ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [21 تیر-28 تیر]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۸ تیر ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مرور مقالات هفته

مروری بر زندگی حرفه ای ساتورو ایواتا؛ بدرود قهرمان

630x

22 تیر ماه - امروز صبح اعلام خبر فوت ساتورو ایواتا، مدیرعامل شرکت نینتندو، دنیای بازی را در بهت و غم فرو برد. اولین بار، علائم بیماری وی پیش از E3 سال 2014 اعلام شد. وی به علت انجام عمل جراحی، موفق به حضور در لس آنجلس نشد و در توکیو ماند.

یک سال گذشت و به نظر می رسید که مداوای به موقع، سبب جلوگیری از پیشرفت بیماری شده باشد اما غیبت دوباره ایواتا در E3 2015 نیز جریان ساز شد. پس از اینکه تصاویر وی در نینتندو دایرکت منتشر شد، بسیاری متوجه اوضاع نابسامان جسمی وی شده بودند اما هیچ خبر رسمی یا غیر رسمی در مورد سلامتی وی منتشر نشد.

در نهایت دو روز پیش، ساتورو ایواتای 55 ساله، به علت پیشرفت توده مجاری صفراوی برای همیشه مقام مدیریتی خود را در نینتندو کنار گذاشت و امروز صبح این خبر منتشر شد.

برای خواندن مقاله کامل کلیک کنید.

نگاهی مختصر بر تاریخچه ی سری بازی Fallout

fallout-1

25 تیر - بعد از سال ها انتظار و امیدهای واهی، بتسدا بالاخره از نسخه ی چهارم فال اوت رونمایی کرد. همین موضوع، بهانه ای مناسب است برای سفر در زمان و به جایی که همه چیز از آن جا شروع شد. به سرزمین تباهی (Wasteland)، سرزمینی متفاوت در زمان خود اما بسیار آشنا در حال حاضر. همه چیز از سال 1988 آغاز گشت؛ زمانی که تکنولوژی مراحل ابتدایی خود را سپری می کرد و اکثر متون اصلی درون بازی ها به صورت دفترچه چاپ می شدند.

عصر تکنولوژی هنوز به گونه ای بود که Wasteland با نشان دادن یک سری شماره، به گیمر می فهماند که کدام بخش از دفترچه را مطالعه کند تا از وقایع مهم خبردار شود. با این حال، بازی تقریبا به محض انتشار با نقدها و بازخورد موفقیت آمیزی مواجه شد... و البته همین موفقیت سبب شد که ساخت نسخه ی دنباله ی آن به کاری دشوار بدل شود؛ حداقل ساخت یک نسخه ی رسمی دنباله.

Wasteland شکل بسیار متفاوتی از آخرالزمان را نسبت به فال اوت به نمایش می گذاشت. بیشتر تمرکز آن بر روی مسائل عملی تخیلی مانند روبات ها و یا هوش مصنوعی های حیرت انگیز بود. اولین شهر بازی، یعنی Highpool، محیطی هیجان انگیز به شمار می رفت که با استفاده از المان های خاص و ویژگی هایی نظیر رودخانه ی قابل تعامل، کاملا باب طبع نوجوانان بود.

کشتن کودکان در میانه ی نبرد، سب می شد که گاوچرانی به نام Red Ryder احضار شده و در صدد نابودی شما برآید. اگر سعی می کردید از شهر خارج شده و به نزدیک ترین Ag Center نقشه بروید هم، به احتمال زیاد خرگوش های درنده نابودتان می کردند. تمام بازی چندان احمقانه نبود اما قطعا لحظات احمقانه ی خاص خود را داشت.

برخلاف فال اوت که کاملا تک نفره دنبال می شود و می توانید در صورت نیاز کاری کنید که یکی از کاراکترها شما را همراهی کند - اما معمولا همراهان تان شما را از پشت با سلاح Uzi می کشند - Wasteland بیشتر حالت گروهی داشت.

استایل بازی به گونه ای بود که شما تیمی متشکل از 4 نفر، به نام "تکاورهای صحرا" در اختیار داشتید و باید نظم و قانون را برای دنیای ستم دیده و غیرعادلانه ی بازی، به ارمغان می آوردید. داستانی که باعث می شد انتظاراتی خاص و حس مسئولیت پذیری در قبال وقایع به وجود آید و همه ی اتفاقات صرفا به خاطر طمع پول و آپگرید نبود.

بازی همچنین در زمان خود بسیار جاه طلبانه می نمود؛ با مبارزاتی که به چند شکل و با مهارت های مختلف قابل انجام بودند و دنیایی که با خروج تکاورها از شهر، به صورت اتفاقی ریسِت نمی شد. اگر وقایع غلط دنبال می شدند، غلط باقی می ماندند.

برای خواندن مقاله کامل کلیک کنید.

ماینکرفت با هولولنز مایکروسافت چه تجربه ای ارائه می کند؟

minecraft

26 تیر - "سعی کن مستقیم نگاه کنی."

این جمله ایست که کارمند شاد و پرشور و حرارت مایکروسافت به من می گوید. و من سعی می کنم از طریق یکی از عجیب ترین دوربین های دوچشمی، به مقابل نگاه کنم؛ یکی از آن نوع دوربین ها که معمولا برای بررسی میزان بینایی در مطب چشم پزشکان استفاده می شود. به نور بسیار پر رنگ و سفید داخل دوربین زل زده ام و احساس می کنم که چشمان بی خوابم، خسته شده اند. راهنمای من با ذره ای ناامیدی و غرولند کنان می گوید: "ای بابا، باز هم تکان خوردی."

من در اتاق ملاقات کوچکی واقع در مرکز همایش های لندن نشسته ام و منتظرم که فاصله ی بین چشمانم اندازه گیری شود. هنوز 9 صبح هم نشده است اما اولین گروه از طرفداران بازی ماینکرفت به نمایشگاه Minecon سرازیر شده اند. نمایشگاهی که قصد دارد گیمرهای علاقه مند به بازی ماینکرفت ساخته ی مارکوس پرسون را دور یکدیگر جمع کند.

بازی مستقلی که زمانی با محیط سندباکس و خلاقیت های خاص خود، دل گیمرها را ربوده بود، حالا به پدیده ای جهانی تبدیل شده که میلیون ها کودک و بزرگسال را به خودش مشغول کرده است. اما امروز، به جای در صف ایستادن برای عکس گرفتن با آدم های عجیب و غریب و فعالان معروف سایت یوتوب، قرار است من ماینکرفت را به وسیله ی HoloLens بازی کنم.

در حالی که آکیلس، سونی و والو مشغول کار بر روی واقعیت مجازی (VR) هستند، مایکروسافت بر روی موضوع کاملا متفاوتی به نام واقعیت افزوده (AR) متمرکز شده است. با هدست هولولنز می توان تصاویر دیجیتالی را بر روی اشیای جهان واقعی تصویرسازی کرد. یکی از بهترین نمایش های این هدست تا به امروز در E3 امسال دیده شد؛ زمانی که مایکروسافت، ورژن واقعیت افزوده ی ماینکرفت را به نمایش گذاشت.

گیمر این قابلیت را داشت که بازی را روی دیوار پروژکت کند و بعد، کل جهان بازی را روی یک میز قرار دهد. همان طور که قابل پیش بینی بود، جمعیت حاضر در کنفرانس از خود بیخود شدند. حالا، در نمایشگاه Minecon، به من فرصت تست و بررسی همان نمایش داده شده است.

برای خواندن مقاله کامل کلیک کنید.

چه بر سر خالق اکس باکس آمد؟

robbie-bach-xbox-360-retires-from-microsoft-2010

26 تیر - پنج سالی می شود که سرپرست اکس باکس مایکروسافت بازنشسته شده. حالا رابی باخ برگشته و حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

برای اولین بار در طی این پنج سال، رابی باخ در راهروی یکی از بزرگترین همایش های مرتبط با بازی های ویدیویی قدم می زد و می خندید. در E3 امسال با پیراهنی بنفش و بدون کراوات ظاهر شد. سرپرست سابق اکس باکس از بیگانه بودن با هر چیز جدیدی در نمایشگاه لذت می برد.

روی فضای مفروش میان غرفه های نینتندو، سونی، اکتیویژن و یوبیسافت گشت و گذار می کرد، هیجان و غوغایی که در این غرفه ها بر پا بود، حس نوستالوژیک و لذت بخشی را برایش به وجود آورده بودند.

او در غرفه ی مایکروسافت گشت می زد و دیگر مجبور نبود برای برگزار کردن کنفرانس دغدغه و یا دلهره ای داشته باشد. نباید در اتاقی برای تمرکز کردن می نشست و به مسائل مربوط به کنفرانس، فکر می کرد.

در سال 2010، باخ از مقامش یعنی ریاست بخش سرگرمی های مایکروسافت، کناره گیری کرد. او در 22 سال کاری که برای مایکروسافت انجام داد، به موفقیت محصولات دفتر خود، کمک بسیاری کرد و پس از آن، تمامی مشکلات ساخت یک کنسول بازی را با وجود بحران های بسیار، به دوش کشید.

پس از ترک دنیای بزرگ مایکروسافت، در بیشتر وقت های آزاد خود تقریبا به هیچ کاری مشغول نبود. پس از آن، موظف به انجام تعدادی کار دفتری شد، که کمیته ی المپیک ایالات متحده نیز جزئی از آن ها بود. همچنین برای یک سری فعالیت خیرخواهانه، تنیس بازی کرد.

در این حین، درباره ی زمان حضورش در مایکروسافت و درس هایی که از دوران سخت عرضه ی اکس باکس و اکس باکس 360 گرفته بود، بسیار فکر می کرد. باخ بسیار مشتاق بود تا برای کمک به جامعه مدنی از تجربه شخصی خود استفاده کند. به همین منظور، مبارزات خود را برای ریشه کن کردن ناتوانی های جسمانی خود به یاد آورد و روی گذشته اش کار کرد.

او خاطراتش را با دید سیاسی و جاه طلبی های خود در هم آمیخت. نشست و شروع به نوشتن کتابی کرد که در آن تمامی داستان های مربوط به زمان ساخت اکس باکس، روایت شده بود؛ از خطاهایی که مرتکب شده تا درس هایی که در این راه آموخته بود.

برای خواندن مقاله کامل کلیک کنید.

بخش دوم - مرور اخبار هفته

فروش سری هیلو به 65 میلیون واحد رسید

halo_3

مایکروسافت هفته گذشته رسما از رسیدن به هدفی جدید پرده برداشت: فروش سری هیلو به 65 میلیون نسخه رسید. درست پیش از عرضه Halo: The Master Chief Collection، فروش این سری 60 میلیون اعلام شده بود و حالا پس از چند ماه، 5 میلیون واحد به این رقم اضافه شده است.

سری هیلو تا به امروز شامل 4 عنوان شماره دار، 2 عنوان فرعی و 3 عنوان غیر اول شخص بوده و یکی از ارزشمندترین گنجینه های مایکروسافت به حساب می آید. Halo: The Master Chief Collection اکتبر سال گذشته منتشر شد و 4 عنوان اصلی را در خود گنجانده بود.

لازم به ذکر است که آمار شرکتی را می توان دقیق ترین آمار اعلام کرد. همانطور که سونی نیز چندی پیش در مورد میزان فروش پلی استیشن 4 آماری ارائه کرده بود، آمار مایکروسافت نیز دقیق و کاملا رسمی است، بنابراین لازم نیست به انتظار انتشار بیانیه شرکت های آماری باشیم.

Halo 5 قرار است اواخر امسال به صورت انحصاری برای کنسول جدید مایکروسافت، اکس باکس وان به بازار عرضه شود و از آنجایی که فروش این سری همیشه بالا بوده، انتظار می رود هیلو 5 نه تنها فروش خوبی داشته باشد، بلکه به اکس باکس وان هم کمک کند تا شرایط بهتری داشته باشد.

جید ریموند، کارگردان سابق یوبیسافت به الکترونیک آرتز پیوست

jaderaymond

الکترونیک آرتز رسما اعلام کرد که جید ریموند، تهیه کننده Assassin's Creed به این شرکت پیوسته تا مدیریت استودیو جدیدالتاسیس Motive را به عهده بگیرد. ریموند تا اکتبر سال گذشته مدیریت استودیو تورنتو یوبیسافت را بر عهده داشت.

ریموند در پستی که اخیرا منتشر نمود، کار کردن روی پروژه ای کاملا جدید را تایید کرد. مشخص نیست که تیم Motive قرار است چه عنوان جدیدی به مجموعه بازی های ارزشمند الکترونیک آرتز اضافه کنند و احتمالا به این زودی ها نیز خبری در این راستا منتشر نشود.

جالب اینجاست که استودیو Motive همزمان با پیشبرد پروژه های خود، به تیم های BioWare و Visceral Games نیز کمک خواهد کرد تا Mass Effect: Andromeda و Star Wars جدید کیفیت قابل تحسینی داشته باشند.

امی هنیگ، نویسنده و کارگردان عنوان جدید استودیو Visceral Games بر اساس سری جنگ ستاره ای است. هنیگ پیش از پیوستن به الکترونیک آرتز، در ناتی داگ مشغول به ساخت آنچارتد 4 بود. لازم به ذکر است که استودیو Motive نیز در تورنتو واقع است و ریموند قرار نیست کشور خود را ترک کند.

نسخه پی سی Batman: Arkham Knight احتمالا تا پاییز عرضه نخواهد شد

arkhamknight6

اگر از آن دسته پی سی گیمرهای خوش شانسی نبوده اید که نسخه پر ایراد Batman: Arkham Knight را در روز ابتدایی عرضه بازی روی استیم خریده باشید، احتمالا باید تا اواسط شهریور ماه منتظر بمانید.

کوتاکو از سوی فروشگاهی در استرالیا با نام EB Games نامه ای دریافت می کند که در این ایمیل به صراحت بیان شده کمپانی برادران وارنر، تا فرارسیدن فصل بهار در نیم کره جنوبی، Batman: Arkham Knight را برای پی سی دوباره منتشر نخواهد کرد.

ایمیلی با مضمون فوق از طرف مدیریت مجموعه برای تمام کارکنان ارسال شده و یکی از پرسنل مجموعه نیز خبر را به گوش وبسایت کوتاکو رسانده است. از آنجایی که استرالیا در نیم کره جنوبی است، فرارسیدن فصل بهار در آنجا مصادف با فصل پاییز در نیم کره شمالی است.

اوضاع بتمن: شوالیه آرکام روی پی سی به قدری خراب بود که کمپانی برادران وارنر تصمیم به توقف فروش بازی گرفت. قرار است تا زمانی که مشکلات نسخه پی سی برطرف نشده، فروش بازی معلق گردد. حتی بسته های الحاقی اخیر نیز هیچ کدام تا زمان ارائه آپدیت منتشر نخواهند شد.

انگری بردز 2 رسما رونمایی شد

AngryBirds-2

آیا پرنده های خشمگین، خشمگین تر شده اند؟ به زودی خواهیم فهمید. استودیوی Rovio امروز با انتشار یک پوستر تبلیغاتی از عرضه Angry Birds 2 خبر داد.

تا این لحظه روویو چیزی بیشتر از این پوستر در اختیار رسانه ها قرار نداده و تنها چیزی که می دانیم این است که استودیوی یادشده، در تاریخ 28 جولای برابر با ششم مرداد طی کنفرانسی در سن فرانسیسکو به طور کامل از بازی جدید خود پرده برداری خواهد کرد.

گفتنی است که روویو، سازنده انگری بردز در سال 2014 یک کاهش سود هفتاد و سه درصدی را تجربه کرد و به نظر می رسد که سران این کمپانی امیدوارند که عرضه نسخه دوم این فرنچایز محبوب بتواند آنها را مجددا به روزهای اوجشان بازگرداند.

تا این لحظه اخبار بیشتری از انگری بردز جدید منتشر نشده و به نظر می رسد که باید تا دو هفته دیگر برای رونمایی کامل از نسخه جدید منتظر بمانیم.

پلی استیشن 4 و Batman: Arkham Knight پرفروش ترین های ماه ژوئن بودند

batman_arkham_knight

19 ماه از عرضه پلی استیشن 4 و اکس باکس وان می گذرد و این شانزدهمین ماهی است که پلی استیشن 4، در ایالات متحده آمریکا فروش بیشتری را نسبت به اکس باکس وان تجربه می کند. در سمت و سوی بازار نرم افزار نیز، عنوان فوق العاده Batman: Arkham Knight (البته نه روی پی سی و فقط کنسول ها) توانسته بیشترین فروش را در عرض یک ماه تجربه کند.

آخرین عنوان استودیو راک استدی، Batman: Arkham Knight توانسته سود بازار نرم افزار را نسبت به ژوئن سال 2014، با 19 درصد رشد مواجه کند. بتمن در عرض 12 روز توانست رتبه دوم پرفروش ترین بازی سال 2015 را کسب کند. البته رتبه اول هم باز در اختیار برادران وارنر و Mortal Kombat X است.

لیام کالاهان از گروه تحقیقاتی NPD می گوید، Arkham Knight توانسته در ماه اول عرضه خود، از فروش Arkham City در همین بازه زمانی جلو بزند.

اگرچه مایکروسافت نتوانست نام کنسول خود را در صدر جدول پرفروش ترین سخت افزار ماه ببیند اما افزایش 51 درصدی فروش نسبت به سال گذشته و رشد 22 درصدی کاربران اکس باکس لایو خبر بسیار خوبی بود.

همچنین، لازم به ذکر است که در طول هفته E3، مایکروسافت توانست با نمایش فوق العاده قوی خود، دل کاربران بی شماری را برباید و در نتیجه پرفروش ترین کنسول آن هفته باشد، اما به طور کلی، پلی استیشن 4 بیشتر فروخت.

نینتندو نیز در فروش Wii U و 3DS با افزایش 20 درصدی مواجه شد. نینتندو معتقد است New 3DS XL توانسته بسیار موفق باشد و نسبت به ژوئن 2014، پیشرفت 40 درصدی در فروش کلی 3DS ایجاد کند.

در طول شش ماه ابتدایی سال 2015، فروش نرم افزار 3 درصد رشد داشته و مردم رغبت بیشتری به خرید بازی نشان داده اند. فروش بازی ها در ماه گذشته به صورت زیر بوده است. نام کنسول ها به ترتیب بیشترین فروش قرار گرفته است.

  1. Batman: Arkham Knight - PS4, Xbox One, PC
  2. The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited - Xbox One, PS4, PC
  3. LEGO: Jurassic World - Xbox 360, Xbox One, PS4, PS3, 3DS, Wii U, PSV
  4. The Witcher 3: Wild Hunt - PS4, Xbox One, PC
  5. Splatoon - Wii U
  6. Minecraft - Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4
  7. Grand Theft Auto V - Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3, PC
  8. Mortal Kombat X - PS4, Xbox One
  9. NBA 2K15 - Xbox 360, PS4, Xbox One, PS3, PC
  10. Call of Duty: Advanced Warfare - Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3, PC

درآمد کلی صنعت 869.4 میلیون دلار بوده که نسبت به ژوئن سال گذشته، 18 درصد پیشرفت داشته است. فروش نرم افزار با افزایش 21 درصدی به 345.5 میلیون دلار و فروش سخت افزار با افزایش 8 درصدی به 313.1 میلیون دلار رسید.

پلی استیشن 4 و اکس باکس وان مجموعا نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته اند و در حال جبران افول کنسول های نسل قبلی هستند. گفته شده که 82 درصد کل فروش کنسول ها مربوط به باندل ها بوده و این رقم نسبت به ژوئن سال 2014، با رشد 35 درصدی روبرو شده است.

تریلری از گیم پلی Uncharted: The Nathan Drake Collection منتشر شد

UnchartedCollection-610

چندی پیش از E3 امسال بود که سونی پرده از The Nathan Drake Collection برداشت، بسته ای که شامل 3 بازی اصلی سری آنچارتد برای کنسول پلی استیشن 4 خواهد بود.

چند هفته بعد در کنفرانس سونی، نمایشی خیره کننده از Uncharted 4: A Theif's End دیدیم و بسیاری زبان به تحسین گرافیک خارق العاده این بازی گشودند. حتی در بدبینانه ترین حالت ممکن هم نمی توان تریلر به نمایش درآمده از Uncharted 4: A Theif's End در E3 را دید و لذت نبرد.

اما سونی با دستان خالی به استقبال پاییز 2015 می رود و جز یکی دو بازی بزرگ انحصاری، حرف خاصی در برابر مایکروسافت ندارد، مایکروسافتی که حسابی آماده گرد و خاک کردن در پایان سال شده است.

سونی اخیرا تریلری از Uncharted: The Nathan Drake Collection به نمایش در آورده که گرافیک بازی روی کنسول پلی استیشن 4 را نشان می دهد. همچنین گفته شده تروفی های جدید و یک درجه سختی جدید به بازی اضافه شده است. در زمینه گرافیک نیز نورپردازی ها بهتر شده و بافت ها نیز ارتقا پیدا کرده اند.

بازی موبایل Fallout Shelter در عرض دو هفته، 5.1 میلیون دلار درآمد کسب کرده است

FalloutShelter

ماه ژوئن برای بازی های دیجیتالی فوق العاده عالی بود، اللخصوص برای بتسدا و بازی Fallout Shelter که این روزها روی هر تلفن و تبلت اپل می توان آن را یافت. درست چند ماه پیش از عرضه Fallout 4 برای پی سی و کنسول ها، بتسدا در حال کسب درآمدهای میلیون دلاری از طریق بازی محبوب اش است.

طبق آخرین آماری که توسط موسسه تحقیقاتی SuperData منتشر شده، اولین بازی موبایلی شرکت بتسدا، در دو هفته ابتدایی عرضه اش به بازار، 5.1 میلیون دلار درآمد از طریق پرداخت های درون برنامه ای کسب کرده. این در حالی است که بازی هنوز برای سیستم عامل اندروید آماده نشده.

درآمد بخشی موبایل در ژوئن 2015 به میزان 4 درصد نسبت به ماه گذشته و 20 درصد نسبت به ژوئن سال پیش افزایش یافته و مجموعا 367 میلیون دلار را روانه جیب سرمایه گذاران کرده است.

خبر خوب دیگر برای بتسدا، فروش 138 هزار کپی از بازی The Elder Scrolls Online بود. فروش دیجیتالی کنسول و پی سی روی هم 314 میلیون دلار برآیند شد (کمتر از درآمد بخش موبایل) اما با این حال نسبت به سال گذشته شاهد رشد 30 درصدی بود.

10 عنوان زیر، بیشترین فروش دیجیتالی ماه ژوئن را روی کنسول ها و پی سی در ایالات متحده داشته اند:

superdata_top_digital_titles_june_2015

اما در انگلستان فیفا 15 هنوز هم زنده است و به لطف تعلیق نسخه پی سی بتمن، این بازی در رتبه پنجم قرار دارد:

superdata_top_digital_titles_june_2015_uk

نظر شما در مورد فروش دیجیتالی بازی ها چیست؟ به نظر شما منطقی است بازی های موبایل که عمدتا هم رایگان هستند و از طریق پرداخت درون برنامه ای کسب درآمد می کنند فروش بیشتری نسبت به بازی های دیجیتالی روی پی سی و کنسول داشته باشند؟

Fallout Shleter را چگونه ارزیابی می کنید؟ رقم 5.1 میلیون دلاری برای دو هفته واقعا فوق العاده است و این در حالی است که حالا تقریبا یک ماه کامل از عرضه بازی گذشته و بتسدا توانسته صدر جدول اپ استور را از آن خود کند.

پردازنده کنسول بعدی نینتندو احتمالا توسط AMD ساخته می شود

nintendonx_1-600x338

به نظر می رسد که AMD در حال ساخت پردازنده های کنسول بعدی نینتندو، ملقب به NX است. نینتندو برای ساخت پردازنده گرافیکی Wii U با AMD همکاری داشت بنابراین هیچ بعید نیست که این شایعه حقیقت داشته باشد.

AMD نسل هشتم کنسول ها را با همکاری سونی و مایکروسافت فوق العاده شروع کرد و انویدیا را از بازار کنسول ها بیرون فرستاد. دسامبر سال گذشته، دویندر کومار از AMD در کنفرانس تکنولوژی Raymond James Financial به این مسئله اشاره کرد که سه چیپ جدید در حال ساخت دارند. وی گفت یکی از این چیپ ها برای وسیله ای فراتر از یک دستگاه گیمینگ ساخته می شود، پس بعید نیست سخنان ایواتای فقید در ارتباط با بزرگ بودن ایده ساخت NX حقیقت داشته باشد.

امروز نیز یکی از مدیران بالارتبه AMD به نام Lisa Su، ساخت چیپ سوم را تایید کرد. قراردادی بزرگ برای پروژه ای که یک میلیارد دلار ارزش دارد. لازم به ذکر است که در حال حاضر، مدیریت نینتندو به عهده شیگرو میاموتو و گنیو تاکدا است. سال آینده، نینتندو از پلتفرم NX رونمایی خواهد کرد.

البته فراگیر شدن چیپ های AMD در میان تولیدکنندگان کنسول های بازی ممکن است چندان به نفع کنسول ها نباشد. انویدیا سخت در تلاش است تا با همکاری استیم و دیگر شرکت های بزرگ، بازار پی سی را تصاحب کنند و AMD نیز بازار کنسول ها را بهترین جولان گاه می بیند.

امکان استریم بازی های اکس باکس وان روی پی سی مهیا شد

party11.0

تا عرضه ویندوز 10 به بازار تنها چند هفته باقی مانده و مایکروسافت سخت در تلاش است تا بهترین تجربه کاربری ممکن را ارائه دهد؛ چرا که ویندوز 10 احتمالا قرار است سال هایی طولانی مهمان پی سی های ما باشد.

در پست اخیر Larry Hryp، ملقب به میجر نلسون، مسئول بخش اکس باکس لایو در مایکروسافت، وی اعلام کرد که آپدیت جدیدی برای اکس باکس وان منتشر شده و این آپدیت جدید به کاربران اجازه می دهد بازی های کنسولی را روی پلتفرم های دیگر استریم کنند.

نه تنها پی سی ها، بلکه اگر یک تبلت ویندوزی هم داشته باشید، می توانید استریم را از طریق شبکه خانگی خود انجام دهید و برای مثال، کالکشن مستر چیف را (که در انحصار کنسول اکس باکس وان است) روی پی سی بازی کنید.

این ویژگی در دسترس 5 میلیون کاربر کنونی ویندوز 10 نیز بوده و کاربران بسیار موفق به استریم بازی های شان روی پی سی شده اند. این آپدیت، ویژگی های جدیدی به اپلیکیشن اکس باکس ویندوز 10 می آورد که پارتی چت یکی از آن هاست. برای مثال، می توانید با پی سی آنلاین شده و با دوستان تان در اکس باکسی تان در شبکه لایو گفتگو کنید.

اصلاحیه اولیه Batman: Arkham Knight در ماه آگوست منتشر می شود

batman_arkham_knight

پس از چندین هفته شایعه و خبر غیر رسمی، کمپانی برادران وارنر بالاخره عرضه اولین اصلاحیه بازی Batman: Arkham Knight برای پی سی را تایید کرد. گفته شده که این آپدیت در ماه آگوست برای پی سی منتشر خواهد شد و بسیاری از مشکلات مشخص شده را برطرف خواهد نمود.

عملکرد Batman: Arkham Knight روی پی سی تعریفی نداشت و به همین سبب، Warner Bros فروش بازی را متوقف کرد تا راه حلی برای آن ها پیدا کند. از همین رو، یک خرده فروشی استرالیایی طی نامه ای که از سوی ناشر بازی دریافت کرده بود متوجه شد بتمن حداقل تا فصل پاییز قرار نیست روی پی سی دوباره عرضه شود.

اما با این حال، چندین هزار نفر بازی را پیش از توقف فروش، خریداری کرده و در حال حاضر در اکانت استیم خود دارند. این اصلاحیه قرار است برای این افراد منتشر شود و پس از انتشار آپدیت اصلی، Batman: Arkham Knight دوباره روی پی سی عرضه گردد.

سازندگان بازی در فروم استیم گفته اند که عمده مشکلات مطرح شده در آپدیت 27 ژوئن طی آپدیت ماه جاری برطرف خواهد شد اما زمانی کار توسعه روی پی سی به اتمام می رسد که آپدیت نهایی منتشر گردد. هنوز تاریخ عرضه ای برای آپدیت نهایی مطرح نشده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • LORD.SAJAD
    LORD.SAJAD | ۲۸ تیر ۱۳۹۴

    هفته ایی آرام و غم انگیز با مرگ بزرگ مرد ایواتا

  • R3D R4N9ER
    R3D R4N9ER | ۲۸ تیر ۱۳۹۴

    تسلیت به جامعه ی نیتندو گیمرا.
    امیدوارم نینتندو دوباره یه کنسول نوآور بده و دوباره بازار کنسولا رو شخم بزنه!

مطالب پیشنهادی