ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فایرفاکس هم از بارگذاری فایل های تحت ادوبی فلش جلوگیری می کند

بعد از اینکه ساعتی پیش مدیر ارشد واحد امنیت فیس بوک رسماً خواست تا زمانی مشخص و معین برای بازنشستگی همیشگی ابزار و تکنولوژی فلش ادوبی تعیین گردد، حال به نظر می آید موزیلا نیز ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۳ تیر ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

بعد از اینکه ساعتی پیش مدیر ارشد واحد امنیت فیس بوک رسماً خواست تا زمانی مشخص و معین برای بازنشستگی همیشگی ابزار و تکنولوژی فلش ادوبی تعیین گردد، حال به نظر می آید موزیلا نیز با این خواسته همسو و هم جهت شده تا هر چه زودتر کار یکسره شود.

کمپانی مذکور که توسعه و ارائه دهنده ی مرورگر اینترنتی فایرفاکس به حساب می آید، از امروز تکنولوژی مورد بحث را در مرورگر خود بلوکه نموده و از بارگذاری موارد مرتبط به آن جلوگیری می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در همین راستا مارک اشمیت، مدیر تیم فایرفاکس در موزیلا، طی توییتی تائید نموده که در آخرین به روز رسانی از مرورگر آنها تمامی نسخه های فلش پلیر مسدود شده اند و مواردی که تحت این تکنولوژی توسعه یافته اند از این پس لود نخواهند گشت. وی به پیوست توییت اش تصویری هم ارسال کرده که نشان از جدیت تیم او در این امر دارد.

flashtwit

البته اشمیت یادآور شده که کاربران فایرفاکس هنوز می توانند در صورت تمایل با مراجعه به بخش تنظیمات این نرم افزار امکان بارگذاری فایل های فلش در صفحات وب را فعال نمایند.

جالب است بدانید ابزار مورد اشاره از ادوبی، سال هاست که مورد انتقاد بسیاری از بزرگان دنیای تکنولوژی قرار دارد. برای مثال استیو جابز از جمله شناخته شده ترین افراد حوزه ی فناوری محسوب می گردد که در سال ۲۰۱۰، طی نامه ای سرگشاده به انتقاد از تکنولوژی مذکور پرداخت و مشکلات خودش را با آن عنوان داشت.

از آن روزگار به بعد فلش به صورت مداوم مورد نکوهش قرار گرفته  و به تازگی نیز مشخص گشته گروه هکینگ تیم از آسیب پذیری های آن برای نفوذ به کامپیوترهای هدفشان بهره می برده اند.

سرویس یوتوب در ژانویه امسال به صورت کامل HTML5 را جایگزین فلش کرد، گوگل کروم نیز در مسیری مشابه حرکت می کند و آنطور که شواهد نشان می دهند علیرغم تلاش های ادوبی ظاهراً به زودی چاره ای جز تسلیم در برابر خواست عموم کاربران و کمپانی ها مختلف باقی نخواهد ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • علی
    علی | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    کار خوبی کردن همش مرورگر رو کند میکنه اونهم با مصرف زیاد از پردازنده

  • _Alish_
    _Alish_ | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    آپارات هم باید کم کم به فکر جایگزین کردن html5 به جای فلش باشه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی