ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک صفحات خاصی را به فروشگاه تبدیل می کند

فیسبوک روز به روز شبکه اجتماعی کارآمدتری می شود و سران این شرکت قصد دارند هر طور که شده، دکمه «خرید» را به این شبکه اضافه کنند. فیسبوک در گفتگویی با BuzzFeed News اعلام داشته ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۵ تیر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

فیسبوک روز به روز شبکه اجتماعی کارآمدتری می شود و سران این شرکت قصد دارند هر طور که شده، دکمه «خرید» را به این شبکه اضافه کنند. فیسبوک در گفتگویی با BuzzFeed News اعلام داشته که تعداد اندکی از صفحات تجاری در شبکه اجتماعی فیسبوک، تبدیل به فروشگاه های آنلاین خواهند شد.

این تنها آزمونی برای حال حاضر است اما مشخصا فیسبوک می خواهد چنین فعالیتی را تا حد امکان گسترش دهد. شرکت های بزرگی چون آمازون اثبات کرده اند مردم به خرید آنلاین علاقه مند هستند و اگر فیسبوک بتواند کاربران خود را به خرید از طریق شبکه اجتماعی مجاب کند، سودی دو چندان نصیب اش خواهد شد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اما قرار نیست این اتفاق به سادگی رخ دهد و مردم از آمازون روی برگردانده و از طریق فیسبوک نیازهای خود را برطرف کنند. به همین علت، فیسبوک فعالیت فعلی خود را در مقیاس بسیار کوچکی پیگیری می کند تا از موفقیت قطعی آن اطمینان حاصل کند.

گفته شده که فیسبوک سعی دارد تمام پروسه خرید را درون شبکه انجام دهد و کاربر تنها با گشت و گذار در صفحات مختلف و انتخاب کالا، به خرید آن بپردازد. درست همانند زمانی که وارد بخش گالری یک صفحه ی فیسبوکی می شوید و آن ها را لایک می کنید، در این قسمت هم می توانید با مشاهده محصولات در حالتی همانند گالری، نسبت به خرید آن ها اقدام کنید.

تقریبا یک سالی می شود که دکمه «خرید» به فیسبوک اضافه شده اما تا به امروز تنها می توانستید آن ها را درون تبلیغات نیوز فید پیدا کنید.

پدید آوردن فروشگاه درون پیج های فیسبوکی می تواند حرکتی بسیار بزرگ تر و جاه طلبانه تر باشد. تاکنون، فیسبوک در مورد اینکه کدام صفحات چنین قابلیتی دارند یا قرار است داشته باشند صحبتی به میان نیاورده و تنها می دانیم که تعداد این صفحات انگشت شمار است.

فیسبوک بازی جدیدی را آغاز کرده و به نبرد با برخی از بزرگ ترین شرکت های توزیع کالا می رود. اگرچه هنوز در ابتدای راه است و خطری برای شرکتی ایجاد نمی کند اما با میلیون ها مخاطب روزانه اش می تواند تهدید و زنگ خطری بزرگ باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۶ تیر ۱۳۹۴

    انشالله که به لطف هموطنان عزیز فیسبوک هم مثل نتایج جستجوی گوگل که از هر صدتاش 1000 تاش فقط تبلیغاته بیخودی و نامربوط که با هزار و یک مدل ار کلمات کلیدی جستجو شونده تگ شده درنیاد!
    یعنی واقعا ایرانی ها تو هر زمینه ای به خصوص تبلیغات وارد میشن ... قضیه رو در میارن! اون ار شبکه های اجتماعی و وعده گوشی مفتی! اون از تبلیغات پیامکی! اون از مسابقات چرت پیامکی! گند کشیدن نتایج جستجوی گوگل! پاپ آپ های خفه کننده! و حالا تجارت در فیسبوک هم اضافه نشه صلوات

  • محسن فهیمی
    محسن فهیمی | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    انتشار و ایجاد این عکس ها هیچ دردی رو دوا نمیکنه
    اگر واقعا هر شخصی فقط و فقط به اندازه ی توان خودش کمک کنه دیگه از این صحنه ها نمیبینیم

  • Saeid786
    Saeid786 | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

    یعنی عاشق این عکس شدم

    • رایموند
      رایموند | ۲۵ تیر ۱۳۹۴

      یا خدا عجب عکسی....این نشون میده گرسنگی در جهان بیداد می کنه...درود بر طراح که این عکس را ایجاد کرده...قدر پدر و مادر را بدونیم در حالی مادرم 5 ماه پیش از دست دادم و که سختی هایی دارد برای ماها آرامش و آسایش می اورد....

مطالب پیشنهادی