ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک: نگران فروش آیفون نباشید

ساعاتی پیش در گزارش مالی اپل برایتان نوشتیم که این شرکت موفق گشته تا ۴۷.۵ میلیون آیفون را به فروش برساند. از طرفی، تحلیلگران برآورد فروشی ۴۹ الی ۵۰ میلیونی را داشته اند. در واقع ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۲:۴۰

ساعاتی پیش در گزارش مالی اپل برایتان نوشتیم که این شرکت موفق گشته تا ۴۷.۵ میلیون آیفون را به فروش برساند. از طرفی، تحلیلگران برآورد فروشی ۴۹ الی ۵۰ میلیونی را داشته اند. در واقع می توان گفت اگرچه اپل نتوانسته انتظارات وال استریت را برآورده سازد اما باز هم فروش آیفون، بسیار بالا بوده است.

تیم کوک نیز در کنفرانس مالی این شرکت که در شب گذشته برگزار شده بود، تلاش داشت تا همین موضوع را یادآور شود.

تیم کوک

تیم کوک

ما تصور می کنیم آیفون، هنوز سال های بسیار، بسیار، بسیار زیادی برای خلاقیت و نوآوری پیش روی خود دارد. هنوز نوآوری های زیادی هستند که آنها را به موبایل خود وارد ننموده ایم. در واقع بنده متصور هستم که در ابتدای راه نوآوری هستیم نه در پایان آن. 

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سرمایه گذاران، بر میزان فروش آیفون ها بسیار حساس هستند و به همین دلیل نیز، آقای کوک تلاش کرد تا تقاضای کمتر از حد انتظار این موبایل را توجیه نماید. در واقع اپل با ارزش ترین برند جهان است و آیفون هم پر فروش و پر سود ترین محصول همین شرکت، در نتیجه سرمایه گذاران نیز حق دارند نگران اوضاع باشند.

فروش آیفون در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵، درآمدی ۳۱.۴ میلیارد دلاری را برای اپل به ارمغان آورده که می توان گفت ۶۳ درصد از درآمدهای کل دوره مورد بحث را تشکیل می دهد. به همین دلیل و از آن جایی که موفقیت اپل به موفق بودن آیفون گره خورده، تیم کوک زمان زیادی را صرف توضیح در خصوص فروش آیفون کرد.

iphone-6-gold-back

لازم به ذکر است که ارزش سهام اپل در سال جاری، تا ۱۸ درصد افزایش داشته اند اما ساعاتی پس از ارائه آمار یاد شده، ارزش سهام تا ۶.۴ درصد کاهش پیدا کرد.

تیم کوک اضافه کرد: «به هر شکلی که به ماجرا نگاه کنید، عملکرد ما خیره کننده بوده است. از نظر ما، فروش آیفون بسیار برچسته و عالی بوده.» وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که در مقایسه با دوره سه ماهه گذشته در سال پیش، رشد فروش بسیار بالا بوده است.

آقای کوک به این موضوع نیز اشاره کرد که صرفا ۲۷ درصد از خریداران آیفون، از مدل پیش به نسخه جدید مهاجرت کرده اند و هنوز در سال های آینده، می توان مانور زیادی برای فروش محصول مورد بحث داد. او در نهایت اذعان داشته که تصور می کند دوره سه ماهه فعلی نیز با آماری عالی به پایان برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • sahar
    sahar | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    فقط سامسونگ

  • فرزین سیف‌الهی
    فرزین سیف‌الهی | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    منتظر روزی هستم که از تیم کوک آماری از فروش در ایران ارائه بده. لطفا!

  • سهیل
    سهیل | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    رشد حبابی سهام همین مشکلات را هم داره یه دفعه 6.4 درصد از ارزش کم بشه
    شکی در خیره کننده بودن فروش سری 6 نیست. اما من از سیاست های تیم کوک می ترسم. مخصوصا سیاست نازک کردن که از مک بوک تا آیفون داره به کار می گیره. شاید طرفداران مد و زیبایی خیلی باهاش حال می کنن و به همین دلیل فروش بالا میره اما ...
    طرفداران اکوسیستم ios خیلی مشکل دارن مخصوصا با نسخه 8 که افتضاحه به تمام معناست و پر از باگ. این یعنی پروندن طرفداران اصیل. امیدوارم در این مورد بیشتر از این به میراث استیوجابز خیانت نشه...

  • LORD.SAJAD
    LORD.SAJAD | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    اصلا من تا به حال نگران فروش آیفون نبودم و نخواهم بود ))))))) سیب گاز زده

  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    تیم کوک حرفی زده که نشان از ترسش داره.

    • منصور
      منصور | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

      بله درست است

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی