ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده ای مشکل دار و طراحی تکراری؛ اشتباهات سونی ادامه پیدا می کند؟

بر اساس اطلاعاتی که دیجیاتو در اختیار دارد، سونی قطعا در حاشیه نمایشگاه IFA در برلین از موبایل جدیدش رونمایی به عمل خواهد آورد. این شرکت ژاپنی که نقشه راهی گنگ برای معرفی موبایل هایش ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

بر اساس اطلاعاتی که دیجیاتو در اختیار دارد، سونی قطعا در حاشیه نمایشگاه IFA در برلین از موبایل جدیدش رونمایی به عمل خواهد آورد.

این شرکت ژاپنی که نقشه راهی گنگ برای معرفی موبایل هایش دارد، پیش از این ترجیح داده بود تا در نمایشگاه MWC پرچمداری را معرفی نکند. با این اتفاق کارشناسان امیدوار شده بودند که سونی دیگر در بازه زمانی شش ماهه محصول معرفی نخواهد کرد و پس از ارائه چند مدلی تکراری به بازار، این بار قصد دارد با در اختیار داشتن زمانی بیشتر، موبایلی متفاوت را روانه بازار کند.

اما تنها چند ماه پس از MWC، سونی ناگهان از موبایل جدید خود به نام Xperia Z3 plus پرده برداری به عمل آورد. این دستگاه هرچند موبایل بسیار خوبی به شمار می رفت (بررسی دیجیاتو) اما باز هم آن برگ برنده ای نبود که سونی به آن احتیاج داشت.

رقابت در بازار موبایل این روزها به شدت تنگاتنگ شده است و کوچکترین اشتباهی می تواند شرکت ها را با مشکلات بسیاری مواجه کند. مثال بارز این موضوع HTC است که با M9 مسیر سقوط را آغاز کرد و این روز ها در شرایط بسیار بدی به سر می برد.

با در نظر گرفتن این موضوع، IFA برای سونی از اهمیت بسیاری برخوردار است. میلیون ها طرفدار این برند چشم انتظار محصولی از سازنده ژاپنی هستند که بتواند آن ها را به وجد آورد. اما متاسفانه شایعاتی که به گوش می رسند، نوید چنین اتفاقی را نمی دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به تازگی اطلاعاتی از دو موبایل جدید سونی در اینترنت منتشر شده که احتمالا مربوط به محصولاتی می شود که این شرکت قصد دارد از آن ها در IFA 2015 رونمایی به عمل آورد.

بر اساس این اطلاعات مشخص شده که سونی در محصولات جدیدش از پردازنده Snapdragon 810 استفاده کرده است. همانطور که احتمالا در جریان هستید، این پردازنده از مشکل داغ شدن بیش از حد برخوردار است و همین موضوع شرکت سازنده آن را با مشکلات بسیاری مواجه ساخته است. ضربه ای که اسنپدراگون ۸۱۰ به کؤالکام وارد کرد به حدی سنگین بود که این شرکت در سه ماهه گذشته با کاهش ۳۵ درصدی سود خود مواجه شد و به اجبار ۱۵ درصد از نیروی کار خود را کنار گذاشت.

جدا از بحث پردازنده، طراحی نیز مساله دیگری است که می تواند سریال اشتباهات سونی را تکمیل کند. به گفته XperiaBlog، که رابطه تنگاتنگی با سونی دارد، این شرکت قصد دارد زبان طراحی اومنی بالانس را در محوصلات جدید نیز ادامه دهد. این موضوع بدین معنی است که پس از دو سال، باز هم موبایلی با ظاهری تکراری معرفی خواهد شد و از نسل تازه خبری نخواهد بود.

بر اساس اطلاعات لو رفته، یکی از محصولات نمایشگری با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ دارد و دیگری نیز تصاویر را با رزولوشن ۷۲۰ × ۱۲۸۰ به نمایش در می آورد. با در نظر گرفتن رزولوشن های مذکور، انتظار می رود که سونی در IFA از Xperia Z5 و Xperia Z5 Compact رونمایی به عمل آورد.

در نهایت باید گفت که هنوز هیچگونه اطلاعات رسمی در مورد محصولات جدید سونی در دسترس نیست و نمی توان با اطمینان صحت مطالب گفته شده در بالا را تمدید کرد. اما به نظر شما اگر این موضوعات تحقق پیدا کنند، چه آینده ای در انتظار سونی خواهد بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (41 مورد)
  • jahanjkb
    jahanjkb | ۴ مرداد ۱۳۹۴

    باووو دوس دارید انقد منفور و جناح گیر باشید چ شما چ اون سایت همسایه ک دیگه گ.. قضیه رو دراورده باوو این اپل ک شما سنگشو ب سینه میزنید یا اون سامی ک اونا سنگ شو ب سینه میزنن سر معرفی هر پرچمدار چیکا میکنن چیارو تغییر میدن فزقشون اینه ک یکیشون با اعداد بیشتر بازی میکنه یکی دیگشون کمتر والا طراحی و پردازنده و این داستانا تو پرچمدار هر شرکتی یه سیر پیشرفت خاص خودشو داره کدوم شرکتو دیدین یدفه بیاد کمپلت طراحیو تغییر بده

  • سینا >m
    سینا >m | ۴ مرداد ۱۳۹۴

    سونی خوبه منم طرفدارشم

    اما قبول میکنم که سامسونگ و اپل خیلی بهترن

    ولی هواوی نه چون هواوی هیچی از خودش نداره هیچی

    ولی باید صبر کردو دید که چه اتفاقی برای سونی با گوشی z5 میوفته

  • Arman
    Arman | ۳ مرداد ۱۳۹۴

    خیلی منطقی اگر فکر کنیم :
    سونی که وایو و اریکسون رو از دست داد،هرسال متحمل ضرر زیادی برای بخش گوشی میشه،تلوزیون هاش روند نزولی دارن و از بخش PS هم پشتیبانی خیلی ضعیفی میکنه شانسی برای بقا نداره مگر یک تغییر روند کلی رو انتخاب کنه

  • رضا
    رضا | ۳ مرداد ۱۳۹۴

    یه کل کلایی میبینم انگار همه سخام دارن.کسی میتونه یک میلیون تومن هزینه اضافه واس نمایشگری که یه طرفش خمیده و نور رنگی میزنه توجیه کنه؟

  • masoudking
    masoudking | ۲ مرداد ۱۳۹۴

    دوست عزیز من که جلوی فروش سونی رو نگرفتم,ملت خودشون عقل دارن اگه ببینن به درد میخوره میرن میخرن همونطور که خیلی از ایرانیا اپل و سامسونگ دارن ولی درصد فروش سونی و اچ تی سی از همه کمتره چون به درد نخورن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی