ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی HP مشکلات امنیتی اینترنت اکسپلورر موبایل را برای عموم فاش کرد

ویندوز، پرطرفدارترین سیستم عامل در میان کامپیوترهای شخصی است و در این پلتفرم، مایکروسافت مرورگر اینترنت خود را به شکل پیش فرض به کاربران ارائه می دهد. اینترنت اکسپلورر، که همچنان به واسطه حضور پیشفرض ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

ویندوز، پرطرفدارترین سیستم عامل در میان کامپیوترهای شخصی است و در این پلتفرم، مایکروسافت مرورگر اینترنت خود را به شکل پیش فرض به کاربران ارائه می دهد.

اینترنت اکسپلورر، که همچنان به واسطه حضور پیشفرض در ویندوز، پر استفاده ترین مرورگر اینترنت در میان کاربران است، گاهی با باگ های امنیتی رو به رو بوده و مایکروسافت نیز تلاش داشته تا این باگ ها را به شکل کامل مرتفع سازد؛ اتفاقی که کم و بیش، می توان گفت روی نداده و کاربران عادی ویندوز که دانش خاصی از دنیای فناوری نداشته اند، از همین مرورگر پیشفرض، به شکل مداوم بهره گرفته اند.

اکنون HP نتیجه تحقیقات امنیتی خود را در مورد نسخه موبایل مرورگر Internet Explorer منتشر نموده و مشخص گشته هنوز برخی از باگ ها و مشکلات امنیتی، در این مرورگر پا بر جا مانده اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بخش تحقیقاتی HP به نام TippingPoint خبر می دهد که مشکلات امنیتی و باگ های نسخه مرورگر موبایل این شرکت، ۶ ماه پیش به مایکروسافت گزارش شده اند و در این مدت، کمپانی ساکن ردموند فرصت داشته تا آنها را برطرف کند اما این کار را نکرده. در نتیجه HP نیز تصمیم می گیرد مشکلات را به شکل عمومی مطرح کند تا بلکه مایکروسافت به فکر چاره افتد.

HP باور دارد حتی اگر آخرین بروز رسانی Internet Explorer را در موبایل خود داشته باشید باز هم استفاده از آن، بسیار خطرناک است. البته برای آلوده شدن، هکر باید شما را به یک وب سایت خاص هدایت کند اما پس از روی دادن این اتفاق، پاکسازی به هیچ عنوان ساده نیست.

مایکروسافت نیز در بیانیه ای اذعان داشته که از مشکلات Explorer در نسخه موبایل آگاه است: «اگرچه این مشکلات وجود دارند اما برای روی دادن بدترین سناریویی که مطرح گشته، عوامل مختلفی باید دست به دست هم دهند تا امنیت کاربران به خطر افتد. از سوی دیگر هنوز هیچ گزارشی مبنی بر وجود چنین حملاتی دریافت نشده است. ما به پایش این وضعیت ادامه خواهیم داد و مشخصا تلاش می کنیم تا قدم های مناسبی در خصوص امنیت کاربران برداریم.»

وب سایت arstechnica نیز اذعان دارد که تا کنون حمله ای بر مبنای باگ های موجود صورت نگرفته اما حال که مشخصات از سوی HP فاش گشته اند، بهتر است تا اطلاع ثانوی کاربران از مرورگر Explorer در موبایل های خود بهره نگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۶ مرداد ۱۳۹۴

    تا اونجایی که من دیدم، توی ویندوزفون فقط همین اینترنت اکسپلورر به عنوان مرورگر موجوده و خبری از کروم و فایرفاکس و ... نیست. (البته یه تعدادی مرورگر شخص ثالث ساخته شدن ولی احتمالا همه ی اونا موتورشون بر اساس همون اینترنت اکسپلورر روی همون گوشی کار میکنه)
    پس میشه بپرسم اگه نخوایم از اکسپلورر روی موبایل هامون استفاده کنیم پس از چی به جاش استفاده کنیم!!!؟؟؟

  • m
    m | ۶ مرداد ۱۳۹۴

    خوشش اومده ...

  • reza
    reza | ۶ مرداد ۱۳۹۴

    کاش یکم #بزرگ باشی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی