ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید پردازنده های موبایل ۱۰ نانومتری رسماً به نقشه راه سامسونگ وارد شد

سامسونگ هم اکنون با چیپست های ۱۴ نانومتری FinFET خود یکی از پیشتازان در عرصه ی تراشه های موبایل محسوب می شود و با موفقیت اگزینوس ۷۴۲۰ که در گلکسی اس ۶ به کار رفته بود ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰

سامسونگ هم اکنون با چیپست های ۱۴ نانومتری FinFET خود یکی از پیشتازان در عرصه ی تراشه های موبایل محسوب می شود و با موفقیت اگزینوس ۷۴۲۰ که در گلکسی اس ۶ به کار رفته بود و به شدت قدرت نمایی می کرد نیز توانسته حواس همگان را به خود معطوف نماید.

اما ظاهراً این شرکت قصد ندارد لحظه ای فرصت را از دست بدهد و از همین رو امروز آنها به صورت رسمی و طی ویدئویی اعلام نموده اند که تولید چیپ های ۱۰ نانومتری FinFET وارد نقشه راهشان شده و به زودی در این راستا گام های لازم را برخواهند داشت.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برخی منابع حدس می زنند اعلام رسمی و علنی این موضوع با خبری که چند وقت پیش از جانب کمپانی رقیب یعنی TSMC منتشر شد چندان بی ارتباط نباشد؛ TSMC اندکی قبل ذکر نمود که می خواهد از تکنولوژی ۲۰ نانومتری مستقیماً به تکنولوژی ۱۰ نانومتری گذار کند و بدین ترتیب ساخت محصولات ۱۴ نانومتری را به فراموشی بسپارد.

کارشناسان حدس می زنند سامسونگ تلاش داشته به مشتریان بالقوه ای که به چیپ های ۱۰ نانومتری نیاز دارند و احتمال می رفته به سمت رقیب هدایت شوند، گوش زد نماید که آنها با قدرت در میدان حضور خواهند داشت.

کمپانی کره ای برنامه هایی جدی برای توسعه ی بیشتر خط تولید ۱۴ نانومتری اش دارد، ولی هنوز از زمان آغاز به کار خط تولید ۱۰ نانومتری خود حرفی به میان نیاورده و تنها شنیده های قبلی می گویند که این خط تولید در سال آینده به بهره برداری می رسد.

در ماه می سال جاری نیز سامسونگ برخی از ویفرهای ۱۰ نانومتری اش را برای مشتریان حائز اهمیتی همچون اپل به نمایش درآورد تا نشان دهد از توانایی های لازم برای گرفتن سفارش های آتی آنها برخوردار است، البته چالش اصلی اینجاست که TSMC از امسال تولید نمونه های جدید را آغاز خواهد کرد در حالیکه هنوز غول تکنولوژی کره ای از تاریخی دقیق سخن نمی گوید و فقط قطعی بودن مسئله را یادآور می شود.

طبق اطلاعات موجود پردازنده های ۱۰ نانومتری ۲۰ درصد سریع تر از نسل فعلی بوده و ۴۰ درصد هم انرژی کمتری مصرف می کنند و بدین ترتیب سرعت بیشتر و مصرف باتری کمتر را با خود به همراه خواهند داشت. ضمناً از شواهد اینطور بر می آید که سال آینده متعلق به همین پردازنده ها خواهد بود و کمپانی های تولید کننده سعی خواهند کرد در پرچمداران جدیدشان از آنها بهره بجویند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • manowar
    manowar | ۱ مرداد ۱۳۹۴

    به افتخار انتشار ویندوز 10 سامی جان پردازنده های 10 نانومتری منتشر می کند.
    شوخی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی