ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به گزارش مالی گوگل در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵

همانطور که پیش از این در دیجیاتو خواندید، سهام گوگل دیروز رشدی ۸ درصدی را پشت سر گذاشت. این اتفاق پس از آن رخ داد که گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ غول دنیای تکنولوژی ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۷ تیر ۱۳۹۴ | ۱۲:۱۱

همانطور که پیش از این در دیجیاتو خواندید، سهام گوگل دیروز رشدی ۸ درصدی را پشت سر گذاشت. این اتفاق پس از آن رخ داد که گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ غول دنیای تکنولوژی منتشر شد و اعداد آن پیش بینی های قبلی اهالی وال استریت را در نوردید.

اما این گزارش حاوی چه مواردی بود که توانست این چنین سهام گوگل را دستخوش تغییر کند؟

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس آنچه که گوگل منتشر کرده، این شرکت در سه ماهه گذشته موفق شده درآمدی بالغ بر ۱۷.۷ میلیارد دلار را به دست آورد. این عدد در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش داشته است.

از این میزان درآمد، مبلغ ۳.۹۳ میلیارد دلار سود خالص گوگل بوده است که این رقم نیز در مقایسه با ۳.۳۵ میلیارد دلار سال گذشته، با رشد همراه بوده است.

سایت های مجموعه گوگل در سه ماهه گذشته مجموعا موفق شده اند تا ۱۲.۴ میلیارد دلار درآمد را روانه حساب های این شرکت کنند. این عدد در مقایسه با سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

گوگل همچنین مبلغ ۱.۷ میلیارد دلار را نیز در طبقه بندی «سایر درآمد ها» قرار داده است. بد نیست بدانید که این بخش شامل درآمد حوزه هایی همچون واحد نکسوس و گوگل پلی می شود. شایان ذکر است که مبلغ اعلام شده در مقایسه با سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

در نهایت اگر بخواهیم به هزینه ها نیز اشاره ای داشته باشیم، باید بگوییم که گوگل از سال گذشته تا کنون نزدیک به ۸۵۰۰ نفر را به استخدام خود در آورده است. بر همین اساس هزینه های عملیاتی شرکت از مبلغ ۵.۵۸ میلیارد دلار در سال گذشته به ۶.۳۲ میلیارد دلار در سال جاری، افزایش پیدا کرده است. گوگل همچنین مبلغ ۲.۷۸ میلیارد دلار را نیز صرف تحقیق و توسعه کرده است.

هم اکنون ارزش گوگل مبلغی بالغ بر ۳۹۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود. این عدد گوگل را با اختلافی ۱۵ میلیارد دلاری بالاتر از مایکروسافت قرار می دهد و رتبه دوم با ارزش ترین شرکت دنیا را برای این مجموعه به ارمغان می آورد. اپل در این رده بندی، جایگاه نخست را در اختیار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۲۸ تیر ۱۳۹۴

    در نهایت اگر بخواهیم به هزینه ها نیز اشاره ای داشته باشیم، باید بگوییم که گوگل از سال گذشته تا کنون نزدیک به ۸۵۰۰ نفر را به استخدام خود در آورده است. بر همین اساس هزینه های عملیاتی شرکت از مبلغ ۵.۵۸ میلیارد دلار در سال گذشته به ۶.۳۲ میلیارد دلار در سال جاری، افزایش پیدا کرده است. گوگل همچنین مبلغ ۲.۷۸ میلیارد دلار را نیز صرف تحقیق و توسعه کرده است.

    همین واسه گفتن اون همه سود نوش جونشون باشه کافیه! می کارن و میخورن! نه اینکه فقط دهنشون واسه خوردن حاصل زحمات دیگران باز باشه!

    اصلن هر شرکتی که واحد تحقیق و توسعه داره و بخشی از درآمدش رو خرج این کار میکنه دست مریزاد داره ! موردی که تو کشور خودمون خیلی کم بهش اهمیت داده میشه! تو بحث تولید که هیچ از اون ناامید شدیم! حتی تو انتخاب واسه واردات هم دیده و رعایت نمیشه! کمپانی خودرو سازی ولو سالانه بیشترین میزان سرمایه گداری در زمینه کیفیت و ایمن سازی خودرو میکنه اما دریغ از یه نمایندگی تو کشور در کنار این همه نمایندگی و خط تولید خودروهای آشغال چینی که از ماشین بودن بنزین سوزی و چهار چرخ داشتن رو دارن ! شاید از پراید بهتر باشن اما مگه اونم ارزشی داره که بهترش باارزش بشه! مثالم بیربط بود اما کلیات رو بیان کردم

  • m
    m | ۲۷ تیر ۱۳۹۴

    apple pofaki bish nis... roshdesham faghat bekhatere band bazi ba mokhaberate amrikas... badkonaki k poolesho az mardom amrica jam karde belakhare monfajer mishe... kafie soode khalesesho moghayese konid...

  • آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 )
    آیییخم و خونواده گلکسی s6 ( اسکی از آیفون و z3 ) | ۲۷ تیر ۱۳۹۴

    با این اعداد ارقام میشه به بزرگی اپل پی برد ...

    ارزش اپل فکر کنم طرفای 750 میلیارد باشه

    اصلا نمیشه تصور کرد این همه پولو :(

    درآمد این شرکت ها از درآمد نفت ما بیشتره اونوقت ما میایم جلوی نخبه ها و کسایی که تو نت فعالنو میگیریم ( ف ی ل تر ینگ و این چیزا )

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۷ تیر ۱۳۹۴

    ارزش اپل چقده؟

    • Sav
      Sav | ۲۷ تیر ۱۳۹۴

      ارزش گوگل دیشب خیلی زیاد شد و به ۴۵۹ میلیارد دلار رسید. (بهتره متن مقاله تصحیح بشه)
      مایکروسافت ۳۷۸ میلیارد دلار و اپل ۷۴۶ میلیارد دلار هست.

    • H A M E D
      H A M E D | ۲۷ تیر ۱۳۹۴

      خیلی!

مطالب پیشنهادی