ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

پردازنده کنسول بعدی نینتندو احتمالا توسط AMD ساخته می شود

به نظر می رسد که AMD در حال ساخت پردازنده های کنسول بعدی نینتندو، ملقب به NX است. نینتندو برای ساخت پردازنده گرافیکی Wii U با AMD همکاری داشت بنابراین هیچ بعید نیست که این ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ تیر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

به نظر می رسد که AMD در حال ساخت پردازنده های کنسول بعدی نینتندو، ملقب به NX است. نینتندو برای ساخت پردازنده گرافیکی Wii U با AMD همکاری داشت بنابراین هیچ بعید نیست که این شایعه حقیقت داشته باشد.

AMD نسل هشتم کنسول ها را با همکاری سونی و مایکروسافت فوق العاده شروع کرد و انویدیا را از بازار کنسول ها بیرون فرستاد. دسامبر سال گذشته، دویندر کومار از AMD در کنفرانس تکنولوژی Raymond James Financial به این مسئله اشاره کرد که سه چیپ جدید در حال ساخت دارند. وی گفت یکی از این چیپ ها برای وسیله ای فراتر از یک دستگاه گیمینگ ساخته می شود، پس بعید نیست سخنان ایواتای فقید در ارتباط با بزرگ بودن ایده ساخت NX حقیقت داشته باشد.

امروز نیز یکی از مدیران بالارتبه AMD به نام Lisa Su، ساخت چیپ سوم را تایید کرد. قراردادی بزرگ برای پروژه ای که یک میلیارد دلار ارزش دارد. لازم به ذکر است که در حال حاضر، مدیریت نینتندو به عهده شیگرو میاموتو و گنیو تاکدا است. سال آینده، نینتندو از پلتفرم NX رونمایی خواهد کرد.

البته فراگیر شدن چیپ های AMD در میان تولیدکنندگان کنسول های بازی ممکن است چندان به نفع کنسول ها نباشد. انویدیا سخت در تلاش است تا با همکاری استیم و دیگر شرکت های بزرگ، بازار پی سی را تصاحب کنند و AMD نیز بازار کنسول ها را بهترین جولان گاه می بیند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی