ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا گوگل در پی خرید بخش زیادی از سهام LG است؟

بر اساس شایعه ای جدید و البته عجیب از کره جنوبی، خبر می رسد که ظاهرا گوگل تمایل پیدا کرده تا بخشی از سهام کمپانی ال جی را در اختیار خود قرار دهد. در واقع، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۰

بر اساس شایعه ای جدید و البته عجیب از کره جنوبی، خبر می رسد که ظاهرا گوگل تمایل پیدا کرده تا بخشی از سهام کمپانی ال جی را در اختیار خود قرار دهد. در واقع، چنین عنوان می شود که گوگل اکنون آماده است تا ۳۵ درصد از سهام ال جی را خریداری کند.

چنین اقدامی، هزینه ای برابر با ۲.۲ میلیارد دلار برای گوگل در بر خواهد داشت اما به واسطه همین خرید، غول جستجو می تواند عنوان بزرگترین سهام دار ال جی را کسب کند. در این شایعه ذکر گشته که گوگل همکاری کامل با تیم مدیریتی ال جی را نیز تضمین نکرده است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

از سوی دیگر خبر می رسد که امروز صبح، ال جی مجبور شده تا شایعه خرید ۲ میلیارد دلاری گوگل از سهام این شرکت را به شکلی رسمی رد کند. لازم به ذکر است که همین شایعه باعث گشته بود که ارزش سهام ال جی با افزایش ۱۴ درصدی رو به رو گردد.

در هر صورت، اینکه گوگل از کسب عنوان بزرگترین سهام دار ال جی، در پی به دست آوردن چه سودی است، سوالیست که در میان اهالی تکنولوژی مطرح شده. دو شرکت یاد شده تا پیش از این، صرفا همکاری های تنگاتنگی در زمینه تولید اسمارت فون های موسوم به نکسوس داشته اند و مدتی است که شایع شده نسخه جدیدی از نکسوس نیز به دست شرکت کره ای در دست توسعه است.

گوگل از سوی دیگر، قبلا شانس خود را در خصوص خرید شرکت های سازنده تلفن همراه، با موتورولا امتحان کرد اما صرفا پس از زمان کوتاهی، تصمیم بر فروش آن گرفت. [هرچند پتنت های این شرکت را برای محافظت از اندروید نگه داشت.]

ال جی اما با موتورولا تفاوت های بسیار زیادی دارد و می توان گفت یکی از برندهای محبوب در زمینه ساخت سخت افزار است؛ شرکتی که از موبایل و تبلت تا تلویزیون را به تولید می رساند، محصولاتی که همه می توانند اندرویدی شوند و حضور گوگل در امر توسعه و تولید سخت افزار را نیز افزایش دهند. باید منتظر ماند و دید که سرنوشت این شایعه به کدام سو خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Alecferaa
    Alecferaa | ۱ مرداد ۱۳۹۴

    به نظرم گوگل نباید خیلی خودشو وارد حوزه سخت افزار کنه . اینکه مالکیت بخشی از ال جی رو داشته باشه خوبه به شرط اینکه بتونه محصولات خوبی رو با قیمت مناسب (دقیقا مثل نکسوس های ال جی ) تولید کنه .
    از طرفی موتورولا یه تجربه کم ثمر برای گوگل بود. شخصا موتورولا رو بیشتر دوست داشتم ولی تو عرصه جهانی نیاز به شرکت پیشرو برای ورود محصولات خلاقانه تر به واسطه بخش تحقیق و توسعه و دسترسی آسون به جدیدترین دستاورد ها تو زمینه نمایشگر، دوربین و... داره که ال جی بهترین گزینس .

  • بهروز
    بهروز | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    فکر کنم رقبای ال جی بعد این خبر سکته رو زدن ههه

  • علیرضا
    علیرضا | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    خیل بد میشه اگه گوگل بیاد سهام الجی رو بخره فقط همین مونده که کولرمون هم اندرویدی بشه

  • بدشانس !
    بدشانس ! | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    خیلی خوب میشد گوگل بخش موبایل سونی رو بخره

  • عیسی
    عیسی | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    چـــــــــــــــــــــی میــــــــــــــــــــــــگی!!!:)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی