قاتل جاده رو که همه میخریم به ارزش واقعی میفروشن یا مثلا سایپا یه برند جهانیه !!!!
    اما اینم قبول دارم که محصولات اپل کمی گرون تر از سایر شرکتاست اما به خدماتم یه دقت ویژه کنین

    • امیر
      امیر | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

      خب بله البته شاید مشکل ماست که دلار رو باید سه هزار و پونصد بخریم و چند دلار تفاوت برای خود اروپایی ها مسئله ای نباشه

  • امیر
    امیر | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    اونایی که با من مخالفن این عبارت پایین رو جستجو کنن
    هزینه ساخت اپل واچ تنها 84 دلار است

  • mohsen
    mohsen | ۲۲ تیر ۱۳۹۴

    دوستان شايد چون ما تو ايرانيم تاحالا اين موضوع رو تجربه نكرديم ولي محصولات اپل يك سال تعويض بي قيد و شرط داره يني خودتونم مقصر باشيد محصولو عوض ميكنه اين خودش كلي ارزش داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی