ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت پتنت تکنولوژی «لمس سه بعدی» را دریافت کرد

مایکروسافت بالاخره پتنت تکنولوژی «لمس سه بعدی - 3D Touch» خود را دریافت نمود؛ نوعی از فناوری که چند سال است طرفداران این شرکت در انتظار استفاده از آن هستند و خبر های مرتبط با ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ تیر ۱۳۹۴ | ۰۰:۰۱

مایکروسافت بالاخره پتنت تکنولوژی «لمس سه بعدی - 3D Touch» خود را دریافت نمود؛ نوعی از فناوری که چند سال است طرفداران این شرکت در انتظار استفاده از آن هستند و خبر های مرتبط با این تکنولوژی را دنبال می کنند.

چند سال قبل، نوکیا و مایکروسافت همکاری خود را در زمینه ساخت موبایلی جدید آغاز کردند؛ تلفن هوشمندی با کد رمز «مک لارن» که در اصل قرار بود از فناوری لمس و کنترل سه بعدی بهره جوید. در این تکنولوژی، موبایل می تواند حدس بزن که کاربر انگشت خود را در برابر نمایشگر (به شکل معلق) نگه داشته و بر اساس آن نیز، از خود بازخورد نشان دهد. متاسفانه موبایل مک لارن هیچگاه تجاری نشد و نتوانست مراحل توسعه را پشت سر بگذارد اما تکنولوژی لمس سه بعدی مایکروسافت، به توسعه ی خود ادامه داد. با دیجیاتو همراه باشید.

هفته گذشته اما مایکروسافت در نهایت پتنت این تکنولوژی را به شکل رسمی دریافت کرد. بر اساس اطلاعاتی که تشکیل دهنده پتنت یاد شده هستند، چنین سیستمی می تواند زاویه قرارگیری یک یا چند انگشت را که بالاتر از نمایشگر مجهز به فناوری لمس سه بعدی قرار گرفته اند را شناسایی کند.

3d_touch_patent_story-w600

سیستم لمس سه بعدی به دو شکل زاویه قرارگیری انگشت بالای نمایشگر را اندازه گیری نموده و سپس با تفسیر داده ها، بازخورد خود را در نمایشگر به نمایش می گذارد.

پس از McLaren، شایع شد که تکنولوژی 3D Touch هنوز در حال توسعه بوده و راه خود را نیز به ویندوز ۱۰ خواهد گشود.

تا کنون اما هیچ نشانه ای مبنی بر استفاده از این تکنولوژی در ویندوز ۱۰ دیده نشده و چنین به نظر می رسد که مایکروسافت ابتدا در سال ۲۰۱۴ اقدام ثبت این پتنت کرده (در هفته گذشته موفق به دریافت پتنت از سوی مرکز ثبت پتنت و علائم تجاری در ایالات متحده شده)، در نتیجه می توان عدم ادامه دار شدن توسعه لمس سه بعدی را نیز یکی از احتمالات دانست.

از طرف دیگر گفته می شود که موبایل های پرچمدار خانواده لومیا در فصل پاییز سال جاری از راه خواهند رسید. در نتیجه طرفداران خوشبین می توانند همچنان امیدوار بوده و احتمال دهند لمس سه بعدی جایی در سری جدید موبایل های این شرکت خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    باشد تا به کار آید! ایشالا
    اما خیلی از این تکنولوژيی های نو تا وقتی که یه راه استفاده کاربردی واسشون پیدا نشه فقط در حد یه هیجان و شور و اشتیاق زود گذر میان و زود هم فراموش میشن! نمونه هاش که فراوونه! اما دم مایکروسافت گرم طرح و ایده یه اما بیشتر بهش میاد زمینه ساز ایجاد راه کار تاملی جدیدی با موبایل ها و صفحات لمسی باشه و خودش یه نمونه خام هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی