ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فراخوانی ۱.۴ میلیون خودرو توسط فیات-کرایسلر به دلیل آسیب پذیری در مقابل هک

خودروسازی فیات کرایسلر اعلام کرده ۱.۴ میلیون خودروی تولیدی خود را برای رفع آسیب پذیری در مقابل هک از راه دور، فرا خوانده است. این فراخوانی امنیتی داوطلبانه در پی افشای آسیب پذیری یاد شده به ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

خودروسازی فیات کرایسلر اعلام کرده ۱.۴ میلیون خودروی تولیدی خود را برای رفع آسیب پذیری در مقابل هک از راه دور، فرا خوانده است. این فراخوانی امنیتی داوطلبانه در پی افشای آسیب پذیری یاد شده به دست مجله Wired اتفاق افتاده و شامل خودروهایی می شود که به سیستم صوتی تصویری ۸.۴ اینچی دارای دانگل USB مجهز هستند.

از این سیستم سرگرمی در ساخت خودروهای بسیاری استفاده شده که لیست کامل آنها در متن فراخوان توسط سازنده اعلام شده و از جمله آنها می توان به دوج چلنجر، دوج وایپر، جیپ چروکی و جیپ گرند چروکی اشاره کرد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

سرعت عمل فیات کرایسلر در فراخوانی بلافاصله و بدون فوق وقت خودروها قابل پیشبینی بود، چرا که Wired در توضیح آسیب پذیری یاد شده اعلام کرده هکرها با استفاده از آن می توانند از راه دور محل خودروها را ردیابی کرده، ترمز ها را فعال یا غیرفعال کنند و حتی موتور را بکلی از کار بی اندازند. امکان کنترل کامل فرمان خودرو نیز از دیگر مواردی است که در آینده ممکن است از طریق همین روش امکان پذیر گردد.

گروه مسئول افشای این آسیب پذیری اعلام کرده تصمیم دارد بخش کوچکی از روش انجام هک خود را همزمان با کنفرانس هکرهای کلاه سیاه در ماه آینده میلادی بطور عمومی روی اینترنت منتشر کند.

کمپانی خودروساز نیز هرچند کاملا واضح است که جدی بودن آسیب پذیری فوق را پذیرفته، اما در عین حال اعلام کرده برخلاف جنجال رسانه ها، تاکنون هیچگونه تصادف، صدمه جانی، نارضایتی مشتریان و ارجاع به خدمات پس از فروش در نتیجه این آسیب پذیری نرم افزاری ثبت نشده و فرخوانی ۱.۴ میلیون خودرو تنها در راستای احتیاط هرچه بیشتر انجام گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Apple_Samsung
    Apple_Samsung | ۴ مرداد ۱۳۹۴

    اونجا واسه چی فرامیخونن اینجا واسه چی....
    یه سال پیش 206 اس دی صفر دراوردیم از کارخانه 5 6 بار فراخوندن یه بار واسه اتیش گرفتن کولرش یه بار واسه لوله های انتقال روغنش و ...
    یعنی 50 ساله صنعت خودروسازی داریم نمیتونیم ماشین 17 سال پیش اروپا رو کپی کنیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی