ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی کوالکام از سه ماهه سوم ۲۰۱۵ منتشر شد؛ ۱۵ درصد از نیروی کار این شرکت تعدیل می شود

کوالکام عاقبت گزارش مالی خود برای سه ماهه اخیر را منتشر نموده، گزارشی که حاکی از اخبار ناخوشایندی است و از تعدیل شدن ۱۵ درصد نیروی کاری این شرکت به منظور بهبود ساختار و اوضاع ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

کوالکام عاقبت گزارش مالی خود برای سه ماهه اخیر را منتشر نموده، گزارشی که حاکی از اخبار ناخوشایندی است و از تعدیل شدن ۱۵ درصد نیروی کاری این شرکت به منظور بهبود ساختار و اوضاع اقتصای اش حکایت دارد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ناگفته نماند که این تعدیل و بهبودهای یاد شده ناگزیر به نظر می رسند، زیرا کمپانی مورد بحث در سه ماهه گذشته درآمدی برابر با ۵.۸ میلیارد دلار داشته که این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل شامل افتی ۱۴ درصدی گشته؛ سود خالص کوالکام نیز با کاهشی ۳۵ درصدی حالا به ۱.۶ میلیارد دلار رسیده است.

در کنار اعداد و ارقام نا امید کننده ای که به آنها پرداختیم، بزرگترین و موفق ترین چیپست ساز موبایل در سال های اخیر در حالیکه قبلاً دوبار از پیش بینی هایش در مورد سال جاری مالی کاسته بود، مجدداً نیز این امر را تکرار نموده و بازهم به مبالغی کمتر بسنده کرده.

وبسایت Recode در همین رابطه و در گزارشی آورده، کوالکام به واضح ترین شکل ممکن در برآیند درآمدی اش از چیپست های خود تجدید نظر نموده، زیرا تقاضا برای به کارگیری مدل های قدرتمند در محصولات پرچمدار کمتر از حد انتظار بوده و البته این موضوع با کاهش فروش موبایل های دارای چیپ های این شرکت در سرزمین اژدهای سرخ نیز همراه شده است.

به زبان ساده تر و آنطور که شواهد نشان می دهند برتری اپل و سامسونگ در بازار تلفن های هوشمند نه تنها سبب گشته تا سایر تولیدکنندگان موبایل به چالش بیافتند، بلکه تامین کنندگان سخت افزار مورد نیاز برای مونتاژ اسمارت فون ها را نیز دچار دردسر کرده است.

گزارش ها تا به امروز می گویند دو برندی که پیش تر به آنها اشاره شد سهم بسیار بزرگی از درآمد دنیای تلفن های هوشمند را به خود اختصاص داده اند، این دو کمپانی طی سال های اخیر تمایل زیادی در به کارگیری چیپ های کوالکام نداشته اند و لذا تنها نام های باقی مانده حائز اهمیتی که به سمت این چیپست ساز می روند عبارتند از HTC، LG و چند شرکت دیگر که البته فروش شان چندان چشم گیر نیست و سهم زیادی هم از بازار ندارند.

لذا به تقلا افتادن کوالکام برای بهبود اوضاع و تغییر پدید آوردن در آینده ی پیش رو امری کاملاً طبیعی به نظر می رسد، هر چند که باید دید این تلاش ها ثمره ای نیز خواهند داشت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • LORD.SAJAD
    LORD.SAJAD | ۵ مرداد ۱۳۹۴

    بنظر سهم فروش کوالکام داره به جیز میره . نباید فاجعه 810 رو انجام میداد فکرکنم فاجعه 810 خاطره تلخی برای کوالکام بشه امیدوارم این اتفاق نیافته.

  • محمدرضا پورمیرزایی M.R.P
    محمدرضا پورمیرزایی M.R.P | ۱ مرداد ۱۳۹۴

    به نظر من این فشارها خوبه و هرچی فشار بیشتری به کوالکام بیاد بهتر میشه(البته منظورم اخراج کارمندان و تعدیل نیروی کاریش نیست) دیدیم که تا قبل از 810 کوالکوم خیلی یکی تازی کرد و خیلیم کارش درست بود ولی مطمئن باشید با اتفاقاتی که واس چیپ 810 افتاد قشنگ حواسشو جمع کرده و خیلی تلاششو بیشتر میکنه! این ممطمئنا به نفع کاربرا تموم میشه( احتمال اینکه به نفع شرکتام بشه خیلی زیاده چون باید دوباره نظرشونو جلب کنه)
    امیدوارم چیپ 820 بازم کوالکام رو بیاره وسط میدان جنگ چیپ های موبایل(مطمئنم این اتفاق میوفته و قدرت زیادی هم همراهش خواهد بود)

  • badboy17
    badboy17 | ۱ مرداد ۱۳۹۴

    لابد اینم اثر شایعات سامسونگه :/

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۱ مرداد ۱۳۹۴

    بازار به کل دست اپل و سامسونگ! هر دو هم پردازنده اختصاصی خودشون رو تو پرپم دار هاشون به کهر می برن همین نشون می ده چه قدر بازار برای این که خودش رو کوالکام سال پیش نگه دار سخته!
    باید حسابی با LG , HTC , SONY , MI همکاری داشته باشه تا بخشی از بازار رو به دست بگیره! و می بینه تو پرچم داره ها داره نفوذش کم می شه تو میان رده ها و پایین رده ها بیش تر وارد بشه که رقیب های کوچک تری مثل مدباتک داره!

    • Siamak Gol
      Siamak Gol | ۱ مرداد ۱۳۹۴

      الجی که داره چیپِ خودشو میزنه..
      اچ تی سی و سونی هم که فروشوش کمه.. میمونه فقط شیایومی که اونم اینقدر پول داره که احتمالا دیر یا زود اونم پردازنده خودشو میزنه....
      شرکتا هم خوششون میاد..چون بلاخره یه واسطه کم میشه و قیمت پایین میاد و میتونن به دلخواه خودشون سر پردازنده کار کنن... کم کم همه ی قدرتا سراغ چیپ های خودشون میرن...

      • borna_talebi
        borna_talebi | ۱ مرداد ۱۳۹۴

        همون سونی و HTC هم دارن به سمت مدیاتک میرن.هم تو پرچمدار هم میان رده و پایین رده.

    • Garlat of rivia
      Garlat of rivia | ۱ مرداد ۱۳۹۴

      اصلی ترین خریدارش سامسونگ بود ک اونم رو سری اس نذاشت جدیدا خبر اومده رو نوت جدید هم خبری نیست خوب معلومه چقدر افت فروش میکنه

مطالب پیشنهادی