ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاک کردن اپلیکیشن Google Photos باعث متوقف شدن آپلود تصاویر توسط موبایل نخواهد شد

Google Photos بدون شک فوق العاده است. این سرویس علاوه بر ارائه فضای ابری رایگان و بی نهایت برای پشتیبان گیری از عکس های کاربر، از قابلیت های اضافه ای مثل دسته بندی تصاویر و ساخت خودکار ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۳ تیر ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

Google Photos بدون شک فوق العاده است. این سرویس علاوه بر ارائه فضای ابری رایگان و بی نهایت برای پشتیبان گیری از عکس های کاربر، از قابلیت های اضافه ای مثل دسته بندی تصاویر و ساخت خودکار کلاژ و اسلاید شو از مجموعه عکس ها نیز برخوردار است.

اما یک نکته منفی نیز در عملکرد این سرویس وجود دارد که بهتر است کاربران در جریان آن باشند و آن اینکه پاک کردن اپلیکیشن Google Photos باعث متوقف شدن آپلود تصاویر توسط موبایل نخواهد شد.

در ادامه برای مشاهده راه حل این مشکل با دیجیاتو همراه باشید.

این مشکل اولین بار توسط یکی از نویسندگان نشریه Nashville Business Journal به نام David Arnott کشف شد، زمانی که وی به حساب کاربری Google Photos خود وارد شده و مشاهده کرد صدها عکسی که هفته ها پس از پاک کردن اپلیکیشن Photos با تلفن هوشمندش گرفته، به شکل آنلاین در حساب کاربری این سرویس حضور دارند.

در ادامه برای مشخص شدن اینکه چنین موضوعی اتفاقی بوده یا خیر کاربران مختلفی اقدام به حذف اپلیکیشن یادشده کردند و مشخص شد نه تنها این موضوع مشکلی همه گیر است، که حتی با غیر فعال کردن و حذف اپلیکیشن های Google Drive و Google Plus هم نمی توان جلوی آن را گرفت.

مشکل از اینجا سرچشمه می گیرد که گوگل بجای اینکه تنظیمات Google Photos را درون خود این اپلیکیشن قرار دهد، آنها را داخل اپلیکیشن تنظیمات کلی اندروید یعنی Settings و در کنار تنظیمات سراسری این پلتفرم در نظر گرفته است. در نتیجه حتی با وجود پاک کردن این نرم افزار، تنظیمات آن به قوت خود باقی مانده و دستگاه به آپلود کردن تصاویر ادامه می دهد.

راه حل موضوع نیز آن است که به پاک کردن اپلیکیشن Photos بسنده نکرده و در صورت عدم تمایل به آپلود شدن تصاویر، با رفتن به بخش تنظیمات یا Settings، گزینه Google Photos Backup را غیر فعال نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Ehs@n AB.P
    Ehs@n AB.P | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    من خودم هر وقت گوشی میخرم ، اولین کاری که میکنم
    میرم تک تک گزینه های تنظیمات گوشی رو چک میکنم ( حالا چه با رابط کاربری گوشی آشنا نباشم و چه آشنا باشم )
    بعد اونوقت اینا ، این کارم نمی کنند ؟!
    + دیجیاتو عزیز ، از خود برنانه google photo هم میشه بست آپلود عکس رو !

  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    با توجه با اینکه خیلی ها از اهمیت و خطرات کم توجهی به حفظ حریم خصوصیشون تو گوشی های همراه و تبلت و به خصوص برنامه های اشتراک گذاری و سرویس های تحت وب و ابری و پیام رسان ها ندارن خیلی مهم هست که این تنظیمات به شکل قابل توجهی در دسترس و جلوی دید باشن! مخصوصا" تو کشورهای مثل ما که آبرو و زندگی و آینده یه نفر و خانوادش ممکنه با یه عکس نابود بشه! چقدر آمورش و اطلاع رسانی کمه! مسئولین هم که به جای آموزش استفاده و فرهنگ سازی اصل مطلب رو رد و فیلتر میکنن و باعث میشن جایی که باید فرهنگ رشد کنه بی فرهنگی رشد میکنه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی