ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چراغ سبز کمیسیون اروپا به نوکیا برای خرید آلکاتل

نوکیا یک شرکت بین المللی است که در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می کند و عمده تمرکز خود را هم روی دستگاه های موبایل قرار داده است. این کمپانی هم اکنون 61656 نفر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

نوکیا یک شرکت بین المللی است که در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می کند و عمده تمرکز خود را هم روی دستگاه های موبایل قرار داده است. این کمپانی هم اکنون 61656 نفر کارمند در 120 کشور دنیا دارد و ظرف سال های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

حال خبر رسیده که این کمپانی فنلاندی چراغ سبز کمیسیون اروپا را برای تکمیل فرایند خرید کمپانی آلکاتل دریافت کرده و به حرف و حدیث هایی که مدت هاست در این رابطه منتشر می شوند، پایان داد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما خرید آلکاتل از سوی نوکیا از آن جهت نیازمند اخذ موافقت از سوی کمیسیون اروپاست که مقامات اروپایی بیشتر نگران پیامدهایی هستند که ممکن است به موجب این توافق در رقابت میان شرکت ها رخ دهد.

از همین رو، نهاد یاد شده، پس از بررسی نتایج احتمالی این الحاق، اظهار داشت که خرید آلکاتل از سوی نوکیا نمی تواند تاثیری بر رقابت میان شرکت های فعال در این حوزه بگذارد و شمار بالایی از رقبای جهانی همچنان می توانند به فعالیت و رقابت خود ادامه دهند.

گفتنی است که نوکیا بیشتر در بازارهای اروپا حضور دارد، در حالی که آلکاتل تا حدود زیادی در آمریکای شمالی قدرت گرفته و این یعنی بدنبال خریده شدن آلکاتل، راه برای حضور هر چه بیشتر کمپانی فنلاندی نوکیا در آمریکای شمالی هموار می شود.

علاوه بر این، خرید آلکاتل می تواند تعبیر به گام بزرگ دیگری شود که در جهت ایجاد تغییرات در نحوه فعالیت نوکیا رخ خواهد داد چراکه هم اکنون این شرکت بیشتر روی مشتریان تجاری و صنعت تمرکز دارد تا بازارهای مشتری مدار.

تردیدی نیست که تغییر پیوسته بازار محصولات موبایل مشکلات عدیده ای را برای این کمپانی به وجود آورده است و این مشکلات پس از خرید واحد موبایل آن از سوی مایکروسافت وخامت بیشتری پیدا کرد و حالا با این خرید، فرصتی برای آن به وجود می آید تا بدون داشتن هرگونه نگرانی در مورد این بازار، کسب وکار خود را توسعه دهد.

دریافت موافقت کمیسیون اروپا با این خرید نیز مدیران این شرکت فنلاندی را بیش از اندازه خوشنود کرد چراکه این کمیسیون به خاطر سخت گیری هایش در مورد شرکت هایی شهرت دارد که فعالیت هایشان به هر طریقی می تواند رقابت را در بازار اروپا از بین ببرد.

ناگفته نماند که جدیدترین دعوی حقوقی این کمیسیون علیه گوگل مطرح شد که به زعم بسیاری تلاش دارد رقابت را در حوزه سرویس های خود محدود نماید و جالب است بدانید که این کمیسیون مدت پنج سال را با غول جستجوی دنیا جنگید تا به نحوی مانع از اقدامات آن شود.

خوشبختانه چنین اتفاقی برای نوکیا رخ نداد چراکه در این صورت، علاوه بر جریمه سنگینی که انتظارش را می کشید ممکن بود، خسارت های مالی عظیمی نیز بر پیکره کسب و کارش وارد گردد.

اینکه خرید آلکاتل دقیقا چه اثراتی بر نوکیا و تجارت آن می گذارد مساله ایست که جز با گذشت زمان روشن نخواهد شد با این همه، احتمال آنکه این توافق اثراتی مثبت را برای این کمپانی فنلاندی به دنبال داشته باشد، بسیار زیاد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • elias
    elias | ۳ مرداد ۱۳۹۴

    نوکیا همیشه دوست داشتنیه و من همیشه به عنوان یک مشتری ازش حمایت کردم و در قبالش کیفیت ،نواوری و پشتیبانی گرفتم چیزی که الان نوکیا داره اینه که تبدیل به یه برند خاص شده .و لقب گوشی های خز رو دارن شرکت های دیگه یدک میشن
    این خرید هم مطمینن به نفعش هست و میتونه بازار و کسب و کار مخابراتیش رو گسترش بده
    منتظر مراسمش هستم و امیدوارم دیجیاتو زنده پوشش بده و شایعه شده نوکیا با یک محصول پوشیدنی مثل ساعت یا واقعیت مجازی میخواد بیاد.

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۳ مرداد ۱۳۹۴

    نوکیا داره کم کم خودسو پیدا می کنه و این فرایند و راه پیشرفت با ورود رسمیش در سال 2016 به بازرا اسمارت فون ها به اوج خودش خواهد رسید. آینده برای نوکیا دیگه تاریک نیست.

  • غلامرضا
    غلامرضا | ۳ مرداد ۱۳۹۴

    با سلام ظرافت وزیبایی تلفن های الکاتل وتخصص وکارایی نوکیا چه شود باید نشست وانتظار کشید تا ببینیم اینده چه میکوید.

    • هومن
      هومن | ۳ مرداد ۱۳۹۴

      کمپانی آلکاتل سالهاست بخش موبایلشو فروخته....

      و نوکیا هم فقط این بخش مخابراتیشو خریده.

      ظرافت و زیبایی و دوام و سلیقه خاص رو خود نوکیا داشت که فروختش در کمال تاسف!
      دیگه هیچی مثل اون نمیشه.
      هنوزم وقتی یه 920 سفید رو تو دستتون میگیرین تحسین و آه از نهادتون بلند میشه!
      آیفون به من این حس رو نمیده بقیه کمپانی هام با فاصله زیاد بعد آیفونن از نظر این حس.
      باورم نمیشه شرکتی با اون همه طراح و فرهنگ خاص و تجربه و خدمات بزرگی که به دنیای موبایل کرد با اختراعات بی حد اش.مجبور بشه از بازار بره کنار و یه شرکتایی مثل هواوی و امثالهم اوج بگیرن

مطالب پیشنهادی