ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سه هشدار امنیتی تازه که گوگل برای مرحله بوت اندروید در نظر گرفته است

گوگل بارها در مورد اهمیت محافظت از امنیت کاربرانش توضیح داده و این موضوع یکی از نقاط تمرکز اصلی در ساخت نسخه بعدی اندروید نیز بوده است. اما اگر توضیحات پیشین برایتان کافی نبوده، این بار می ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۶ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۵:۳۰

گوگل بارها در مورد اهمیت محافظت از امنیت کاربرانش توضیح داده و این موضوع یکی از نقاط تمرکز اصلی در ساخت نسخه بعدی اندروید نیز بوده است. اما اگر توضیحات پیشین برایتان کافی نبوده، این بار می توانید نشانه هایی عملی از اهتمام جدی گوگل به این مسئله را مشاهده نمایید.

کمپانی ساکن مانتین ویو اخیرا در وب سایت خود صفحه تازه ای به بخش پشتیبانی از کاربران دستگاه های سری نکسوس اضافه کرده و در آن، به توضیح هشدار های امنیتی جدیدی می پردازد که برای نمایش در زمان بوت شدن دستگاه طراحی شده اند.

این هشدار ها در ۳ رنگ مختلف طبقه بندی شده و ملایم ترین هشدار با رنگ زرد به کاربر اطلاع می دهد که سیستم عامل دیگری، غیر از آنچه در هنگام تولید روی دستگاه نصب شده در حال بوت شدن است، موردی که در اینجا به نسخه خالص اندروید اشاره دارد. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مرحله بعدی هشدار نارنجی است که در صورت آنلاک کردن اندروید نمایش داده شده و اعلام می کند دستگاه نتوانسته سیستم عامل را برای یافتن مشکلات بررسی کند و در نهایت رنگ قرمز به هشدار در مورد وجود اختلال جدی در عملکرد سیستم عامل اختصاص داده شده است.

بر اساس توضیح صفحه پشتیبانی گوگل این هشدارها تنها برای اطلاع رسانی به کاربر در مورد وجود تغییرات در عملکرد سیستم عامل در نظر گرفته شده و امکان عبور کردن از آنها نیز وجود دارد. گوگل ضمنا پیشنهاد می کند در صورت مواجه شدن با هشدارهای فوق، اگر خودتان در عملکرد نرم افزار دستگاه دستکاری نکرده اید، بهتر است سیستم عامل آن را فلش کنید.

وجود این ویژگی جدید در سیستم عامل اندروید، هرچند ایجاد تغییرات در سیستم عامل را به کام کاربرانی که به این موضوع علاقه دارند تلخ خواهد کرد، اما درعوض به کاربران مبتدی تر کمک می کند در جریان بروز تغییر ناخواسته در عملکرد سیستم عامل ابزارهای خود قرار گرفته و از احتمال هک و وجود ضعف امنیتی در دستگاه مطلع شوند.

اطلاعات روی صفحه پشتیبانی گوگل در مورد نحوه دقیق عملکرد قابلیت فوق و زمان اضافه شدن آن به اندروید توضیح بیشتری ارائه نمی کند، اما با توجه به نزدیک بودن زمان ارائه نسل بعدی این سیستم عامل، می توان انتظار داشت که این ویژگی تازه را در اندروید M مشاهده نماییم.

در پایان می توانید تصویر این ۳ هشدار را مشاهده فرمایید.

unnamed

unnamed (1)

unnamed (2)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۶ مرداد ۱۳۹۴

    مذخرفه که ، رام کاستوم نصب کنی هی میخواد اینو بگه ؟

    • Siamak
      Siamak | ۶ مرداد ۱۳۹۴

      دقیقا داشتم به همین فکر میکردم!

مطالب پیشنهادی