ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ Ubik قصد دارد موبایل اندرویدی ایده آل بسازد، با Uno آشنا شوید

Ubik Uno یک تلفن هوشمند ۵.۵ اینچی است که برای جمع آوری سرمایه روی سایت کیک استارتر معرفی شده و سرمایه گذاران اولیه می توانند آن را با قیمت ۲۸۰ دلار پیش خرید کنند، قیمتی که ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳۱ تیر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

Ubik Uno یک تلفن هوشمند ۵.۵ اینچی است که برای جمع آوری سرمایه روی سایت کیک استارتر معرفی شده و سرمایه گذاران اولیه می توانند آن را با قیمت ۲۸۰ دلار پیش خرید کنند، قیمتی که برای یک موبایل رده بالای طراحی شده برای رقابت با پرچمداران، مناسب به شمار می رود.

جمع آوری سرمایه برای تولید تلفن های هوشمند از طریق مشارکت عمومی (crowdfunding) ایده ای است که پیش از این توسط سازندگان به بوته آزمایش گذاشته نشده است و اکنون این استارتاپ نه تنها قصد دارد ایده فوق را محقق کند، بلکه اهداف بلندپروازانه تری را نیز در سر می پروراند.

در مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا با اولین محصول و اهداف آینده این استارتاپ تازه بیشتر آشنا شویم.

Uno به یک نمایشگر IPS با رزولوشن ۱۰۸۰p مجهز است که حاشیه های کناری آن از فرط باریک بودن به چشم نمی آیند و این خصوصیت را می توان یکی از جذاب ترین مشخصه های این تلفن هوشمند تازه وارد به حساب آورد. پردازنده این دستگاه نیز ساخت مدیاتک بوده در کنار ۸ هسته ۲.۲ گیگاهرتزی خود، به ۳ گیگابایت حافظه رم مجهز است.

نرم افزار در نظر گرفته شده برای Uno تقریبا همان اندروید خالص است که سازنده تنها اپلیکیشن دوربین آن را با نمونه اختصاصی خود جایگزین کرده است، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی مجهز به سنسور سونی و گشودگی دهانه لنز f/2.2 که بر اساس اعلام Ubik از عملکرد مطلوبی بهره مند خواهد بود.

از دیگر خصوصیات سخت افزاری اعلام شده توسط سازنده نیز می توان به مواردی مثل بدنه آلومینیومی، درگاه MicroSD، شیشه گوریلا گلس ۳ برای محافظت از نمایشگر و باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری اشاره کرد که هرچند از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می کند، اما امکان شارژ بی سیم را ندارد. مشخصات سخت افزاری که در مجموع می توان گفت برای اولین تلفن هوشمند یک استارتاپ تازه و گمنام، کاملا مطلوب و قابل قبول هستند.

فعالیت های کمپانی مادر Ubik عموما به بازار کشور کره محدود می شود، اما این استارتاپ جدید اعلام کرده تلفن هوشمند خود را برای بازار ایالات متحده طراحی کرده است و تمام استانداردهای لازم برای پشتیبانی از شبکه مخابراتی اپراتورهای AT&T و T-Mobile در آن رعایت شده اند.

این سازنده همچنین اعلام کرده آمادگی دارد بلافاصله پس از جمع آوری سرمایه ۲۰ هزار دلاری مورد نظر خود از طریق سایت کیک استارتر، تولید محصول را آغاز کرده و قیمت در نظر گرفته شده برای فروش آن نیز ۳۴۵ دلار خواهد بود.

Ubik اعتقاد دارد این بهترین تلفن هوشمندی است که در آینده نزدیک می توانید تهیه کنید، ادعایی که پذیرش آن دشوار است چرا که به زودی و در همین تابستان محصولات باکیفیتی مثل گلکسی نوت ۵ و تلفن های هوشمند قدرتمند و ارزان قیمت تری مثل وان پلاس ۲ به بازار عرضه خواهند شد. حتی در حال حاضر نیز محصولات بسیار با کیفیتی مثل G4 و گلکسی S6 در بازار وجود دارند که البته با قیمت بالاتر قابل تهیه هستند.

هدف این استارتاپ اما تنها ارائه یک تلفن هوشمند خوب نبوده و همانطور که گفته شد این سازنده ایده های بزرگ تری در سر می پروراند. در حقیقت می توان گفت برنامه اصلی Ubik پس از ارائه اولین تلفن هوشمند آغاز خواهد شد. این استارتاپ قصد دارد به اولین برند «اوپن سورس» در جهان تبدیل شود، البته نه از طریق انتشار عمومی جزئیات نحوه ساخت محصول در خط تولید، بلکه با دخیل کردن کاربران در تصمیم گیری برای انتخاب خصوصیات تلفن های هوشمند بعدی.

تصور کنید بتوانید بین پنل OLED یا LCD انتخاب کنید، یا تصمیم بگیرید نسل بعدی این تلفن هوشمند با سایز کوچکتری ساخته شود، یا حتی اینکه ترجیح بدهید بجای چیپست های ساخت مدیاتک از مدل های ساخت کوالکام استفاده شود، کاری که قرار است از طریق انجام رای گیری در انجمن اینترنتی سازنده انجام شود.

Ubik اعلام کرده برای این کار یک ابزار مبتنی بر وب ارائه خواهد کرد که کاربران می توانند از طریق آن با در نظر گرفتن قیمت هر قطعه، بخش های مورد نظر خود را از محصول حذف کرده، یا به آن اضافه نمایند. روندی که تاحدودی به نحوه کار سایت MotoMaker موتورولا شباهت دارد، اما در آن بجای انتخاب رنگ و جنس بدنه، کاربران نوع سخت افزار و قطعات داخلی دستگاه را به سلیقه خود انتخاب می کنند.

در بلندپروازانه بودن این ایده شکی وجود ندارد، آن هم برای استارتاپی که هنوز حتی برادری خود را نیز اثبات نکرده است. کاربران هنوز نمی دانند اگر چنین تلفن هوشمندی تولید شد، تا چه حد می توان به دریافت آپدیت های نرم افزاری آن مطمئن بود، یا اینکه پشتیبانی مشتریان به چه شکل خواهد بود و سوالات متعدد دیگری که در مورد هر سازنده تازه واردی در بازار شکل می گیرد، خصوصا در مورد استارتاپ هایی که از طریق جذب سرمایه های عمومی شکل می گیرند، سوال هایی که تا پیش از رسیدن موعد آغاز عرضه این محصول در سپتامبر، مصادف با شهریور/مهر ماه نمی توان آنها را پاسخ داد.

در پایان می توانید تصاویر نمونه اولیه ساخته شده از تلفن هوشمند Uno را مشاهده نمایید.

ubik1_2040.0

ubik5_2040.0

ubik4_2040.0

ubik3_2040.0

ubik2_2040.0

ubik9_2040.0

ubik7_2040.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Ahmad1999
    Ahmad1999 | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    گوشی قشنگیه ولی ای کاش یه تغییری تو رابط کاربری ایجاد میکرد
    .
    .
    .
    خودمونیما اول که دیدمش یاد لومیا افتادم

    • اشکان
      اشکان | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

      آره به شدت شبیه لومیا 925ـه.

  • Saafa
    Saafa | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    هرچقدر هم که میخواد کانفیگ داشته باشه...!
    .
    من به زیبایی گوشی بیشتر اهمیت میدم تا کانفیگ و CPU و فلان! چون همین الان گوشی ها زیادی هم قوی شدن!
    .
    همین الان سخت افزاری دیگه قوی تر از اس5 نیازی نیست (به نظرم).

    • Tile_Soft
      Tile_Soft | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

      متاسفانه این یک ایراد هست
      هر چه قدر زیبایی مهم باشه ولی بعد از یک مدت ضعف سخت افزاری برای هر کاربری آزار دهنده میشه
      ضمنا از بابت سخت افزار note 4 ، s6 و s6 edge ، LG G4 خیلی خیلی از S5 قوی تر هستن

  • einkaf
    einkaf | ۳۱ تیر ۱۳۹۴

    چقدر خوبه : )
    من می‌خوامش : (

مطالب پیشنهادی