ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش ۱.۵ میلیارد دلاری بودجه بخش تحقیق و توسعه اپل؛ نیم نگاهی به BMW i3 برای ساخت خودرو؟

گزارش می رسد که اپل بودجه ی بخش تحقیق و توسعه خود را تا ۱.۵ میلیارد دلار افزایش داده. از طرفی در سال گذشته این شرکت هزینه های زیادی را برای این بخش متحمل گشته که موجب شد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

گزارش می رسد که اپل بودجه ی بخش تحقیق و توسعه خود را تا ۱.۵ میلیارد دلار افزایش داده. از طرفی در سال گذشته این شرکت هزینه های زیادی را برای این بخش متحمل گشته که موجب شد آیفون های بزرگ تری را شاهد باشیم. در نتیجه و با توجه به عدم ارتقای ظاهری اسمارت فون های اپل، به نظر می رسد در سال آینده، صرفا هزینه تحقیق و توسعه مربوط به ارتقای نرم افزاری باشد.

با توجه به افزایش ۱.۵ میلیارد دلاری، اکنون بودجه بخش تحقیق و توسعه اپل برای ۹ ماه اول سال ۲۰۱۵ به ۵.۹ میلیارد دلار رسیده. بر همین اساس، حال گمانه زنی می شود که شرکت ساکن کوپرتینو می خواهد به سراغ توسعه محصولات جدیدی برود، فعلا هم که بازار شایعه برای تولید یک خودرو بسیار داغ است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کمپانی مورد بحث خود در مورد این افزایش بودجه اذعان داشته: «اپل همچنان باور دارد که تمرکز بر بخش تحقیق و توسعه و تزریق سرمایه به آن، عامل رشد و شکوفایی بیشتر این کمپانی در آینده خواهد بود. رشدی که با ارائه محصولات جدید همراه خواهد شد.»

از طرفی، پیشتر گزارش شده بود که اپل در مدت زمان اخیر، استعداد های مختلفی که در کمپانی های خودروساز مشغول به کار بوده اند را به خدمت خود درآورده. حال به نظر می رسد این شرکت به استعداد ها و نیروی کار این کمپانی ها قانع نبوده و خواسته طرح بنده ی یک خودرو را نیز از آن خود نماید.

bmw-apple-car-i3-640x386-w600

مجله آلمانی Manager گزارش می کند که اپل تمایل داشته تا بدنه ای از جنس فیبرکربن که پیشتر در خودروی BMW i3 به کار رفته را در محصول جدیدش که در اصل همان خودرو است، استفاده کند. این منبع همچنین گزارش می دهد که تیم کوک در پاییز گذشته با تیم توسعه i3 در لایپزیگ آلمان ملاقات داشته تا با آنها در زمینه ی توسعه خودروی اپل و همکاری، مذاکره کند که اکنون گفته می شود این مذاکرات فعلا قطع گشته اند.

اگرچه BMW i3 همچون خودروهای الکتریکی ساخته شده به واسطه تسلا انقلابی نبوده اما گویا جنس بنده ی این خودرو، تیم کوک و یارانش را به آن علاقه مند نموده. خودروهای الکتریکی BMW اکنون بیشترین آمار فروش را در میان چنین اتومبیل هایی در ایالات متحده دارند و از همین جهت نیز، به راحتی می توان علت جذب شدن اپل به این سازنده را دید.

اکنون مشخص نیست که مذاکرات میان اپل و BMW در چه مقطعی قرار دارند و آیا پس از آن نیز ادامه داشته اند یا خیر اما مجله آلمانی Manager باور دارد که در همان پاییز گذشته، مذاکرات قطع گشته اند اما دو کمپانی به این توافق رسیده اند که در آینده مذاکرات خود را ادامه دهند.

گفته می شود از سال گذشته، اپل به شدت پیگیر پروژه توسعه خودرو بوده و بر همین اساس نیز وال استریت گزارش داده بود که تیم کوک هزار تن از مهندسان برتر این شرکت را در این پروژه به کار گمارده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • reza_mohammadi
    reza_mohammadi | ۷ مرداد ۱۳۹۴

    خب این جور که معلوم هست خود اپل قرار نیست یه خودروی جدید طراحی کنه بلکه اهدافش رو با ایجاد تغییرات روی یک خودروی واقعی ساخت یک کارخونه خودرو سازی دیگه پیاده سازی و اجرایی میکنه!

  • مصطفی
    مصطفی | ۵ مرداد ۱۳۹۴

    مغز آدم باید پاره سنگ ورداشته باشه که آدم بنز بی ام دبلیو لامبورگینی فرراری و ... رو ول کنه بره اپل بخره

  • ali.n
    ali.n | ۵ مرداد ۱۳۹۴

    نه میشه باور کرد به زودی ماشین معرفی میکنه نه میشه ردش کرد ،هم شایعات زیاد شده هم اپل هم تکذیب نکرده ، باید منتظر بود ،،،اما اینکه هزینه بخش تحقیق و توسعه رو زیاد کرده شاید به ایفون ها هم مربوط بشه ،چون فروش بالایی دارن و اپل هم با هوشمندی تکنولوژیهای جدید رو به قول دوستان قطره چکونی تو نسل های جدید ارائه میده ،چون حتما نیاز داره ارتقاء های جدید داشته باشه تا فروش بالا رو همچنان حفظ کنه ،بعضی دوستان هم میگن برگ برندش فقط سایز بزرگ بود و تموم شد رفت و دیگه افول میکنه اما اینچنین نیست این امریکایی ها ثبات و اینده نگری دارن تو شرکتهاشون

  • Guney
    Guney | ۵ مرداد ۱۳۹۴

    فقط اینو میدونم که اگه اپل خودرو بزنه ، با پول اون میشه جنگنده خرید :)

    • BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ...
      BOZORG# از این ادمای تو خالی پر سر و صدا حالم ... | ۵ مرداد ۱۳۹۴

      خودروی اپل
      مسخره ترین جک سال

مطالب پیشنهادی