ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بررسی سخت افزار

بررسی ماوس های گیمینگ ریزر، لاجیتک و SteelSeries؛ راند اول: گلادیاتورها

پی سی گیمینگ را اغلب گیمرها بخش لوکس بازار بازی های ویدیویی می دانند که یکی از دلایل این باور عمومی، لوازم جانبی متنوعی است که در اختیار گیمر قرار می گیرد. می توانید از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۵ تیر ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

پی سی گیمینگ را اغلب گیمرها بخش لوکس بازار بازی های ویدیویی می دانند که یکی از دلایل این باور عمومی، لوازم جانبی متنوعی است که در اختیار گیمر قرار می گیرد. می توانید از میان صدها ماوس و کیبورد، هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید، یا به اندازه ای که پول دارید، کارت گرافیک قوی تری اختیار کنید.

از سوی دیگر، کنسول گیمرها با پرداخت بهایی بسیار کمتر، می توانند کم و بیش، همان تجربه را کسب کنند و از تجملات بپرهیزند. کنسول همان کنسول است و کنترلر همان کنترلر. اما اگر یک پی سی گیمز هستید و دوست داشته باشید هر سال ماوس و کیبورد خود را بروزرسانی کنید، تکنولوژی محدودیتی برای شما قائل نمی شود.

تنها لازم است دانش آن را داشته باشید تا از میان صدها محصولی که سالانه روانه بازار می شوند، مناسب ترین آن ها را انتخاب نمایید. برندهای معتبر را بشناسید و از وجود پرچمداران مطلع شوید، محصولاتی که بیشترین فروش را به خاطر کیفیت بالاتر دارند.

ریزر و لاجیتک نسبت به SteelSeries برندهای شناخته شده تری در ایران هستند اما کیفیت بالا و قدرت محصولات استیل سریز سبب شده تا گیمرها کم کم نظرشان به سوی محصولات این شرکت نیز جلب شود.

اگر به دنبال خرید یک ماوس شایسته برای کورس های طولانی گیمینگ خود هستید، برای شما سه پیشنهاد فوق العاده داریم. هر کدام از این محصولات ایرادات و جنبه های مثبت خاص خود را دارند و فراموش نکنید که انتخاب تجهیزات گیمینگ، از مرحله ای به بعد وارد فاز تجمل گرایی می شود. بنابراین بهتر است به احساس زیباشناختی خود اعتماد کنید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا با ماوس های Logitech G502 ،Razer DeathAdder Chroma و SteelSeries Sensei آشنا شویم. البته برای هرکدام از این ماوس ها، پد مناسبی نیز وجود دارد که ترکیب شان با یکدیگر بهترین حالت ممکن را ایجاد خواهد کرد.

طراحی ماوس Razer DeathAdder Chroma

IMG_6979

حتی دیدن لوگوی ریزر هم برای بسیاری از گیمرها انقدر جذاب است که حاضرند دقیقه ها به آن خیره شوند. در حقیقت زمانی که برندی وارد بازار محصولات لوکس شود و به عنوان تولید کننده لوازم تجملاتی اما با کیفیت شناخته شود، همین اتفاق رخ می دهد. مشابه این امر را در دنیای تلفن های همراه با برند اپل می توانید تجربه کنید. در حقیقت Razer را می توان اپل دنیای پی سی گیمرها خطاب کرد؛ شرکتی که هم به طراحی و زیبایی توجه فراوانی دارد و هم به کیفیت و عملکرد.

DeathAdder واقعا خوش دست است و کار کردن با آن نسبت به دو ماوس دیگر لذتی دوچندان منتقل می کند. حاشیه های خوش فرم و خمیدگی ها به جا، جایگاه دست را فوق العاده راحت کرده اند.

لوگوی ریزر و همچنین حلقه دور دکمه چرخی در عرض چند ثانیه 16.8 میلیون رنگ را از نظر شما می گذرانند و این رقص رنگ ها به شدت دیدنی و دوست داشتنی است. نکته دیگر، امکان تمیز کردن راحت سطوح مختلف ماوس است. جنس پلاستیکی محصول، پاکیزه نگه داشتن آن را بسیار ساده کرده.

پد ماوس Razer Goliathus Alpha Control Edition

IMG_6986

ورژن Large یا بزرگ این گیم پد، سطح قابل توجهی از میز کامپیوتر شما را می پوشاند. قسمت رویی آن زبری خاصی دارد که چرخاندن ماوس روی آن احساس لذت بخشی به شما منتقل می کند. سطح پشتی آن نیز به اندازه کافی زبر و محکم هست که به راحتی نلغزد. در حقیقت لغزاندن آن روی میز از طریق تکان دادن ماوس، کار هر کسی نیست.

طراحی ماوس Logitech G502

IMG_6943

ظاهر خاص G502، آن را به ستاره ای تبدیل کرده که در نگاه اول چشم هر مخاطبی را می گیرد. ظاهر چند تکه و دکمه های کناری با سطوح برجسته و تیز، این ماوس را به یک قطعه عجیب و غریب تبدیل کرده که در همان اولین نگاه نظر دیگران را به خود جلب می کند.

جدا از 11 دکمه قابل برنامه ریزی این ماوس، چرخ یا ویل G502 واقعا منحصر به فرد است. یک دکمه درست در قسمت پشتی آن قرار گرفته که اگر آن را فشار دهید، گیره ای که در قسمت زیرین قرار دارد، ویل را رها می کند اما اگر این گیره سر جای خود باشد، اسکرول کردن درست همانند ماوس های عادی خواهد بود.

در ویدیوی بالا می توانید چرخش ویل را در حالت آهسته ببینید، اینکه چه کاربردی در این حالت می توانید از ویل داشته باشید به عهده خلاقیت شما در بازی هاست.

IMG_6940

در قسمت زیرین ماوس یک دریچه کوچک وجود دارد که با فشردن بخش آبی می توانید آن را به راحتی باز کنید. در این قسمت چندین جایگاه قرار دارد که می توانید آن ها را به وسیله فلزها 3.6 گرمی پر کنید.

با قرار دادن این فلزها، مجموعا 18 گرم به وزن ماوس اضافه خواهد شد، بنابراین اگر فکر می کنید در حین بازی نیاز به ماوس سنگین تری دارید، از لوازم جانبی که در اختیارتان قرار گرفته استفاده کنید.

پد ماوس Logitech G240

IMG_6989

G240 در مقیاس با دو ماوس پد دیگر بسیار کوچکتر، باریک تر و نرم تر است. در واقع هر حرکت ماوس روی این سطح، دست شما را مورد نوازش قرار می دهد. اگر واقعا به قصد بازی کردن می خواهید یک ماوس پد بخرید، شاید G240 گزینه برتر نباشد اما برای اعمال عادی مثل وب گردی و ... بسیار عالی است.

طراحی ماوس SteelSeries Sensei

IMG_6994

سطح فلزی ماوس های SteelSeries برای بسیاری جذابیت دارد و برای بسیاری دیگر خیر. باید به این موضوع توجه داشت که فلز شفاف این ماوس ها در طولانی مدت بسیار کدر شود. در کل، Sensei طراحی بسیار ساده ای دارد و جز لوگوی SteelSeries روی آن که می تواند به 16.8 میلیون رنگ مختلف تغییر رنگ دهد، چیز جذابی ندارد.

دو دکمه در سمت راست، دو دکمه در سمت چپ، دو دکمه اصلی، دکمه چرخی و یک دکمه برای تغییر CPI تمام دکمه های فشردنی روی سطح ماوس هستند. چهار دکمه اضافه در کناره ها می تواند بسیار کارآمد باشد اما احتمالا از 2 تای آن ها بیشتر استفاده نخواهید کرد.

دکمه ای که در بالای ماوس قرار گرفته و CPI را تغییر می دهد، دقت ماوس را تغییر داده و مشخص می کند تا چه حدی از سرعت لازم است. سیم Sensei نیز همانند دو ماوس قبلی استحکام بالایی دارد به این راحتی ها نه دور خود پیچ می خورد و نه پاره می شود.

پد ماوس QcK+ Fnatic Asphalt Edition

IMG_6879

ضخامت این ماوس پد که طرح تیم Fnatic نیز روی آن قرار گرفته، دست کاربر را چند میلی متری از سطح میز بالاتر می برد. از لحاظ وسعت، QcK+ Fnatic به اندازه کافی بزرگ و گسترده هست اما ممکن است ضخامت بیش از حد آن به پسندتان نیاید اما پایستگی آن روی میز کامپیوتر واقعا ستودنی است.

دقت

IMG_6869

Sensei با لنز پیشرفته ای که دارد می تواند از 1 تا 11 هزار و 400 نقطه در هر اینچ را احساس کرده و در حرکات بازیکن به نمایش گذارد. این رقم برای ماوس ریزر 10 هزار نقطه است و برای ماوس لاجیتک 12 هزار.

توجه داشته باشید که بالا بودن این رقم لزوما به معنای برتر بودن ماوس نیست و تنها یک امکان اضافه است. اگر حساسیت بالایی را می طلبید و می خواهید با یک سانتی متر تکان دادن ماوس، کاراکتر چرخشی 180 درجه داشته باشد، می توانید دقت را بالاتر ببرید.

از طریق برنامه های مخصوصی که برای هر برند ارائه شده، می توانید تغییرات لازم را ایجاد کنید. از رنگ لوگوی روی ماوس گرفته تا شدت حساسیت سنسورها، همگی از طریق برنامه ها قابل تغییر اند. از طریق لینک های زیر می توانید برنامه ها را دریافت کنید:

دانلود برنامه Razer Synapse

دانلود برنامه ExactMouse

دانلود برنامه Logitech Gaming

جمع بندی

IMG_6963

به طور کلی، هر سه ماوس را می توان محصولاتی خوش قیمت با کارایی بالا دانست. اگر اعتقاد دارید که دستان شما استحقاق بهترین ها را دارند، سه ماوس فوق را می توان در رده بهترین ها طبقه بندی کرد.

اما در خرید این وسایل باید به چند نکته اساسی دقت داشته باشید و براساس نیاز خود محصول مورد نظر را انتخاب کنید. پرچمداران این حوزه که هنوز هم قیمتی متعادل دارند و جزو پرفروش ها محسوب می شوند، هر کدام بخشی از نیازها را پاسخگو هستند.

IMG_6895

در یکی از محصولات، ظاهر رباتیک به چشمگیرتر شدن آن کمک کرده و در دیگری استفاده از رنگ های متنوع و خیره کننده. در یکی از جنس پلاستیک استفاده شده و در دیگری از استیل.

هر محصول پاسخگوی یک نیاز عمده است و در عین شباهت های فراوان، سلایق مختلفی را درگیر خود می کنند. شاید به خودتان بگویید مگر ماوس ها تفاوتی هم با یکدیگر دارند؟ زمانی که هر کدام را در دست بگیرید و ساعاتی به انجام بازی بپردازید، متوجه می شوید کدام یک می تواند نیاز شما را برآورده کند.

IMG_6861

ویژگی های خاص و منحصر به فرد ظاهری محصولات گاهی اوقات در لیست اولویت ها، جایگاه اول را دارند، بنابراین شک نکنید و همان مدلی که بیش از همه چشم تان را به خود خیره کرده را خریداری کنید.

حقیقتا در زمینه کارایی و دقت، هر سه محصول می توانند در یک حد قابل قبولی قرار بگیرند. در آزمایش های به عمل آمده، حرکت ماوس SteelSeries Sensei روی هر سطحی نسبت به دو ماوس دیگر نرم تر بود.

IMG_6870

علت نرم تر بودن حرکت Sensei کاملا مشخص است. بالشتک های زیر ماوس ها، حرکت دست را ساده تر می کنند. این بالشتک های بسیار باریک از پلی تترافلوئورواتیلن ساخته شده اند که در میان مواد، کمترین اصطکاک را دارد.

IMG_6920

البته بالشتک ها در دو ماوس دیگر نیز قرار دارند اما نحوه قرارگیری آن ها در Sensei بسیار منظم و دقیق است و تمامی سطوح را تحت پوشش قرار می دهد. اگر گستردگی آن ها در DeathAdder و نظم آن ها در G502 بیشتر بود، شاید تجربه بهتری از بازی با آن دو دریافت می شد.

IMG_6973

لازم به ذکر است که ماوس های فوق همگی دارای سیم بوده و سیم های شان قابل جدا شدن نیست. در اصل، ماوس های گیمینگ رابطه خوبی با اتصال وایرلس ندارند و تولیدکنندگان ترجیح می دهند سرعت و دقت بالا را فدای بی سیم بودن نکنند.

IMG_6991

در خرید ماوس پد به دو مسئله بیشترین توجه را داشته باشید. اول از همه پایا بودن آن روی میز کامپیوترتان. پدهای پلاستیکی در برابر سطح میزهای چوبی و شیشه ای، واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند، بنابراین در انتخاب تان نهایت دقت را به خرج دهید، ماوسی که به راحتی تکان بخورد در طولانی مدت فاجعه به بار می آورد.

IMG_6988

مسئله دوم نیز هماهنگی پد با ماوس هاست. معمولا یک پد مناسب، میزبانی فوق العاده برای هر ماوسی خواهد بود اما به میزان زبری و نرم بودن آن دقت کنید، چرا که سنسورهای فوق العاده قوی ماوس ها، حتی ریزترین بافت های پارچه ای و یا منافذ پلاستیکی را درک می کنند و به آن ها پاسخ می دهند.

محصولات فوق توسط شرکت پیشتازان فن آور پانا، نمایندگی رسمی محصولات لاجیتک، ریزر و استیل سریز در اختیار دیجیاتو قرار گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • Quest
    Quest | ۲۴ دی ۱۳۹۴

    اقا شما نبايد اين مدل استيل رو مقايسه ميكردين.الان يه قول داده كه وايرلس هست. همشونو ميخوره. اصلا يه وضعيه. خلاصه ولي اگر ميخواييد چيزي كه هيچوقت از خريدش پشيمون نشويد رو بخريد بريد يا سراغ استيل وايرلس و يا ريزر uoroboros. با تشكر

  • Jack Toms
    Jack Toms | ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

    دوستان یک سوال من ی sansei pro و 5hv3 دارم ایا لازمه نرم افزار engine 2 یا 3 نصب کنم
    Exat muse نصبه لطفا راهنمایی کنیم با تشکر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی