ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم روشنایی پیشرفته Ford رانندگی در شب را امن تر می کند

شرکت خودرو سازی Ford مشغول کار بر روی سیستم هایی است که با استفاده از آنها رانندگی در تاریکی شب، آسان تر و امن تر صورت می پذیرد. یکی از این سیستم ها Camera based ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۸ تیر ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

شرکت خودرو سازی Ford مشغول کار بر روی سیستم هایی است که با استفاده از آنها رانندگی در تاریکی شب، آسان تر و امن تر صورت می پذیرد.

یکی از این سیستم ها Camera based advance front lighting system نام دارد. این تکنولوژی قادر است تا در مواقع مورد نیاز به صورت خودکار میزان نور چراغ جلوی خودرو را تغییر دهد تا بدین شکل فضای وسیع تری از جاده، روشن گردد. سیستم Ford برای انجام این کار علائم ترافیکی جاده را شناسایی می کند و سپس آن ها را با اطلاعات GPS ترکیب می نماید.

Ford معتقد است که این تکنولوژی به خصوص هنگامی که پیچی در برابر راننده قرار داشته باشد، می تواند بسیار مفید واقع شود. جالب است بدانید سیستم هوشمند Ford قادر است تا چاله های پیش روی شما را نیز شناسایی کند و پیش از رسیدن به آن ها، نور لازم را برای دیده شدن، بر رویشان بتاباند.

سیستم دیگری که Ford درگیر آن است Spot Lighting نام دارد. این تکنولوژی برای جاده هایی درون شهری تعبیه شده است که نور کافی در آنها وجود ندارد. Spot Lighting با استفاده از دوربین های Infrared (که در هواکش جلوی خودرو قرار گرفته اند) می تواند انسان ها و حیوانات بزرگ را بر اساس گرمای بدن آن ها تشخیص دهد.

پس از تشخیص موانع احتمالی در سر راه، نور بالای ماشین به صورت خودکار بر روی آن ها تابیده می شود تا راننده به وضوح آنچه که در پیش دارد را مشاهده نماید. علاوه بر این موضوع، موانع بر روی مانیتور داخلی نیز با رنگی زرد قابل مشاهده هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • LORD.SAJAD
    LORD.SAJAD | ۲۸ تیر ۱۳۹۴

    دیگه حالم از ماشینم بهم خورد (ام وی ام ) d:(( خدایا یه نگاهی به ما کن

  • Mohammad
    Mohammad | ۲۸ تیر ۱۳۹۴

    Yekjori migin ford engar polesh dastete mikhay beri bekhari.
    shomaha liyaghateton hamon dena hast.
    yekjor mgan ashghal kore ie engar mashin shenasan.
    to donya sabet shode kia va honda v baghie japonia va kore alian.
    shoma naghz mikonin.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی