ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین موبایل مجهز به اسپیکر استریو کدام بوده است؟

داشتن صدای رسا و بلند، همواره یکی از فاکتور های مهم خرید برای علاقه مندان به موبایل ها بوده. کاربران گاهی دوست دارند به موسیقی با اسپیکرهای تلفن همراه خود گوش فرا دهند و در چنین ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ تیر ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

داشتن صدای رسا و بلند، همواره یکی از فاکتور های مهم خرید برای علاقه مندان به موبایل ها بوده. کاربران گاهی دوست دارند به موسیقی با اسپیکرهای تلفن همراه خود گوش فرا دهند و در چنین موقعیتی، داشتن یک بلندگوی قدرتمند در موبایل، نقش بسیار مهمی را بازی می کند.

در ادامه قصد داریم نگاهی داشته باشیم به اولین موبایل هایی که از اسپیکر استریو برخوردار بوده اند. با دیجیاتو همراه باشید.

The-HTC-One-w600

ایستگاه اول، در سال ۲۰۱۳ است؛ زمانی که اچ تی سی، از اولین سری One پرده برداشت. در آن زمان مشخصا شرکت تایوانی بهترین اسپیکر برای موبایل ها را در پرچمدار خود به کار برده بود. بلندگویی که اگرچه از صدایی بلند بهره می برد اما اجازه نمی داد همزمان با بالا رفتن صدا، کیفیت کاهش پیدا کند.

در این میان البته Beats نیز از راه رسید و تغییرات نرم افزاری خود را برای HTC One به ارمغان آورد. پس از آن بود که داشتن صدایی عالی، تبدیل به یکی از مشخصه های بارز موبایل های ساخته شده توسط اچ تی سی شد.

اگرچه شرکت تایوانی در سال ۲۰۱۳، صدای موبایل ها را به مرحله جدیدی وارد کرد اما در واقع اولین سازنده تلفن همراه نبوده که از اسپیکرهای استریو در محصول خود بهره گرفته.

The-Nokia-X7-w600

برای مثال در سال ۲۰۱۱، یعنی ۲ سال پیش از معرفی اولین سری One، نوکیا در موبایلی به نام X7 از همین قابلیت بهره گرفت و این در حالی بود که در همان سال نیز «سونی اریکسون» در اکسپریا پلی از تکنولوژی مورد بحث استفاده کرده بود.

The-Sony-Ericsson-Xperia-PLAY-w600

البته باید خاطر نشان کرد که باز هم این دو محصول، هیچکدام جزء اولین ها نبوده اند. برای رسیدن به اولین تلفن همراهی که از اسپیکر استریو استفاده کرده است، باید به سال ۲۰۰۵ سفر کرد.

۱۰ سال پیش، ال جی از مدل VX-9800 پرده برداشت. زمانی که آن را باز می کردید با یک کیبورد کامل QWERTY رو به رو می شدید. البته از سوی دیگر می شد یک نمایشگر دوم را نیز در این قسمت دید. (در بخش روی دستگاه، یک نمایشگر کوچک به همراه اعداد وجود داشتند.)

The-LG-VX-9800-w600

می توانستید آهنگ های مورد علاقه تان را بر روی کارت حافظه miniSD ذخیره کرده و آنها را با اسپیکرهای استریوی VX-9800 پخش کنید؛ هرچند که کاربرد اصلی این موبایل به واسطه داشتن کیبورد QWERTY، بیشتر ارسال پیامک و ایمیل بود. البته هنوز هم به اولین موبایلی که از بلندگوی استریو نرسیده ایم و باز هم باید به اندکی عقب تر بازگردیم.

در ۱۸ فوریه سال ۲۰۰۵ و تقریبا چند ماه پیش از عرضه VX-9800، یک اپراتور ژاپنی به نام KDDI/Okinawa، از موبایل PENCK پرده برداشت. تلفن همراه تاشویی که از سوی هیتاچی به تولید رسید.

The-KDDI-PENCK-w600

همانگونه که احتمالا می توانید حدس بزنید، اسپیکر استریو بارزترین مشخصه این موبایل بود؛ از سوی دیگر تلفن همراه PENCK، دارای یک صفحه نمایش ۲.۲ اینچ، دوربین ۱.۳ مگاپیکسل و همچنین ۲.۸ مگابایت فضای ذخیره سازی بود. البته باید در نظر داشت که این موبایل مجهز به درگاه کارت حافظه miniSD گشت و بدین واسطه می شد فضای ذخیره سازی آن را افزایش داد. لازم به ذکر است که دسترسی به اینترنت نیز امکان داشت و ساخته ی هیتاچی در آن زمان از باند فرکانس CDMA پشتیبانی به عمل می آورد.

در واقع می توان گفت اولین موبایلی که مجهز به اسپیکر استریو بوده، بیش از ۱۰ سال پیش در کشور ژاپن تولید گشته. PENCK در آن زمان یکی از بروزترین موبایل های بازار بوده اما اکنون آیا می توان آن را با موبایل های بروز فعلی مقایسه کرد؟ گاهی بد نیست سرعت بالای تکنولوژی را قدر بدانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۳۰ تیر ۱۳۹۴

    NEC رو نگفتین چون کارش از استریو گدشته بود و 5 و 1 سوپر سروند بود :)

  • masih
    masih | ۳۰ تیر ۱۳۹۴

    5700 نوکیا را جا انداختید.لامصب چیپ صدا داشت.هنوز دارمش . . .

  • Yas
    Yas | ۲۹ تیر ۱۳۹۴

    x7 کیفیت خوبی داشت.اما اصلا به دقت m9 در فرکانس های مختلف نبود.

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۲۹ تیر ۱۳۹۴

    نوکیا... سری اکسپرس میوزیک...
    .
    هنوز خیلی از گوشیای جدید حجم و کیفیتِ صدای اونا رو ندارن..
    همین نوکیا X7 ... گرون بود... اما صداش از m9 نویزِ کمتری داره.. و بلندیش هم بهم نزدیکن

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۲۹ تیر ۱۳۹۴

      http://goo.gl/L7KrWi
      بررسی جی اس ام آرنا..

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی