ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام در هفته جاری صدها کارمند خود را اخراج خواهد کرد

در میان کمپانی هایی که دستی بر تولید چیپست های مجتمع موبایل دارند، مشخصا کوالکام از همه شناخته شده تر است اما چنین موضوعی، به معنای آن نیست که همانند چند سال پیش، این شرکت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۰ تیر ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

در میان کمپانی هایی که دستی بر تولید چیپست های مجتمع موبایل دارند، مشخصا کوالکام از همه شناخته شده تر است اما چنین موضوعی، به معنای آن نیست که همانند چند سال پیش، این شرکت بزرگ همچنان سلطه خود را بر بازار حفظ کرده.

از یک طرف سامسونگ به سرعت در حال توسعه چیپست های خانگی خود است و سوی دیگر نیز رقبای چینی نظیر مدیاتک، با ارائه چیپست های که معمولا ارزان تر هم هستند، سعی در جلب علاقه کمپانی های سازنده تلفن همراه دارند.

کوالکام اکنون به نقطه ای رسیده است که در واقع، درآمدهایش سیری نزولی به خود گرفته اند و شایعه ای رواج پیدا کرده که در این هفته، قصد دارد تعداد زیادی از کارمندان خود را نیز اخراج کند. این خبر به احتمال زیاد در روز چهارشنبه، همزمان با ارائه آمار مالی شرکت یاد شده و در جلسه ای که از سوی مدیرانش برگزار می شود، اعلام می گردد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کوالکام قصد دارد از طریق اخراج کارمندان خود، هزینه هایش را کاهش داده و سیر درآمدهای خود را نیز دوباره صعودی کند.

در این میان اگرچه هنوز دقیقا مشخص نیست که چه تعداد کارمند اخراج خواهند شد اما اینگونه به نظر می رسد که تعداد اخراجی ها، به ۴۰۰۰ نفر برسد. لازم به ذکر است هنوز یک سال نشده که این شرکت، دست به تعدیل نیرو زده و تعدادی از کارمندان خود را نیز اخراج نموده. این اتفاق در دسامبر سال ۲۰۱۴ افتاد و شرکت یاد شده ۶۰۰ کارمند خود را اخراج کرد.

در سال جاری کوالکام مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته و به دلیل تولید محصولی نارس به نام اسنپدراگون ۸۱۰، به شدت از سوی شرکای سخت افزاری و همچنین رسانه ها مورد انتقاد قرار گرفت. این انتقادات زمانی به اوج خود رسید که حتی بزرگترین مشتری شرکت مورد بحث به نام سامسونگ نیز از جدیدترین ساخته آنها استفاده نکرد.

کوالکام برند بزرگی است و مشخصا با چنین مشکلاتی، به سوی ورشکستگی پیش نخواهد رفت اما می توان گفت مانند سال های گذشته، بر بازار چیپست های موبایل سلطه نداشته و در حال از دست دادن این ویژگی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • بهروز
    بهروز | ۳۰ تیر ۱۳۹۴

    همین 810 تو جی فلکس2 هیچ مشکل داغ شدن نداره دیگع خودت مطلبو بگیر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی