ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

صاحبان ایده های بزرگ بودجه ای 12 هزار دلاری از YCombinator دریافت می کنند

پیش از آنکه شرکت ها پا بگیرند و حرفی برای گفتن داشته باشند، تنها ایده ای بیش نیستند. سم آلتمن رئیس شرکتی به نام YCombinator امروز اعلام کرد که این صندوق حالا به دنبال افرادی است که ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ تیر ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

پیش از آنکه شرکت ها پا بگیرند و حرفی برای گفتن داشته باشند، تنها ایده ای بیش نیستند. سم آلتمن رئیس شرکتی به نام YCombinator امروز اعلام کرد که این صندوق حالا به دنبال افرادی است که ایده هایی فوق العاده دارند و قصد دارد آنها را به نقطه ای برساند که سرانجام به یک کسب و کار واقعی بدل شوند.

این پروژه که قرار است در قالب طرحی به نام YC Fellowship دنبال شود، بودجه ای 12 هزار دلاری را در اختیار تیم های دارای صلاحیت قرار می دهد تا ایده هایشان را عملیاتی کنند (البته باید در نظر داشته باشید که این، با سرمایه گذاری های مرسوم این شرکت که هر شش ماه بکبار روی استارتاپ ها صورت می گیرد، فرق دارد).

آلتمن اظهار داشت که این تیم ها علاوه بر مبلغ یاد شده به برخی از منابع این شرکت نیز دسترسی خواهند داشت و یک شریک اختصاصی نیز برایشان در نظر گرفته می شود که امور شرکت را برای آنها به انجام برساند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این شرکت ها قرار است که برنامه کاری سبکی داشته باشند و در عوض دیگری نیازی نیست که به منطقه Bay Area نقل مکان کنند (هرچند که آلتمن توصیه می کند حتما این کار را انجام دهند).

گروه های علاقمند به دریافت این سرمایه باید به صورت تمام وقت و برای مدت هشت هفته روی پروژه هایشان کار کنند که این مساله همانطور که آلتمن تایید کرده با در نظر گرفتن مبلغ ناچیزی که قرار است به آنها پرداخت شود بسیار دشوار خواهد بود.

او اظهار داشته:

ما می دانیم که 12 هزار دلار پول زیادی نیست و این مبلغ برای بسیاری از افراد اصلا به چشم نمی آید اما برای بعضی از افراد می تواند همان خط حائل میان کار کردن در یک شرکت بزرگ و یا راه اندازی یک استارتاپ موفق باشد و اینها همان افرادی هستند قصد کمک کردنشان را داریم.

علاقمندان به دریافت سرمایه می توانند از هم اکنون درخواست خود را ارائه نمایند و برای این منظور نیز کمتر از یک هفته (تا 27 جولای) فرصت دارند.آلتمن گفته است که این برنامه بیشتر به کار استارتاپ هایی باشد که نمونه اولیه از کالای خود را تولید کرده اند و در مورد شرکت هایی که پیشتر روی آنها سرمایه گذاری شده قابل اجرا نیست.

وی همچنین اظهار داشته که از صاحبان ایده های موفق به صورت کامل حمایت خواهد شد و تیم هایی که خوب عمل کرده باشند اما نتوانند ایده هایشان را عملیاتی کنند نیز شانسی دوباره پیدا می کنند.

او در انتهای اینطور گفته است که: «اگر این برنامه موفق ظاهر شود دوست داریم روزی فرا برسد که سالانه از 1000 شرکت حمایت مالی کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مهدیار
    مهدیار | ۳۰ تیر ۱۳۹۴

    من صاحب ایده های بزرگم.
    زود باشید مایه تیله رو رد کنید بیاد :D

  • رایموند
    رایموند | ۳۰ تیر ۱۳۹۴

    درود...12000 دلار کمه...شرکت اواتک که در ایران از استارتاپ های ایرانی حمایت مالی می کنه 25000 دلار میده!

    • رضا
      رضا | ۳۰ تیر ۱۳۹۴

      25000 دلار نمیده برادر 25 میلیون تومان میده :)

      • رایموند
        رایموند | ۳۰ تیر ۱۳۹۴

        عجب...پس میگم 25 میلیون تومان :D

مطالب پیشنهادی