ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگرانی های پیش آمده مانعی بر سر راه اندازی بخش غیر رایگان یوتوب نخواهند بود

بر اساس آنچه می دانیم، گوگل قرار است یک نسخه فاقد تبلیغات و مبتنی بر پرداخت حق اشتراک از یوتوب را راه اندازی کند. این سرویس تازه علاوه بر اینکه از طریق پرداخت حق اشتراک ماهیانه و ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۲۹

بر اساس آنچه می دانیم، گوگل قرار است یک نسخه فاقد تبلیغات و مبتنی بر پرداخت حق اشتراک از یوتوب را راه اندازی کند. این سرویس تازه علاوه بر اینکه از طریق پرداخت حق اشتراک ماهیانه و احتمالا سالیانه، نمایش بدون تبلیغات ویدیوها را برای کاربران میسر می کند، برای گوگل نیز روش درآمدزایی تازه ای را فراهم خواهد آورد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در مورد راه اندازی چنین سرویسی اما نگرانی هایی نیز وجود دارد، از جمله اینکه در صورت ارائه امکان نمایش ویدیوها بدون مشاهده تبلیغات، تکلیف درآمد تولیدکنندگان محتوا روی این سرویس چه خواهد شد، چرا که این افراد از طریق دریافت سهم نمایش تبلیغات روی ویدیوهای خود درآمد کسب می کنند.

البته اینطور نیست که سرویس های میزبانی ویدیو مبتنی بر پرداخت حق اشتراک وجود نداشته، یا قادر نباشند سهم تولید کنندگان محتوی را از این طریق پرداخت نمایند، اما دشواری ماجرا برای یوتوب در این است که می خواهد هردو این مدل های تجاری را در کنار یکدیگر ارائه کرده و شرایط یکسانی را برای مخاطبین و تولیدکنندگان محتوی روی هردو آنها ایجاد نماید.

Susan Wojcicki مدیر یوتوب در همین راستا می گوید: «ایجاد برابری مهم است و محتوی ارائه شده روی سرویس رایگان، باید در بخش مبتنی بر حق اشتراک نیز وجود داشته باشد، چرا که گرفتن حق اشتراک از کاربران برای ارائه محتوای کمتر به آنها منطقی نخواهد بود.»

برخی تولیدکنندگان محتوی نیز وجود دارند که علاوه بر سرویس رایگان یوتوب، ویدیوهای خود را روی سرویس های پولی نیز ارائه می دهند، اما به گفته مدیر یوتوب حتی این سازندگان نیز لازم است تولیدات خود را روی هر دو سرویس حق اشتراکی و مبتنی بر تبلیغات یوتوب عرضه کنند، چرا که در غیر این صورت حق استفاده از بخش رایگان نیز از آنها گرفته خواهد شد.

در حال حاضر اما به نظر می رسد یوتوب موفق شده نظر حدود ۹۰ درصد از شرکای خود را برای ارائه محتوا روی بخش مبتنی بر حق اشتراک سرویس خود نیز جلب کند و تلاش Susan Wojcicki و تیم مطبوعش برای راضی کردن بقیه ادامه دارد، درست برخلاف شایعات پیشین که از عدم تمایل و موافقت بیشتر شرکا برای حضور در بخش یاد شده حکایت داشتند.

در پایان همچنین لازم به ذکر است که یوتوب هنوز جزئیات و زمان دقیق راه اندازی بخش مبتنی بر حق اشتراک خود را اعلام نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سامان
    سامان | ۳ مرداد ۱۳۹۴

    من كه اگر بتوانم به يوتيوب دسترسي داشته باشم، معمولا از ديدن تبليغات در يوتيوب لذت مي برم، چون كيفيت چشم گير دارند. در هر حال، بعد از هفت هشت ثانيه، گزينه Skip وجود دارد. قاعدتا عمده مردم از حالت رايگان استفاده خواهند كرد
    شايد بهتر بود يوتيوب، كانال هاي حجيم مثل آنهايي كه محتواي 4K يا حجم هاي بالا با بازديد كم مي گذارند را براي صاحبان آن كانال ها و نه مشاهده كنندگان) پولي مي كرد.

  • Alireza Azizi
    Alireza Azizi | ۳ مرداد ۱۳۹۴

    بخش نظرات فقط شده بچه بازی
    واقعا حیف از چنین سایتی

مطالب پیشنهادی