ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی یاهو از سه ماهه دوم ۲۰۱۵ منتشر شد؛ ۲۱.۶ میلیون دلار ضرر و تعدیل هزار نفر از پرسنل تمام وقت

کمپانی یاهو در گزارش مالی خود مرتبط به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ خبر از عوایدی ۱۶ سنتی به ازا هر سهم داده و درآمدی ۱.۰۴ میلیارد دلاری نیز کسب نموده است. خبرگزاری رویترز در همین رابطه ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

کمپانی یاهو در گزارش مالی خود مرتبط به سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ خبر از عوایدی ۱۶ سنتی به ازا هر سهم داده و درآمدی ۱.۰۴ میلیارد دلاری نیز کسب نموده است. خبرگزاری رویترز در همین رابطه اشاره کرده فعالان بازار وال استریت انتظار داشته اند شرکت مورد بحث به عوایدی ۱۸ سنتی برای هر سهم دست یابد و در آمدش هم معادل ۱.۰۳ میلیارد دلار باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

یاهو آورده است که در سه ماهه منتهی به روز سی ام ماه ژوئن زیان خالصی ۲۱.۶ میلیون دلاری (۲ سنت به ازای هر سهم) را تجربه کرده و این در حالیست که آنها در بازه ی زمانی مشابه در سال قبل منفعتی ۲۶۹.۷ میلیون دلاری داشته اند.

خود این کمپانی می گوید بخش اعظمی از زیان یاد شده به هزینه هایی که به منظور جذب بیشتر بازدید کنندگان صورت داده و تلاش هایش برای رقابت نزدیک تر با سایت هایی همچون گوگل و یاهو مرتبط می شود.

البته ماریسا مایر (مدیر عامل یاهو) در نطق مربوط به انتشار گزارش مالی سه ماهه ی پیشین، آن را سه ماهه ای مطلوب خوانده و گفته از آنچه که توسط واحد نمایش تبلیغات به دست آمده رضایت دارد. ضمناً پیش بینی شده که شرکت مورد اشاره طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی به درآمدی مابین ۱ الی ۱.۰۴ میلیارد دلار دست خواهد یافت که این رقم نیز از برآیند های قبلی که عدد ۱.۰۷ میلیارد دلار را هدف قرار داده بودند کمتر است.

یاهو در سه ماهه دوم ۲۰۱۴ به صورت دقیق ۱۲.۳۰۰ کارمند داشته، ولی با هدف کاهش هزینه ها و بهبود وضعیت اقتصادی رقم مذکور اکنون به نزدیک ۱۱.۰۰۰ نفر رسیده. کن گلدمن، مدیر بخش مالی، ذکر کرده با تعدیل نیروهای مازاد تمام وقت حالا کمپانی متبوعش در شرایط بهتری قرار دارد، ساز و کار منظم تری یافته و از نظر کسب و کار نیز بهینه تر گشته.

همچنین هفته پیش یاهو اعلام نمود هولدینگ جدیدی را تاسیس خواهد کرد و ۳۸۴ میلیون سهمی که با ارزش ۳۰ میلیون دلار از علی بابا در اختیار دارد را به آن انتقال خواهد داد. این هولدینگ Aabaco نام خواهد داشت و ۱۵ درصد از علی بابا در تملکش قرار خواهد گرفت.

آنها سرویس جدیدی نیز با عنوان Yahoo Sports Daily Fantasy راه اندازی کرده اند که خدماتی مشابه و موازی سرویس fantasy league کنونی شان ولی به صورت رایگان ارائه می کند. انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور خدمات مذکور قادر به کسب درآمد مطلوبی گردد، که البته باید منتظر ماند و دید این مهم محقق خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • amin
    amin | ۱ مرداد ۱۳۹۴

    باید هم ضرر کنه شرکت های رقیب مثل گوگل هر روز داره ایده های جدیدی رو پیاده میکنه اما یاهو خیلی کم کار شده، اینطوری پیش بره زیان های شدیدتری میکنه

  • m
    m | ۱ مرداد ۱۳۹۴

    من بالاخره نفهميدم اين يه ميليارد سود كرده يا بيست و شيش تا ضرر...؟؟؟

  • Siamak Gol
    Siamak Gol | ۱ مرداد ۱۳۹۴

    عععععع!!! O-o
    مریسا داری اونجا چی کار میکنی؟؟؟

مطالب پیشنهادی