ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویژگی های صفحه کلید تاشوی مایکروسافت مشخص شد

روند نزولی بازار تبلت ها و کاهش درخواست برای این محصولات روز به روز در حال سرعت گرفتن است. کاهشی که از عمده ترین دلایل آن می توان به گسترش استقبال از فبلت ها و عدم وجود ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۴ تیر ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

روند نزولی بازار تبلت ها و کاهش درخواست برای این محصولات روز به روز در حال سرعت گرفتن است. کاهشی که از عمده ترین دلایل آن می توان به گسترش استقبال از فبلت ها و عدم وجود تنوع و تازگی در تبلت های قابل خرید در بازار اشاره کرد. حقیقت این است که این محصولات در برزخی گرفتار آمده و نه توانایی رقابت با امکانات و میزان پرتابل بودن تلفن های هوشمند را دارند و نه قادر هستند قابلیت هایی به اندازه کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ ها به کاربر ارائه کنند.

حتی اگر بخواهید با اضافه کردن ماوس و کیبورد به این دستگاه ها، از آنها به شکل نوت بوک های فوق سبک استفاده کنید نیز این سوال پیش می آید که آیا بهتر نیست بجای چنین تلاشی، نسبت به تهیه یک نوت بوک واقعی اقدام نمایید؟ سوالی که بررسی بازار رو به افول تبلت ها نشان دهنده پاسخ مثبت کاربران به آن است.

در این میان اما مایکروسافت بی توجه به مشکلات فوق، به عرضه کیبوردهای مبتکرانه و البته گران قیمت خود ادامه می دهد که در ساخت آنها بیش از هرچیز راحتی استفاده و ارگونومی در نظر گرفته شده اند.

آخرین صفحه کلید اضافه شده به این گروه محصولات نیز Universal Foldable Keyboard نام دارد که در بطور کاملا مختصر در نمایشگاه MWC سال ۲۰۱۵ معرفی شد و به گفته مایکروسافت برای استفاده توسط لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند مبتنی بر iOS، اندروید و ویندوز ارائه شده است.

اکنون اما اطلاعات بیشتری در مورد این صفحه کلید منتشر شده، که بر اساس آنها کیبورد تاشوی جدید را می توان با ۲ دستگاه بطور همزمان جفت کرده و تنها با یک اشاره (tap) هرکدام از آنها را برای تایپ کردن انتخاب نمود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این کیبورد تازه با وجود اینکه از تمام کلید های مرسوم صفحه کلید ها بهره می برد، اما بسیار سبک طراحی شده و به دلیل قابلیت تا شدن از وسط، حمل آن نیز بسیار ساده بوده و جای کمی برای نگهداری احتیاج دارد.

روشن و خاموش کردن و اتصال این کیبورد به دستگاه ها نیز به سادگی و تنها با باز و بسته کردن آن انجام می شود، به این شکل که با تا شدن از وسط بلوتوث صفحه کلید خاموش و بلعکس آن نیز روشن و متصل می گردد.

Universal Foldable Keyboard همچنین بسیار باریک بوده و تنها ۵ میلی متر ضخامت دارد، اما با این وجود باتری آن به دلیل استفاده از نسل چهارم تکنولوژی بلوتوث، قادر است تا ۳ ماه کاربر را بدون نیاز به شارژ مجدد همراهی کند.

در پایان گفتنیست این کیبورد ۱۰۰ دلاری که فروش آن از ماه جاری آغاز می شود، به شکل ضد آب طراحی شده، تا کاربر هراسی از بابت همراه داشتن همیشگی آن و صدمه دیدن در اثر مواردی مثل باران نداشته باشد.

در پایان می توانید تصاویر صفحه کلید Universal Foldable Keyboard را مشاهده نمایید.

Microsoft-Universal-Foldable-Keyboard (1)

 

Microsoft-Universal-Foldable-Keyboard

Microsoft-Universal-Foldable-Keyboard (3)

 

Microsoft-Universal-Foldable-Keyboard (2)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    با اون سوییچ بین دو دیوایسش خیلی حال کردم! با کیفیت و کاربردی بودن و نازکی و ظرافت و زیبایی و راحتی استفاده اینجوری میشیم :) اما به قیمت که میرسیم با روندی که اینجا قیمت گذاری میشه اینجوری میشیم :(

  • Hassan
    Hassan | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    اینم حرفهای نادلا ساتیا درباره آینده تلفن های هوشمند مایکروسافت و مهر سکوت بر شایعه های اخیر

    در خصوص موبایل و سیستم عامل، من نمی خواهم که تنها یک تلفن تکراری تولید کنیم.

    من می خواهم وقتی درباره ویندوز فون فکر می کنم، قابلیت های خارق العاده ای نظیر Continuum در ذهنم تداعی شود. وای! این واقعا خارق العاده است که شما گوشی خود را که چند دقیقه قبل تنها یک گوشی معمولی بود را به وسیله یک کابل و یک مانیتور به یک دسکتاپ تبدیل کنید! این موردی است که شما تحت هیچ شرایطی در سیستم عامل های دیگر مشاهده نمی کنید و این درست همان چیزیست که می خواهم دستگاه های ما داشته باشند. می خواهم که دستگاه های ما سرشار از نوآوری و تجربه های جدید باشند.

    سخنانی که در هفته گذشته اعلام کردیم، چیزی جز تغییر استراتژی و سیاست های شرکت نبود و برای این که مطمئن شوید، این موضوع تغییر رویکرد عملیاتی ما بود.

    من می خواهم بر روی گوشی های کمتری تمرکز کنم اما به گونه ای باشند که خاص و متفاوت از سایرین به نظر برسند. درست است که ما تنها ۳ درصد از بازار گوشی های هوشمند را در اختیار داریم اما در نظر داشته باشید که میلیارد ها دسکتاپ، اکس باکس، مایکروسافت بند و اعجوبه هایی چون هالولنز نیز از آن ما هستند و این ها همگی خانواده ای از دستگاه ها هستند و تنها یک مورد محدود و خاص نیستند. من می خواهم که به نو آوری و پیشرفت به عنوان یک استراتژی جدید فکر کنم.

  • rouzbeh_shaternia
    rouzbeh_shaternia | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    microsoft is good

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی