ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چرا سه شنبه ها بهترین زمان برای شروع یک عادت جدید است؟

حتما برای شما هم پیش آمده که تصمیماتی را در سر داشته و مرتبا آنها را به عقب انداخته اید. جالب است بدانید که براساس تحقیقات، افراد، معمولا تصمیم می گیرند که تصمیمات جدیدشان را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۲

حتما برای شما هم پیش آمده که تصمیماتی را در سر داشته و مرتبا آنها را به عقب انداخته اید. جالب است بدانید که براساس تحقیقات، افراد، معمولا تصمیم می گیرند که تصمیمات جدیدشان را از روز شنبه و با شروع هفته کاری جدید عملیاتی کنند و آن «شنبه کذایی» نیز هیچگاه از راه نمی رسد.

دست آخر، رژیم غذایی که قرار بوده از شنبه کلید بخورد، رفتن به باشگاه، مطالعه یک زبان خارجی، درس خواندن برای کنکور و بسیاری موارد دیگر، باز هم تا یک هفته دیگر به تعویق می افتند و این سیکل باطل آنقدر ادامه می یابد که در نهایت به دست فراموشی سپرده می شود.

اما شاید بهتر باشد که به جای شنبه روز دیگری را برای شروع یک عادت جدید انتخاب کنید، چه بسا نتایج بهتری از این تغییر رویه برایتان حاصل شد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

هفته جدید به معنای تغییر شخصیت شما نیست

آیا می دانستید که انگیزه شروع یک کار و عادت تازه در روزهای شنبه به خاطر وجود نوعی تفکر نادرست است؟ شما می دانید که نهادینه شدن یک عادت کار دشواری است، از طرفی هم تصور می کنید که با شروع هفته به فردی متفاوت و کاملا جدید تبدیل خواهید شد و این «شمای» جدید تمرکز بیشتری روی انجام امور مختلفش خواهد داشت و بیشتر به قوانین و نظم و ترتیب پایبند است.

اما باید بدانید که چنین اتفافی رخ نخواهد داد و با شروع هفته به فرد جدیدید تبدیل نمی شوید و قدرت و اراده شما در روزهای شنبه درست به اندازه روزهای دیگر است.

نکته جالب اینجاست که در این روز، کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. هفته کاری از روز شنبه آغاز می شود و در این روز انبوهی از پروژه ها، نشست ها و کارهای مختلف را برای انجام دادن خواهید داشت.

تصور کنید که قصد دارید از این به بعد، موقع ناهار، پیاده روی کوتاهی داشته باشید. حال اگر برای شروع این عادت منتظر روز شنبه بمانید این عادت جدید تحت تاثیر وظایف و دیگر تصمیمات شما قرار خواهد گرفت و مشغله زیاد در نهایت باعث می شود که بهترین خواسته ها و اهداف خود از جمله همین پیاده روی را فراموش کنید.

اگر واقعا قصد دارید که یک عادت جدید را در خود نهادینه کنید باید از همین حالا شروع کنید و فرقی ندارد که امروز چه ساعتی و یا کدام روز هفته است. اما چنانچه منتظر آمدن یک روز خاص در هفته هستید تا تصمیم خود را عملیاتی کنید، باید بدانید که سه شنبه ها بهترین زمان برای شروع است، بنابر دلایل زیر:

در این روز، تا تمام شدن هفته کاری زمان زیادی باقی نمانده و جالب است بدانید که بر پایه برخی از پژوهش ها دو شنبه ها، طولانی ترین روز هفته است و از آن به بعد روزها کوتاه تر به نظر می آیند.

براساس پژوهشی که توسط جمعی از کارشناسان منابع انسانی انجام گرفته، تنها 3 درصد از افراد ادعا کرده اند که سه شنبه ها بیشترین بهره وری را در محل کار دارند. در این روز، معمولا وظایف کاری کمتری بر عهده شما قرار گرفته و در نتیجه می توانید انرژی و تمرکز خود را روی عادات جدیدتان قرار دهید.

در روزهای چهارشنبه می توانید عادات جدید خود را تکرار و آنها را تقویت کنید و باید بگوییم که در این روز، کمترین میزان از عوامل مختل کننده حواس برای شروع یک عادت جدید وجود خواهند داشت.

در زمان تعطیلات آخر هفته خود (یعنی روزهای پنجشنبه و جمعه) نیز می توانید ارزیابی خوبی از عملکردتان داشته باشید و وقتی شنبه از راه می رسد چند روزی از زمان شروع آن فعالیت گذشته است و آن عادت حالا یک فعالیت جدید است در میان انبوهی از کارهای دیگری که در نخستین روز از هفته باید انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۴ مرداد ۱۳۹۴

    بیشتر متن های دیجیاتو خوبه، اما اگه منبع درج بشه بهتره.

  • Abolfazl
    Abolfazl | ۴ مرداد ۱۳۹۴

    اگه آدم بخواد کاریو شروع کنه هر روز بهترین روزه

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۴ مرداد ۱۳۹۴

    من خودم به شخصه بخوام کاری بکنم از شنبه شروع میکنم و هروقت بخوام بگم فلان کارو میکنم میگم از شنبه شروع میکنم از این به بعد سعی میکنم شروع هدفو بزارم سه شنبه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی