ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات لو رفته خبر از بهبود قابل توجه در چیپ های اسکای لیک اینتل می دهند

نسل بعدی پردازنده های اینتل، Skylake نام دارند و همانند نسل فعلی به نام برادول، از ترانزیستورهای ۱۴ نانومتری بهره خواهد برد. همین موضوع باعث شد تا چنین به نظر رسد که اسکای لیک در برابر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

نسل بعدی پردازنده های اینتل، Skylake نام دارند و همانند نسل فعلی به نام برادول، از ترانزیستورهای ۱۴ نانومتری بهره خواهد برد. همین موضوع باعث شد تا چنین به نظر رسد که اسکای لیک در برابر نسل فعلی، حرف زیادی برای گفتن نخواهد داشت.

وب سایت FanlessTech اخیرا اسکرین شات و اسلاید هایی از بنچمارک چیپ های سری اسکای لیک را منتشر نموده که بر اساس آن می توان گفت پیشرفت و بهبود سری جدید، با وجود عدم تغییر فناوری ۱۴ نانومتری، شگفت انگیز بوده اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

قدرت پردازنده های گرافیکی مجتمع بکار گرفته شده در سری جدید چیپ ها، در بحث گیمینگ افزایش قابل ملاحظه ای داشته و اینچنین به نظر می رسد که در بازی های سه بعدی، شاهد افزایش کارایی تا ۵۰ درصد نسبت به نسل فعلی خواهیم بود.

skylakeslides-1-640x360-c-w600

از سوی دیگر مصرف بهینه نیز، به خوبی نگاه ها را به طرف خود جلب می کند. بر اساس آنچه در این تصاویر و اسلاید ها مشاهده می گردد، پردازنده های سری اسکای لیک تا ۳۰ درصد بهینه تر شده اند و مصرف انرژی کمتری دارند.

ادعاهایی نیز در همین اسلاید ها مطرح گشته که تا پیش از این، شاهد آنها نبوده ایم؛ برای مثال گفته شده که پردازنده ها جدید می توانند از یک دوربین 4K و یا ۴ عدد دوربین HD به شکل همزمان، به خوبی پشتیبانی کنند.

skylakeslides-2-640x360-c-w600

سرعت خود پردازنده اما تا ۱۲ درصد از نمونه های Broadwell بالاتر رفته در حالی که بخش گرافیکی در قسمت های مختلف شاهد ارتقای ۱۶ الی ۴۱ درصدی خواهد بود.

مشخصا باید در نظر داشت که این اسلاید ها، به شکل رسمی منتشر نگشته اند و در نتیجه بد نیست با کمی بدبینی به آنها نگاه کرد. انتظار می رود در هفته های آینده، اخبار بیشتری به شکل رسمی از سری پردازنده های Skylake منتشر گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    ما که قراره سالهای سال دیگه با همون بریج خودمون سر کنیم و دیگه توان لبتاپ جدید خریدن نداریم

  • محمد
    محمد | ۶ مرداد ۱۳۹۴

    گندش بزنن
    من همین ی ماه پیش 4790 گرفتم

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۵ مرداد ۱۳۹۴

    خدایا اینتل نباشه ما باید چیکار کنیم .................فوق العاده است

مطالب پیشنهادی