ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

لیگ بازی های الکترونیکی از بازیکنان تست مواد مخدر می گیرد

حتما شنیده اید که ورزشکارها با مصرف مواد نیروزا و خارج از وعده غذایی، دوپینگ می کنند تا از دیگران بهتر عمل کنند. ورزش های الکترونیک به عنوان پدیده ای نوظهور، در بازه های زمانی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

حتما شنیده اید که ورزشکارها با مصرف مواد نیروزا و خارج از وعده غذایی، دوپینگ می کنند تا از دیگران بهتر عمل کنند. ورزش های الکترونیک به عنوان پدیده ای نوظهور، در بازه های زمانی خاصی از سال، توجه میلیون ها مخاطلب را به خود جلب می کنند.

چندی پیش یکی از بازیکنان حرفه ای Counter-Strike: Global Offensive در مصاحبه ای رسما اعلام کرد که تمام تیم از ماده مخدر اَدرال (Adderall) استفاده می کردند. از همین روی، لیگ بازی های الکترونیکی یا ESL در نظر دارد تا نگاهی دوباره به قوانین خود بیندازد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ادرال داروی محرک سیستم عصبی است و از آمفتامین و دکستروآمفتامین تشکیل شده است. شخص پس از مصرف این دارو احساس بیش فعالی خواهد داشت و در زمینه بازی های ویدیویی، این بیش فعالی می تواند منجر به حساسیت بیشتر و دقت بالاتر گردد.

Kory Friesen، بازیکن حرفه ای Counter-Strike: Global Offensive نه تنها در مصاحبه اخیرش استفاده از ادرال را تایید کرد بلکه آن را یکی از ترفندهای شایع میان بازیکنان ورزش های الکترونیک اعلام نمود.

وی عضو تیم معروف Cloud9 است و در مصاحبه اش چنین گفت: «ما همه مان ادرال مصرف کرده بودیم.»

با در نظر گرفتن اینکه ادرال می تواند زمان پاسخگویی انسان را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد، پس هیچ بعید نیست که بازیکنان حرفه ای بخواهند با مصرف این مواد به جوایز ده ها هزار دلاری برسند.

ESL به عنوان یکی از بزرگ ترین برگزار کنندگان مسابقات بازی های ویدیویی در نظر دارد تا قوانینی در جهت ممنوعیت مواد مخدر تعیین کند اما نباید فراموش کرد که آن ها تنها سازمان برگزار کنندگان مسابقات نیستند.

برای مثال، مسابقات بزرگ DOTA 2 و League of Legends که سالانه برگزار می شود، میلیون ها بیننده دارند و قوانین در آن ها نیز کاملا متفاوت است. در واقع هنوز مجمعی کلی برای کنترل روی تمامی مسابقات وجود ندارد.

برای شروع، ESL در همکاری با آژانس جهانی ضد دوپینگ در حال تنظیم چند قانون برای جلوگیری از تخلفات است. پیش از Kory Friesen، تعداد اندکی از بازیکنان حرفه ای نسبت به چنین مسئله ای ابراز اطلاع کردند و از آنجایی که در قوانین ESL، منعی برای استفاده از ادرال وجود ندارد، هیچ کدام از اعضای تیم Cloud9 جریمه نخواهند شد.

برای شروع، ESL ماه آینده قرار است مسابقاتی که در آلمان برگزار می شود را تحت نظر بگیرد و برای اولین بار از بازیکنان تست ضد دوپینگ بگیرد.

شناخته شده ترین تورنومنت ورزش های الکترونیکی، The International، در تاریخ 3 آگوست به کار خواهد کرد و 8 تیم اول، مبلغ 17.2 میلیون دلار را با یکدیگر به اشتراک می گذارند؛ این بزرگ ترین مبلغی است که تا به حال در یک مسابقه در نظر گرفته شده و تیم برنده نیمی از آن را تصاحب خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • hublot
    hublot | ۲ مرداد ۱۳۹۴

    اونا چی میزنن ما...!!!
    ؛)
    .
    واسه مسابقات گیم افغا نستان چه ازمایشهایی میگیرن؟!
    :)

  • amir
    amir | ۲ مرداد ۱۳۹۴

    ای بابا دیگه یعنی من نمیتونم برم مسابقات دوتا!!؟

    • یوتابایت
      یوتابایت | ۴ مرداد ۱۳۹۴

      فهمیدیم دوپینگ میکنی

  • یوتابایت
    یوتابایت | ۲ مرداد ۱۳۹۴

    آخه عزیز من!کوفت خورده ی من!ظهرمار خورده ی من!
    مگه مرض داشتی بگی؟این همه گیمر رو بدبخت کنی!
    :D
    البته خو ادرال کم ارزون نیست ها

مطالب پیشنهادی