ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ممنوعیت استفاده از کنسول های بازی در چین برداشته شد

وال استریت ژورنال امروز گزارش داده که وزارت فرهنگ کشور چین، ممنوعیت ۱۵ ساله استفاده از کنسول های بازی در این کشور را از میان برداشته و در نتیجه کمپانی هایی نظیر سونی، نینتندو و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

وال استریت ژورنال امروز گزارش داده که وزارت فرهنگ کشور چین، ممنوعیت ۱۵ ساله استفاده از کنسول های بازی در این کشور را از میان برداشته و در نتیجه کمپانی هایی نظیر سونی، نینتندو و مایکروسافت اکنون می توانند در سراسر کشور یاد شده محصولات خود را تولید کرده و به فروش برسانند.

استفاده از کنسول های گیمینگ ابتدا در سال ۲۰۰۰ ممنوع شد چرا که مقامات این کشور باور داشتند چنین محصولاتی، باعث ایجاد اختلالات روانی در کودکان می شوند و یا در بهترین حالت، می توانند تاثیری منفی بر ذهن و روان آنها بگذارند. سال گذشته کشور چین به طور آزمایشی، به برندهای تولید کننده کنسول های بازی اجازه داد تا در یک منطقه از شانگهای، به فعالیت مشغول گردند؛ جالب اینکه نام این مکان نیز «منطقه آزاد» گذاشته شد.

اکنون چین باید انتخاب کند؛ اکس باکس وان یا پلی استیشن ۴؟

جدا از کاربرانی که به کنسول ها علاقه داشتند، سازندگان محصولات یاد شده نیز با مشکلات متعددی دست به گریبان بوده اند؛ چرا که هر سازنده برای ایجاد یک کارخانه تولید محصولات مرتبط با بازی های کامپیوتری، با دردسرهای فراوانی رو به رو بوده و از سوی دیگر مقامات دولتی نیز کنترل بسیار شدیدی بر تولیدات آنها و تک تک کنسول های فروش رفته داشتند.

حال تمام این مشکلات به شکل کامل از میان برداشته شده اند؛ به عبارتی می توان گفت شرکت های سازنده ی کنسول های بازی نیز با یک بازار بسیار بزرگ برای فروش محصولات خود رو به رو گشته اند. لازم به ذکر است که اگر چه در این ۱۵ سال، بازار سیاهی نیز برای فروش این اقلام در چین وجود داشته اما غیر قانونی بودن کنسول ها، گیمرها را به سوی استفاده از PC، موبایل و تبلت سوق داده؛ به شکلی که سازندگان محصولات مورد بحث اکنون باید تلاش کنند تا ذهن کاربران را برای استفاده از چنین محصولاتی آماده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • محمد|Dante
    محمد|Dante | ۴ مرداد ۱۳۹۴

    10 میلیون فروش روی هم ! XO و PS4

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی