ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هفت مورد از عجیب ترین وسایل نقلیه سبز در دنیا

حمل و نقل سبز یا همان بدون آلودگی مدتی است که در مرکز توجه سیاستگذاران شهری قرار گرفته و با روندی فزاینده رو به پیشرفت است؛ پرواز موفقیت آمیز هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2، ورود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

حمل و نقل سبز یا همان بدون آلودگی مدتی است که در مرکز توجه سیاستگذاران شهری قرار گرفته و با روندی فزاینده رو به پیشرفت است؛ پرواز موفقیت آمیز هواپیمای خورشیدی Solar Impulse 2، ورود اتومبیل های خودران به عرصه خیابان ها و دستاوردهای فوق العاده شرکت ها در افزایش بهره وری سوخت های مختلف همه و همه از جمله مواردی هستند که این مساله را تایید می کنند.

اما در میان دستاوردها و موفقیت های بزرگ حاصل شده در این حوزه، کم نیستند اتومبیل های عجیب و غریبی که با هدف کاهش آلاینده های زیست محیطی ساخته می شوند و به خاطر ظاهر غیرمتعارفشان شاید هیچگاه وارد خیابان ها نشوند.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با هفت مورد از عجیب ترین و در عین حال مبتکرانه ترین وسایل نقلیه سبز طراحی شده تا به امروز آشنا کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

موتور سیکلت همراه با دستشویی

car7

کاملا از روی ظاهر این دستگاه می توان به تمایز آن با دیگر وسایل نقلیه موتوری موجود در سطح خیابان ها پی برد: همانطور که مشاهده می کنید به جای صندلی یک توالت فرنگی روی بدنه آن قرار گرفته است.

این وسیله نقلیه که Toilet Bike Neo نام دارد در اصل یک موتور سیکلت سه چرخ است که سوختش را از پسماندهای حیوانی تامین می کند و هر بار که باک آن از این مواد پر شود می تواند 180 مایل را بپیماید.

ماشین قهوه

car6

ایده استفاده از پسماندهای غذایی به جای سوخت مدت هاست که عملیاتی شده و تا همین چند وقت پیش حتی ون هایی در سطح خیابان برخی از کشورها تردد می کردند که برای تامین انرژی مورد نیاز خود به روغن گیاهی وابسته بودند و برخی از خودروهای ساخته شده حتی از پوست موز استفاده می کردند.

این خودروی Scirocco فولکس واگن مدل 1988 به گونه ای بهینه سازی شده است که می تواند انرژی اش را از قهوه تامین کند.

سازندگان خودروی یاد شده آن را کارپوچینو می خوانند و اظهار داشته اند که ماشین برای طی کردن هر سه مایل به حدودا یک کیلو قهوه نیاز دارد و به همین خاطر می توان گفت که در حدود 25 الی 50 درصد نسبت به بنزین گران تر تمام می شود.

سریع ترین خودرو با هشت چرخ

car5

براساس اصول مهندسی، یک ماشین کوچک تر و سبک تر نسبت به انواع بزرگ تر و سنگین تر سرعت بالاتری خواهد داشت. اما یک تیم طراح ژاپنی تصمیم گرفتند که این قانون را نادیده بگیرند و با افزودن چهار چرخ اضافه دیگر به خودروی تماما برقی خود به نام الیکا، رکورد سرعت زمینی را بشکنند.

الیکا (Eliica) که نام آن از عبارت Electric Lithium Ion Car (به معنای ماشین برقی مجهز به باتری لیتیومی یونی) گرفته شده یک خودروی کوچک بسیار سریع است که استیشن های قدیمی فولکس واگن را در ذهن تداعی می کند.

زمانی که نخستین خبرها در مورد الیکا منتشر شد، همچنان در حال طی کردن پروسه طراحی مفهومی بود و حالا ظاهرا پروسه ساخت نمونه اولیه آن به اتمام رسیده است. این ماشین طبق ادعای طراحان خود قادر است با هر بار شارژ تا 200 مایل را طی کرده و بیشنیه سرعت خود را به 230 مایل بر ساعت برساند.

ماشینی برای چرت زدن

car4

اگر تصورتان این است که همه خودروهای ساخته شده در دنیا را دیده اید بهتر است در دیدگاه خود تجدید نظر کنید چراکه این ماشین کاملا با تصورات شما فرق دارد.

خودرویی که در تصویر می بینید فاقد شیشه جلویی است و هیچ اثری از رادیو، صندلی و دیگر بخش های ظاهرا اضافی هم در آن به چشم نمی خورد. می خواهید بدانید علت چیست؟ چون اتاق این ماشین خودران کوچک تنها یک قابلیت دارد و آن خوابیدن است و درست زیر گنبد رنگارنگ شیشه ای آن فضایی کافی برای خواب راحت سرنشین در نظر گرفته شده.

اما نباید انتظار نداشته باشید که به این زودی ها مالک نمونه ای از این خودرو شوید و تا رسیدن به محل کارتان در فضای گرم و نرم آن چرت بزنید چراکه این ماشین فعلا در حد یک طرح هنری است و بس.

دوچرخه اره برقی

car3

بهترین کلمه برای توصیف این وسیله عبارت «عجیب» است و اگر نگاهی به ماشین ها و وسایل نقلیه معرفی شده در این لیست بیاندازید در خواهید یافت که روش های مختلفی برای تامین انرژی آنها و چرخاندن چرخ هایشان وجود دارد.

البته روشن است که اغلب مردم به هیچ وجه از چنین وسیله خطرناکی برای تامین انرژی مورد نیاز وسیله نقلیه خود استفاده نمی کنند، اما این فکر به ذهن فردی در روسیه خطور کرده و آن را عملیاتی نموده است.

متاسفانه اطلاعات زیادی در مورد این وسیله که «دوچرخه حمله» خوانده شده، وجود ندارد و تنها می دانیم که یک اره برقی به قسمت جلویی آن متصل گردیده و موتور آن انرژی لازم برای چرخیدن چرخ جلو را تامین می کند.

سه چرخه پیچ گشتی

car2

این یکی از عجیب ترین و نامتعارف ترین وسایل نقلیه ساخته شده تا به امروز است. سه چرخه ای که در تصویر می بینید Ex Vehicle نام دارد و هدایت کننده آن باید به صورت وارانه سوار آن شده و پاهایش را در طرفین چرخی قرار دهد که در قسمت انتهایی بدنه قرار گرفته.

این نوع چیدمان چرخ ها بدان معناست که برای سوار شدن روی Ex Vehicle باید دستانتان را محکم به دسته ها بگیرید و این نکته را در نظر داشته باشید که بدن شما تنها چند سانتی متر تا زمین فاصله دارد.

اگر شکل و شمایل این دستگاه باز هم به نظرتان عجیب نمی آید بهتر است در مورد نحوه عملکرد آن برایتان بگوییم. دو پیچ گشتی 18 ولتی روی بدنه این دستگاه کار گذاشته شده اند که انرژی مورد نیازش برای حرکت را تامین می کنند و می توانند سرعت سه چرخه را به 30 مایل بر ساعت برسانند که برای وسیله ای فاقد پدال بسیار هم خوب است.

دوچرخه ای برای حمل گربه

car1

در این قسمت قصد داریم شما را با وسیله ای آشنا کنیم که نه به خاطر طراحی و یا منبع مورد نیازش برای تامین انرژی بلکه به خاطر هدفی که برای آن ساخته شده عجیب خوانده می شود.

این دوچرخه به گونه ای ساخته شده که حاوی یک محفظه شیشه ای برای نگهداری گربه است. از همین رو، توماس ولس 30 ساله (سازنده آن) تصمیم گرفت که مسافت سی مایلی از آمستردام به لندن را همراه با دو گربه خود با استفاده از این دوچرخه رکاب بزند و در حین مسیر نیز لانه های گربه خود را به فروش برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • هپلی
    هپلی | ۵ مرداد ۱۳۹۴

    من با این یارو که دوچرخه با ویترین گربه داره تو اینستاگرام آشنا شدم.گربه های نازی داره هرجا میره با خودش ور میداره میبرتشون بیرون.ایده جالبی برای تبلیغ کارش داره.

  • xoder
    xoder | ۵ مرداد ۱۳۹۴

    ماشینی برای چرت زدن چقدر مناسب برای این ساختمان دانشگاه موسیقی هستش !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی