ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بی ام و، آئودی و مرسدس احتمالا خریداران نهایی بخش نقشه نوکیا هستند

مدتهاست دائما نام مشتریان مختلفی به عنوان خریدار احتمالی بخش نقشه نوکیا یعنی Here Maps منتشر می شود، از خودروسازان آلمانی گرفته تا حتی فیس بوک و اپل. مدتی پیش نیز مدیر عامل این شرکت ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۶:۴۰

مدتهاست دائما نام مشتریان مختلفی به عنوان خریدار احتمالی بخش نقشه نوکیا یعنی Here Maps منتشر می شود، از خودروسازان آلمانی گرفته تا حتی فیس بوک و اپل. مدتی پیش نیز مدیر عامل این شرکت اعلام کرده بود نوکیا هنوز در مورد فروش این بخش مطمئن نیست.

گزارش جدید وال استریت ژورنال اما نشان می دهد بعد از هفته ها مذاکره، این سرانجام خودروسازان بزرگ آلمان یعنی آئودی، بی ام و دایملر (کمپانی صاحب مرسدس) هستند که برای خرید Here Maps با نوکیا به توافق های اولیه دست یافته اند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

هرچند رقم دقیق قرارداد هنوز مشخص نیست، اما گمان می رود این مبلغ اندکی بیشتر از ۲.۷۱ میلیارد دلار باشد. Uber هم گزینه دیگری بود که پیشتر اخباری مبنی بر علاقه اش برای خرید این بخش اعلام شده بود، اما ظاهرا نتوانسته در زمینه تعیین قیمت با نوکیا به توافق برسد و چند هفته پیش عرصه را ترک کرده است.

گزارش جدید همچنین نشان می دهد این ۳ خودروساز آلمانی قصد ندارند Here Maps را صرفا برای خودشان خریداری کرده و بنا دارند در آینده از تولیدکنندگان دیگر برای سهم گرفتن از این سرویس دعوت به عمل آورند. چنین اتفاقی باعث خواهد شد تمام خودروسازان عمده، یک حق انتخاب دیگر نیز در کنار گوگل مپز یا سرویس هایی مثل TomTom داشته و بتوانند سرویس خریداری شده را مطابق سلیقه خود، به هر شکل یا فرمی که نیاز باشد درآورند.

این معامله از یک جهت دیگر نیز به نفع خودروسازان خواهد بود و آن اینکه خرید یک سرویس آماده بسیار ساده تر توسعه آن از صفر است. وال استریت ژورنال همچنین اعلام کرده سازندگان فوق، ابزار تازه را در آزمایش خودروهای بدون راننده خود نیز بکار خواهند گرفت. البته از یاد نبریم که همه این موارد تنها در صورت امضا شدن برگه توافق نهایی توسط همه طرفین میسر می شود، اتفاقی که به گفته یکی از منابع مطلع این روزنامه، در چند روز آینده رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Majid6670
    Majid6670 | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    "بی ام دبلیو" درستشه :)

    • H.Azad
      H.Azad | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

      درستش همین بی.ام.و هست نه بی.ام.دبلیو.
      که مخفف کلمات آلمانی: Bayerische Motoren Werke هست.

      • Majid6670
        Majid6670 | ۲ مرداد ۱۳۹۴

        عزیز دل مخفف که میشه اولین حرف کلمه ها همونجوری که تو الفبای انگلیسی هست تلفظ میشه. میتونی به مستندهای خارجی و... مراجعه کنی. میگن “بی ام دبلیو”

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    امیدوارم بهترین سود و بهره رو از این کار ببره.

    فقط قیمت یه کمی پایینه به نظرم!!!

مطالب پیشنهادی