ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی اپل از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵؛ یک میلیارد دلار درآمد از فروش ساعت

اپل امروز گزارش مالی مربوط به سه ماهه دوم از سال ۲۰۱۵ (در واقع سه ماهه سوم از سال مالی ۲۰۱۵) را منتشر نمود. همانطور که می دانید، دوره ی سه ماهه قبلی، در واقع اولین ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۱ تیر ۱۳۹۴ | ۰۹:۲۳

اپل امروز گزارش مالی مربوط به سه ماهه دوم از سال ۲۰۱۵ (در واقع سه ماهه سوم از سال مالی ۲۰۱۵) را منتشر نمود. همانطور که می دانید، دوره ی سه ماهه قبلی، در واقع اولین دوره مالی بوده که ساعت اپل به شکل کامل در بازار حضور داشته و از همین رو نیز، سرمایه گذاران و سهام داران این شرکت به شدت علاقه داشته اند بدانند که فروش شخصی ترین محصول اپل، چگونه بوده است.

در این میان باید اذعان داشت که عمده درآمد شرکت یاد شده همچنان از فروش آیفون، آیپد و مک حاصل گشته و اپل در واقع توانسته درآمدی ۴۹.۶ میلیارد دلاری را از آن خود نماید. جالب اینکه پیشتر از سوی تحلیلگران، گمانه زنی شده بود که درآمد شرکت مورد بحث، تا ۴۹ میلیارد دلار خواهد رسید که آمار ارائه شده از سوی اپل در واقع درخشان تر از آن چیزی بوده که پیشتر تصور می شده است.

از همین درآمد ۴۹.۶ میلیارد دلاری، اپل توانسته سود خالص ۱۰.۷ میلیارد دلار را برای خود کنار بگذارد. هرچند که در دوره مالی پیش، سود عملیاتی این شرکت به واسطه فروش بالاتر آیفون ها، تا ۱۸ میلیارد دلار رسیده بود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به بحث ساعت اپل بازگردیم؛ همانگونه که قبلا برایتان گفته ایم، اپل در گذشته اعلام نموده بود که آمار دقیقی از تعداد ساعت های فروش رفته عنوان نخواهد کرد. با این حال، تحلیلگران گمانه زنی می کنند که در دوره گذشته، این شرکت قادر گشته تا ۴ میلیون اپل واچ را به فروش برساند. از سوی دیگر خود ساعت نیز با قیمت های متفاوتی به فروش می رسد و از طرفی، فروش آیپاد، اپل تی وی و سخت افزارهای Beats نیز باعث گشته تا نتوان مشخص کرد که دقیقا چه تعداد اپل واچ فروش رفته. در واقع، ساعت و بقیه محصولاتی که نامشان ذکر شد، در میان دسته بندی «سایر محصولات» جای می گیرند.

حال می توان به این موضوع اشاره کرد که در دسته بندی «سایر محصولات»، درآمد به ۲.۶۴ میلیارد دلار رسیده در حالی که درآمد همین بخش در مقطع زمانی مشابه در سال ۲۰۱۴، برابر با ۱.۷۶ میلیارد دلار بوده است.

bgr-apple-watch-iphone-6

مدیر ارشد بخش مالی اپل به نام Luca Maestri به نیویورک تایمز گفته: «فروش اپل واچ در ۹ هفته اول موجود شدنش، حتی از آیفون و آیپد نیز در ۹ هفته ای که این محصولات برای اولین بار برای فروش ارائه شده بودند، بیشتر بوده است.»

وی همچنین در مصاحبه ای با Associated Press اذعان داشته که فروش اپل واچ باعث گشته تا بخش «سایر محصولات» با افزایش درآمدی ۹۵۲ میلیون دلاری رو به رو گردد و این در حالی بوده که این شرکت در دوره مورد بحث، آیپاد و لوازم جانبی کمتری را به فروش رسانده. در واقع، می توان برآورد کرد که اپل درآمدی ۱ میلیارد دلاری از فروش ساعت اپل در دوره سه ماهه پیش به دست آورده است.

در این میان آیفون، باز هم بیشترین سود را برای کمپانی ساکن کوپرتینو به همراه داشته؛ دقیق تر اگر بخواهیم به آمار مالی اپل نگاه کنیم، می بینیم که ۷۰ درصد درآمد این شرکت از سوی فروش آیفون هایش بوده. در این دوره سه ماهه، اپل ۴۷.۵ میلیون آیفون را به فروش رسانده؛ در صورتی که در دوره مشابه در سال پیش، این شرکت قادر به فروش ۳۵ میلیون آیفون شده بود. البته ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که تحلیلگران برآورد کرده بوده که اپل بتواند در دوره یاد شده، به فروش ۴۹ الی ۵۰ میلیون آیفون دست پیدا کند، در نتیجه ی همین موضوع، ساعاتی پس از اعلام نتایج، سهام اپل با کاهش ارزش ۷ درصدی رو به رو شد.

فروش آیپدها اما همچنان رو به کاهش است؛ اپل در سه ماهه گذشته ۱۰.۹ میلیون آیپد به فروش رسانده که آمار فروش همین محصول در سه ماهه مشابه در سال ۲۰۱۴، برابر با ۱۳.۳ میلیون واحد بوده است. از سوی دیگر ۴.۸ میلیون کامپیوتر مک فروش رفته که آمار همین مقطع زمانی در سال ۲۰۱۴ نیز ۴.۴ میلیون واحد بوده.

تیم کوک

تیم کوک

دوره ی سه ماهه ی شگفت انگیزی را پشت سر گذاشتیم؛ دوره ای که در آن درآمد حاصل شده از فروش آیفون، ۵۹ درصد بیشتر از دوره مشابه در سال ۲۰۱۴ بوده است. فروش کامپیوترهای مک نیز بسیار بالا بوده و همچنین توانسته ایم بیشترین درآمد را بابت ارائه سرویس های خود دریافت کنیم؛ سرویس هایی که آنها را در App Store در اختیار کاربران قرار می دهیم. نباید فراموش کرد که «ساعت اپل» نیز شروعی عالی داشته است. 

آقای کوک، با این جملات کنفرانس مالی اپل را به پایان رساند و به سهام داران گفت که فروش ساعت اپل در ماه ژوئن، بیشتر از ماه های دیگر بوده است. وی همچنین باور دارد که کاربران علاقه بسیار زیادی به خرید این محصول دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • ali.n
    ali.n | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    این اعداد و ارقام رو میبینم و با رقم دارایی های بلوکه شده ایران مقایسه میکنم میبینم چقدر نادونیم ،،،چرا این ها که همش احساس تکلیف میکنن و دلواپسن نمیفهمن باید شرایط رو فراهم کنن و شرکتهایی اینچنین رو تقویت و حمایت کنن ،باید سرمایه دارا رو سوق بدن به سمت تاسیس اینجور شرکتها همونجوری که سوق دادن به سمت واردات برنج و تخم مرغ و.......اپل هم این درامد حقشه و حلالشه ،با سیاست های درست و راضی کردن و راضی نگه داشتن خریدار به دستش اورده .

  • Metal
    Metal | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    فروش بالاي ساعت اپل در سه ماه آرزوي فروش بعضي برندهاي كپي كار در سه ساله و اين حقيقتي است تلخ براي ضد اپليها
    مقايسه ساعت هوشمند با ساعت كلاسيك مثل مقايسه چرتكه با ماشين حسابه !
    ساعت هوشمند يك رده بندي جديد هست و مثل هميشه مخالفان تغيير باهاش مخالفند !!
    بهتره اونها كه هيجي حاليشون نيست كمتر چرت و پرت بگند

  • Metal
    Metal | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    تنها محصولي كه اپل تا حالا اشتباه وحشتناكي كرده دربارش آيپد اير ٢ هستش !
    مردم بيچاره با زبون بي زبوني ميگند بابا نخواستيم باتري و كم كنيد
    نخواستيم روشنايي نمايشگر و كم كنيد
    ديگه چطوري مردم با نخريدين محصولات جديد بگند خوشمون نمياد تبلت با باتري و روشنايي كم ؟!!
    احتمالا براي آيپد ميني ٤ ميان باتري عالي نسل قبلش و ميكنند افتضاح تا فروش تبلت كمتر هم بشه !

  • mortezaall(mutd)
    mortezaall(mutd) | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    ۱میلیارد ساعت...!
    \(@@)/

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

      حدس می زنن ، چیز دقیقی نیست من فقط نمی دونم چرا عددش رو اعلام نمی کنن اگر به نظر خودشون این قدر فروشش عالی بوده

      • SAEED DASTMARD
        SAEED DASTMARD | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

        دیوان فروشش هر چی هست از کل اندرویدی ها بیشتر بوده.

        • Divan Greedy (thankyouaj)
          Divan Greedy (thankyouaj) | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

          من نمی دونم این چه فرهنگی که جا افتاده ، مگه فقط اندرویید و ios توی بازارن ؟؟ شرکت هایی مثل fitbit , jawbone, pebble و ... هم هستن مخصوصن fitbit که بیشتر بازار دستشه

          • SAEED DASTMARD
            SAEED DASTMARD | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

            برندی که اپل ساخته به خاک خون میکشه همشون رو میگی نه منتظر باش.

مطالب پیشنهادی