ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا به اطلاعات تازه ای در مورد ابعاد پلوتو دست پیدا کرده است

در سال 2006 میلادی، پلوتو از گروه سیاره ها به سیاره های کوتوله انتقال پیدا کرد و حالا ناسا گزارش داده که ابعاد آن از چیزی که پیشتر تصور می شد نیز بیشتر است. روز گذشته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ تیر ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

در سال 2006 میلادی، پلوتو از گروه سیاره ها به سیاره های کوتوله انتقال پیدا کرد و حالا ناسا گزارش داده که ابعاد آن از چیزی که پیشتر تصور می شد نیز بیشتر است.

روز گذشته سازمان ملی فضانوردی ایالات متحده آمریکا قطر این سیاره کوتوله را برابر با 1473 مایل اعلام کرد که طبق ادعای این سازمان بزرگ تر از اغلب برآوردهای صورت گرفته قبلی است. گفتنی است که این ارزیابی با استفاده از عکس  هایی صورت گرفته که با استفاده از سیستم تصویربرداری دوربرد فضاپیمای نیو هورایزن به نام LORRI گرفته شده اند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

از سال 1930 که اخترشناسان و دانشمندان رشته نجوم موفق به کشف پلوتو شدند، مناقشات زیادی در مورد ابعاد آن وجود داشته است و حالا آنطور که بیل مکینان یکی از پژوهشگرانی که این سیاره را تحت نظر دارد می گوید، دانشمندان عاقبت از رسیدن به یک توافق در این رابطه بسیار خشنودند.

ناسا یادآور شده که مدت های طولانیست بر سر اندازه دقیق این سیاره کوتوله مناقشه برپاست و علت این مساله هم به فاکتورهای پیچیده ای باز می گردد که در جو این سیاره به چشم می خورند.

گفتنی است فضاپیمای نیو هورایزن در سال 2006 میلادی عازم ماموریتی چند میلیارد دلاری به سمت پلوتو شد تا این سیاره کوتوله و قمرهای آن را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد.

این فضاپیما قرار است که امروز در نزدیک ترین نقطه به پلوتو پرواز کند و ناسا نیز ابراز امیدواری کرده که قادر خواهد بود به لطف عکس هایی که از این سیاره کوتوله گرفته می شود به اطلاعات بیشتری در مورد پلوتو و اقمار آن دست پیدا کند.

یکی از برآوردهای صورت گرفته که به لطف تصاویر دریافتی از نیوهورایزن به اثبات رسیده ابعاد بزرگ ترین قمر پلوتو موسوم به کارن است که مشخص شده شعاعی برابر با 751 مایل دارد. پس از آن دو قمر دیگر به نام های نیکس و هایدرا قرار دارند که هر دو به مراتب از کارن کوچک تر هستند و شعاع شان به ترتیب برابر با 20 و 30 مایل است.

علاوه بر این، گفته شده که با دریافت عکس های تازه از طریق نیو هورایزن می توان به اطلاعات جدیدی در مورد دو قمر کوچک تر دیگر به نام های Kerberos و Styx دست پیدا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • SiRoOs
    SiRoOs | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    بیل مکینان رو بیل مکانیکی خوندم
    :هر شکلکی شما دوست دارین:

  • Max
    Max | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    چندین میلیارد دلار فقط برای رفتن پیش یک سیاره خوب حالا سودش چقدر براشون درامده تو کل منضومه سیاره خیلی زیاده حالا فک کن برای هر کدومشون اینقدر پول من موندم از کجا میارن که بهران مالی اقتصادی ندارن حالا کشور ما حتی یک میلیون هم برای این پروژه ها نمیده

  • hadi haddadian
    hadi haddadian | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    یه کم حالت پخی داره و در حرکت به دور خودش به علت نزدیک شدن قمر شارون بهش لنگر میندازه.

  • S.MZ
    S.MZ | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    امروز ساعت 4:20 دقیقه عصر به وقت تهران

    • Great
      Great | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

      آره من از گوگل ديدم كلا اين كار گوگل رو به عنوان موتور جستجو-سايت بسيار دوست دارم

مطالب پیشنهادی