ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بخش ویرایش نقشه گوگل با مکانیزم جدید نظارتی در مرداد ماه بازگشایی خواهد شد

احتمالا مدتی پیش را به خاطر دارید که یک شوخی نامناسب در مورد اپل، موفق شد از سد مکانیزم های نظارتی نقشه گوگل گذشته و سوال هایی را در مورد نحوه تایید ویرایش های انجام شده توسط کاربران روی این ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۴ تیر ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

احتمالا مدتی پیش را به خاطر دارید که یک شوخی نامناسب در مورد اپل، موفق شد از سد مکانیزم های نظارتی نقشه گوگل گذشته و سوال هایی را در مورد نحوه تایید ویرایش های انجام شده توسط کاربران روی این سرویس به وجود بیاورد.

گوگل نیز پس از آن و از تاریخ ۲۲ اردیبهشت سرویس Map Maker را از دسترس خارج کرد، ابزاری که کاربران با استفاده از آن می توانستند نقشه های گوگل را ویرایش کنند و شوخی یاد شده نیز از همین طریق انجام گرفته بود.

کمپانی ساکن مانتین ویو در آن زمان اعلام کرد به دلیل حجم بالای ثبت ویرایش ها، تشخیص استفاده های غیر قانونی از این سرویس برای تیم پشتیبانی کننده غیر ممکن بوده و ویرایش نقشه تا زمانی که تیم یاد شده دوباره بتوانند زمام امور را در دست بگیرند امکان پذیر نخواهد بود.

اخیرا اما Pavithra Kanakarajan یکی از مدیران بخش نقشه با انتشار پستی روی انجمن اینترنتی این سرویس، اعلام کرده ویرایشگر نقشه از اوایل ماه آگوست میلادی مصادف با مرداد ماه بازگشایی خواهد شد.

وی در این مطلب از کاربران درخواست کرده بود نقش پر رنگ تری را بر اعمال نظارت روی ویرایش های انجام شده در نقشه کشورهایشان به عهده بگیرند، چرا که سیستم نظارت این نقشه تغییر کرده و قرار است از این به بعد بجای آنکه بررسی بخش عمده اطلاعات ثبت شده توسط کارکنان گوگل انجام گیرد، این کاربران خواهند بود که وظیفه بررسی و پذیرفتن یا رد اکثر ویرایش های انجام گرفته روی نقشه را به عهده خواهند داشت.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

با توجه به مشکل پیش آمده توسط کاربران، شاید در ابتدا سپردن آزادی عمل بیشتر به این افراد تصمیم نادرستی به نظر برسد، اما ظاهرا گوگل در جمع بندی های خود به این نتیجه رسیده که بخش عمده کاربران در زمینه نظارت و تایید ویرایش ها قابل اعتماد، سریع و بدون سوء نیت هستند و می توان با سپردن وظایف نظارتی بیشتر بر عهده آنها، از اتفاق افتادن مشکلات مشابه در آینده جلوگیری کرد.

همچنین به گفته خانم Kanakarajan تیم Map Maker قصد دارد در روند تازه ای، نقشه را به بخش های مختلف تقسیم کرده و با گلچین کردن کاربران فعالتر و موثرتر، آنها را برای نظارت بر این بخش ها منصوب نماید. کاربرانی که به آنها عنوان Regional Lead یا رهبر منطقه ای اطلاق خواهد شد.

این کاربران قرار است وظیفه نظارت بر ویرایش های انجام شده توسط دیگران را، در کنار سیستم های نظارتی خودکار گوگل به عهده داشته باشند. به گفته خانم Kanakarajan کارکنان گوگل نیز گهگاه به نظارت در کنار این دو گروه خواهند پرداخت، اما مشخص نیست میزان آن دقیقا چه مقدار خواهد بود.

بر اساس اعلام گوگل بازگشایی بخش Map Maker از تاریخ یاد شده به مرور و در چند فاز انجام گرفته و پیش از باز شدن هر فاز رهبران منطقه ای آن بخش دعوتنامه های خود برای به عهده گرفتن وظایف نظارتی را دریافت خواهند نمود.

گوگل همچنین اعلام کرده به مرور تعداد ناظران افزایش خواهد یافت تا زمان انتظار برای بررسی ویرایش ها کاهش یابد، اما تا رسیدن این تعداد به میزان مطلوب، لازم است کاربران با صبوری بیشتری به استفاده از سرویس اقدام نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • صادق
    صادق | ۲۶ تیر ۱۳۹۴

    والا هرکی از راه رسیده اسم خودشو گذاشته واسه کوچشون و محلشون..میخوایم ی جا بریم،ادرسایی ک میپرسیم،ملت تعجب میکنن..میگن اولین باره شنیدیم...واقعا هنره اینکار؟
    چندبار خواستم اسم کوچه و خیابون اصلیمونو اضافه کنم ک متوجه قطع شدن این سرویس شدم...ایشالا بزودی درست بشه...کمترن عقده ای بازی درارن دوستان...خوب مثلا خیلی دوس داری اسم کوچتون اسم خودت باشه؟ والا تو کت من نمیره این کار...ینی تا این حد؟؟؟؟؟؟

  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    والا این فضای مجازی پر شده از آدمای مریض و عقده ای که تمام کمبودهاشون رو تو دنیای واقعی میخوان اینجا خالی کنن! البته بلانسبت بچه های خوب دیجیاتو!! آدمایی که فک میکنن خیلی باحالن! تفریحشون دست انداختن و آزار دیگرانه!

    فلسفه گوگل شاید درست باشه اما میون اون همه آدم خوب و مثبت همیشه یه عده پیدا میشن که به هر بهانه ای حتی گاهی تحت پوشش مبارزه با سلطه گوگل بر فضای وب و این حرفا نظم و آرامش دیگران رو بهم بزنن! حالا اسمش هر چی که باشه آنارشیست ترول عقده ای بی مسئولیت لاابالی و ... واسه همین هاست که هنوز که هنوزه ما باید تو دنیایی زندگی کنیم که نظام جزا و کیفر بر اون حاکم باشه!

  • آبنبات چوبی !
    آبنبات چوبی ! | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    خویه جلوی ترول ها یکم گرفته میشه :D

مطالب پیشنهادی