ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری جنرال الکتریک و لیگ ملی فوتبال آمریکا برای تشخیص آسیب های مغزی بازیکنان

جنرال الکتریک و لیگ ملی فوتبال آمریکا مبلغ 500 هزار دلار را به یک شرکت اهدا کرده اند تا تحقیقات خود برای ساخت نوعی سیستم پرتابل با قابلیت تشخیص جراحات مغزی را ادامه دهد. لیگ ملی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ مرداد ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

جنرال الکتریک و لیگ ملی فوتبال آمریکا مبلغ 500 هزار دلار را به یک شرکت اهدا کرده اند تا تحقیقات خود برای ساخت نوعی سیستم پرتابل با قابلیت تشخیص جراحات مغزی را ادامه دهد.

لیگ ملی فوتبال آمریکا همواره به خاطر نگرش سهل انگارانه خود در رابطه با آسیب های مغزی بازیکنان مورد انتقاد گرفته و جالب است بدانید که براساس برآوردهای صورت گرفته در حدود 25 درصد از بازیکنان لیگ یاد شده از این نوع آسیب ها رنج می برند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

از همین رو، شرکتی به نام BrainScope روی ساخت سیستمی به نام Ahead 200 کار می کند (نوعی دستگاه الکتروانسفالو گرافی که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن بروز صدمه مغزی در ورزشکاران را تشخصی داده تا در اسرع وقت اقدامات درمانی لازم برای آنها در نظر گرفته شود).

این شرکت در نظر دارد از بودجه 500 هزار دلاری اختصاص یافته برای ادامه مطالعات و تحقیقات خود در این رابطه بهره بگیرد و تکنولوژی یاد شده را در مدارس ورزشی مورد آزمایش قرار دهد تا از بابت صحت عملکرد آن اطمینان کافی را پیدا کند.

بی توجهی به جراحات و صدمات مغزی در بازیکنان مساله ایست که از مدت ها قبل، لیگ ملی فوتبال آمریکا به آن متهم گردیده و همین مساله نگرانی های بسیاری را به دنبال داشته است.

علاوه بر این مساله، جمعی از بازیکنان سابق فوتبال که در دوران حضورشان در لیگ دچار آسیب های مغزی شده و به اختلالات عصبی پایدار دچار شده اند، اقدام به مطرح کردن دعوی های حقوقی علیه این سازمان کرده اند که این مساله نیز اهمیت و ضرورت ساخت این دستگاه را بیشتر کرده است.

اما استفاده از تکنولوژی برای تشخیص و درمان این شرایط در نهایت می تواند مانع از آن شود که ورزشکاران جدید به سرنوشتی مشابه به آنچه گفته شد دچار گردند.

علاوه بر این، موارد مصرف فراوانی برای این دستگاه در ارتش وجود دارد و به همین خاطر است که وزارت دفاع آمریکا تقریبا 30 میلیون دلار را به راه اندازی شرکت یاد شده اختصاص داده است.

در مورد زمان ارائه این فناوری هنوز حرفی به میان نیامده  اما سازمان غذا و داروی آمریکا پیشتر وعده داده که به زودی از این دستگاه به عنوان نوعی ابزار تشخیصی بهره گرفته خواهد شد و به همین دلیل انتظار نمی رود که تا آن موقع زمان زیادی باقی مانده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی